חדשות כאן תל אביב-יפו נדל"ן

מתחם נדלן 3700 – עיוותים בטבלאות האיחוד והחלוקה

בעלים במתחם 3700, המאוגדים במסגרת של הסכמי שיתוף, על בעלי הקרקע, להודיע בפועל עד תחילת יוני, כאשר עירית תל אביב, מתחשבת בהתאגדויות במסגרת של הסכמי שיתוף במתחמים וגם החוק מחייב ◄ לא כל בעל קרקע, יקבל זכות לדירת מגורים, אלא יש בעלי קרקע שיקבלו זכויות לפי אותו שווי יחסי, אבל ביעודים שונים ◄ב-30.4, יתקיים כנס הסברה במרכז הכנסים וואהל סנטר שבאוניברסיטת בר אילן שמיועד לבעלי הקרקעות במתחם 3700 ושמטרתו להסביר לבעלים השונים את זכויותיהם ואת משמעות הטבלה שפרסמה עיריית תל אביב.
0
0
עורכת דין מרים דונין
עורכת דין מרים דונין (שוב)

מינהל ההנדסה של עירית תל אביב, פרסם את הצעת החלוקה של עירית תל אביב ל’תכנית 3700′ במסגרת טבלאות איחוד וחלוקה. על פי המכתב שנשלח במחצית מרץ לאלפי בעלי הקרקעות, עליהם להגיב בתוך 30 ימים על עמדתם בנוגע לתכנית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

תכנית 3700 (צפון מערב תל אביב) אושרה להפקדה בשנת 2015 וחילקה את השטח ל- 5 מתחמים הצפויים להכיל כ-12 אלף יחידות דיור אשר כחמישית מהן יהיו דירות בנות השגה.

בנוסף צפוי הפרויקט העומד על שטח של כ-20 אלף דונמים לכלול 147,000 מטרים ריבועים שטחי תעסוקה, 68,000 מטרים ריבועים שטחי מסחר וכן 60,000 מטרים ריבועים שטחי מלונאות (כ-1500 חדרי מלון). כמו כן, תכלול התוכנית כ-200 דונם של שטח לבנייני ציבור.

בסוף החודש (30.04) יתקיים באוניברסיטת בר אילן, כנס הסברה בנושא שמטרתו ריכוז ההתנגדויות שהמועד להגשתן הוא עד סוף מאי.

לדברי עורכת דין מרים דונין, עומדת בראש משרד עורכי דין המתמחה במקרקעין ותכנון ובניה ומייצגת בין היתר אלפי בעלים במתחם 3700, המאוגדים במסגרת של הסכמי שיתוף, על בעלי הקרקע, להודיע בפועל עד תחילת יוני, כאשר עירית תל אביב, מתחשבת בהתאגדויות במסגרת של הסכמי שיתוף במתחמים וגם החוק מחייב.

מבדיקה ראשונית שערכו במשרדה של עורכת דין דונין, עולה, כי השווי שניתן למגרשים שונים לקויים ועל רקע זה, יגיש משרדה התנגדויות בשם הבעלים המאוגדים על ידה. לדוגמא, מגרש המורכב משני אגפים קדמי ואחורי שהינו קו ראשון אל הים, קיבל שווי גבוה כאילו כל הבניין, פונה אל הים.

כמו כן, אנו מוצאים פיצולים; אדם שהיו לו זכויות בחלקה מסוימת, מוצא עצמו מחולק בין כמה מגרשים ולעיתים בין מספר מתחמים.

 עורכת דין דונין; “עבור בעלי הקרקעות שלב זה של החלוקה מאד חשוב שכן מעבר לשמירה על זכויות בעלי הקבוצה במסגרת ההתנגדויות”

מייסדת וראש המשרד, עורכת דין מרים דונין (שוב), בעת ותק של למעלה מ-30 שנה בתחום הנדלן, הנמנית עם עורכות הדין המנוסות והבכירות בישראל בתחום, יודעת לספר, כי; מאז משלוח המכתב משרד עורכי דין המתמחה במקרקעין ותכנון ובניה, מוצף בפניות של בעלי קרקעות מבולבלים שלא מבינים מה אומר המכתב, מה הם אמורים לעשות, מה יכולת הבנה/השפעה שלהם על ההליך ובעיקר האם להתנגד אם לאו.

“עבור בעלי הקרקעות שלב זה של החלוקה מאד חשוב שכן מעבר לשמירה על זכויות בעלי הקבוצה במסגרת ההתנגדויות, מטרתם – מיד עם אישורה הסופי של התכנית לקדם בניה במהירות שכן הקבוצה תייצר איזונים וכך מי ששונה יעוד הקרקע שלו” – אומרת עורכת דין דונין ומוסיפה, כי; “רבים מהבעלים הם יורשים או יורשי יורשים של חלקות מפוצלות.

האחזקות השונות של הבעלים לא אחידות, כל אחד מהם מגיע מרקע אחר ועם יכולת כלכלית שונה” – ודווקא בשל כך מי שאינו מאוגד במסגרת של הסכם שיתוףיפגע.

עורכת דין דונין, מסבירה, כי השלב הנוכחי, הינו דאגה לשילובם במגרשים שלמים עם הסכם שיתוף, ווידוא, כי ההקצאה המוצעת עומדת בדרישות החוק ושומרת על שווי נכון.

טבלאות האיזון והחלוקה המאפשרות לכל בעל קרקע לדעת מה יהיה יעוד הקרקע בחלקה שבבעלותו ומי יהיו שותפיו ומה יהיה המתחם שאליו תשויך הקרקע.

לא כל בעל קרקע, יקבל זכות לדירת מגורים, אלא יש בעלי קרקע שיקבלו זכויות לפי אותו שווי יחסי, אבל ביעודים שונים.

ב-30.4, יתקיים כנס הסברה במרכז הכנסים וואהל סנטר שבאוניברסיטת בר אילן שמיועד לבעלי הקרקעות במתחם 3700 ושמטרתו להסביר לבעלים השונים את זכויותיהם ואת משמעות הטבלה שפרסמה העירייה.

עורכת דין מרים דונין (שוב), מזהירה, כי מי שאינו מאוגד עלול לאבד זכויות ואף עלול להיות חשוף למכירה כפויה, עקב תביעות פירוקי שיתוף שכן החוק, מעניק יתרון להתאגדויות של בעלי קרקעות המאוגדים במסגרת של קבוצות המאורגנות על ידי גורם אחד.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן