חדשות בריאות סח'נין | سخنين‎

מדא-סַחְ’נִין, הציב מכשירי החייאה ב-6 מסגדים בעיר

פרויקט ייחודי מסוגו: מדא, הציב שישה מכשירי החייאה (דפיברילטור) בשישה מסגדים בעיר סח'נין תרומת תושבי המקום 'האחים שלעטה מוחמד ו-ואליד' העובדים ב'מרחב כרמל של מגן דוד אדום' ומתנדבים בתחנת מדא◄מנכל מדא רב מגן אלי בין; "אני מברך על הפרויקט הראשוני המיוחד והחשוב ביותר שמטרתו 'להציל חיים' מכשיר ההחייאה שהוצב בארון מיוחד בתוך מסגד שפתוח במשך 24 שעות, יוכל לשמש גם את תושבי השכונות שבמקרה חירום רפואי של דום לב, יוכלו בהכוונת 'מוקד 101 של מדא' להגיע במהירות למסגד, לקחת את המכשיר, להפעילו בקלות ובכך לסייע להציל חיים".
0
0

לראשונה, הוצבו מכשירי החייאה (“דפיברילטור”) אתמול  (חמישי, ג’ בסיון התשע”ח) בשישה מסגדים בעיר סַחְ’נִין (سخنين, או סכנין) במטרה שיסייעו להציל חיים ב’מצב חירום רפואי לבבי’ בו לקה אדם בהפרעת קצב קטלנית הגורמת לדום לב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

ייעודו של מכשיר ההחייאה (דפיברילטור) נועד לתת שוקים חשמליים ובכך להגביר את הסיכוי להצלחת פעולות ההחייאה. הפעלת המכשיר פשוטה ביותר ויכולה להיעשות על ידי כל אדם, גם מי שאינו בעל הכשרה רפואית.

את הפרויקט המיוחד שיזמו במדא, מובילים האחים שלעטה מוחמד ו-ואליד, העובדים במרחב כרמל של מגן דוד אדום ומתנדבים בתחנת מדא בעיר סח’נין שבצפון הגליל התחתון המרכזי, דרומית לעיר כרמיאל וצפונית-מזרחית לעיר שפרעם.

האחים וואליד ומוחמד שלעטה עם מכשירי החייאה
האחים וואליד ומוחמד שלעטה עם מכשירי החייאה

וואליד, חובש רפואת חירום ומוחמד, כחובש בכיר. משמשים גם ככונני תגובה מיידית על אופנועי מדא בעיר סַחְ’נִין.

במסגרת תפקידם, פנו האחים שלעטה‘ אל אנשי הדת בעיר ולראש העיר והעלו בפניהם את החשיבות להציב 6 מכשירי דפיברילטור במסגדים בסח’נין, הפתוחים במשך 24 שעות ביממה ויוכלו לשמש להצלת חיים במקרים של אירועי דום לב בזמן התפילה במסגד או במקרים דומים בבתיהם של תושבי השכונות המתגוררים בסמוך.

בתוך זמן קצר ביותר הצליחו האחים שלעטה מוחמד וואליד לגייס תרומה לרכישת המכשירים והיום במעמד סגן ראש העיר סח’נין, מר מוחמד זובידאת ואנשי הדת בעיר, האימאם מר עלאא בדארנה ומואזינים מהמסגדים בסח’נין, הוצבו מכשירי החייאה בארון מיוחד ב-6 מסגדים בעיר סח’נין.

הצבת מכשירי החייאה במסגדי סחנ'ין
הצבת מכשירי החייאה במסגדי סחנ’ין

הצבת מכשירי החייאה במסגדי העיר סחנ’ין על ידי אנשי מגן דוד אדום | צילום: דוברות מדא

וואליד ומוחמד שלעטה חובשי מדא, סיפרו בהתרגשות על התלהבות תושבי העיר מהפרויקט החשוב, שמהווה תקדים בעולם בכלל ובארץ בפרט בהצבת המכשיר מציל החיים במסגד והודו לתושבי המקום שנרתמו במהירות לתרום את הסכום הנדרש לרכישת מכשירי הדפיברילטור.

█ הנגשת מכשירי דפיברילטור לתושבי המקום בהצבתם בששת המסגדים הפרוסים בשכונות העיר סח’נין, תציל חיים

בנוסף, הודו האחים שלעטה להנהלת מגן דוד אדום, לעירייה ולאנשי הדת בעיר.

מנכל מגן דוד אדום רב מגן אלי בין, אמר; “אני מברך על הפרויקט הראשוני המיוחד והחשוב ביותר שמטרתו להציל חיים על ידי הנגשת מכשירי דפיברילטור לתושבי המקום בהצבתם בששת המסגדים הפרוסים בשכונות העיר סח’נין.

מכשיר ההחייאה שהוצב בארון מיוחד בתוך מסגד שפתוח במשך 24 שעות, יוכל לשמש גם את תושבי השכונות שבמקרה חירום רפואי של דום לב, יוכלו בהכוונת ‘מוקד 101 של מדא‘ להגיע במהירות למסגד, לקחת את המכשיר, להפעילו בקלות ובכך לסייע להציל חיים“.

נכבדי דת וסגן ראש העיר סחנ'ין בהצבת מכשירי ההחייאה
נכבדי דת וסגן ראש העיר סחנ’ין בהצבת מכשירי ההחייאה

דובר מדא, מר זכי הלר, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי בעיר סח’נין שהוכרזה כעיר בשנת 1995, ממוקמת תחנת הזנקה של מגן דוד אדום בה מוצבים ניידת טיפול נמרץ ואמבולנס של מדא, המוזנקים לאירועי חירום רפואיים בעיר ובסביבתה.

בנוסף בעיר סח’נין, פועלים שני אופנועי עזרה ראשונה של מדא, הרכובים על ידי חובשים מתנדבים המוזנקים לאירועי חירום רפואיים במקביל להזנקת האמבולנס, ובמטרה לצמצם את זמני התגובה.

בתחנת מדא בסח’נין, מתנדבים כ-100 חובשים, פאראמדיקים ומגישי עזרה ראשונה בהם נערות, נערים ומתנדבים בוגרים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן