נעים ברכב

מה-1 בחודש פברואר; המשטרה תטיל דוחות תנועה על נהגים שלא יצטיידו באפוד זוהר

0
0

מה-1 בינואר חויב כל נהג בישראל לשאת את האפוד בתא הנהג. משרד התחבורה: במקרה של עצירה בדרך בינעירונית יחויב הנהג ללבוש את האפוד.
מה-1 בחודש פברואר; המשטרה תטיל דוחות תנועה על נהגים שלא יצטיידו באפוד זוהר
החל ממחר המשטרה תהטיל דוחות תנועה על נהגים שלא יצייתו לתקנה המחייבת ללבוש אפוד זוהר בעת עצירת הרכב, בדרך בינעירונית, לצורך תיקון תקלה או קריאה לעזרה.

רכב שלא יצויד באפוד הזוהר לא יוכל לקבל אישור המעיד, כי עבר את ה”טסט”.

יודגש, כי חל איסור להלביש את האפוד הזוהר על כיסא הנהג מאחר והדבר פוגם בפעולת כרית האוויר, המותקנת בכיסא הנהג.

מתברר, כי רבים מהנהגים נוהגים להלביש את האפוד על כיסא הנהג, אולם הם אינם מודעים לכך שברבות מהמכוניות החדשות מותקנת בכיסא הנהג כרית אוויר צדדית שאמורה להיפתח בשעת תאונה ולהגן על הנהג מפגיעה.

למעשה מהראשון בחודש ינואר 2006, חלה החובה על כל נהג בישראל להחזיק אפוד זוהר בתא הנהג של הרכב. בכל מקרה של עצירת הרכב בדרך בינעירונית חויב הנהג ללבוש את האפוד. כזכור, בסוף חודש יולי 2005, אישרה לקריאה שנייה ושלישית ועדת הכלכלה של הכנסת הצעת חוק שיזם ח”כ גלעד ארדן (סיעת הליכוד), המחייבת לשאת ברכב, בכל עת, אפוד זוהר ולהלבישו בכל יציאה מהרכב בדרך שאינה עירונית, למעט במדרכה.

האפודים הזוהרים, מחויבים לעמוד בתקן מיוחד שנקבע על ידי מכון התקנים הישראלי. על פי התקן שאושר, על האפוד להיות בעל נראות גבוהה מסוג שנקבע במעבדה לכימיה וטקסטיל במכון התקנים בישראל.

עוזי יצחקי סמנכ”ל תנועה בכיר במשרד התחבורה, מסר, כי חובת לבישת האפוד ביציאה מהרכב נועדה להגביר את נראות הנהג ביום ובלילה, בעת מצוקה או טיפול ברכב.

אחד מהאמצעים המקובלים בעולם המערבי, להפחתת מספר ההרוגים בשולי הדרך הוא באמצעות שימוש באפוד זוהר. השימוש באפוד זה בכלל ובשעות החשיכה בפרט, מאפשר לזהות ולהבחין באנשים הנמצאים מחוץ לרכב וכך למנוע תאונות דרכים מיותרות.

בבדיקות שנערכו נמצא ששימוש באפוד בשעת חשיכה מאפשר להגדיל את טווח הזיהוי של לובש האפוד מטווח של כ-40 מטר לטווח של כ-200 מטר. הזיהוי הוא, לפיכך, מוקדם יותר, ויאפשר זמן תגובה רב יותר לנהג ב שיזהה את האדם הנמצא בשולי הכביש.

יש לציין, כי בשנת 2002, התברר, כי 12% מההרוגים בתאונות הדרכים בישראל, נפגעו בתאונות בשולי הכביש, פי 4 ממספר האנשים שנהרגו בשל מהירות מופרזת, למרות זאת, העלות והמשאבים שמושקעים במניעת התופעה של נסיעה במהירות מופרזת עולים לאין שיעור על המשאבים שהופנו עד היום למניעת תאונות המתרחשות בכל הקשור לשולי הכביש.

לנוכח עובדה זו, ברור, כי החלת החובה להחזיק אפוד זוהר בכל רכב הינו צעד חיוני מהמעלה הראשונה שכן מדובר במוצר בטיחותי חשוב, המושג בעלות נמוכה.

דוגמא לחשיבות השימוש באפוד זוהר, ניתן ללמוד מאירופה, שם בשנתיים האחרונות ישנה תופעה רחבה של הכרה בחשיבות השימוש באפוד זוהר. מנתונים שהתקבלו ממדינות שונות באירופה עולה, כי 15% מההרוגים בתאונות דרכים באירופה הם הולכי רגל וכ-40% ממספר תאונות הדרכים בהם מעורבים הולכי רגל מתרחשות בשעות החשכה.

40% מהנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים אלה, טענו, כי כלל לא הבחינו בהולך הרגל. נתונים אלה מדברים בעד עצמם ומבטאים את החיוניות בשימוש באפוד זוהר. כתוצאה מכך, ארגונים אירופאיים רבים הפועלים בתחום בטיחות הדרכים, ממליצים לחייב, כי בכל רכב יימצא אפוד זוהר כחלק מציוד החובה הסטנדרטי שקיים בכל רכב.

לנוכח הנתונים והממצאים הללו, הגיש כאמור ח”כ גלעד ארדן, הצעת חוק לשינוי פקודת התעבורה, שבימים הקרובים (1 בינואר 2006) תכנס לתוקפה.

בימים אלה, מתפרסם חוזר מיוחד לכל מכוני הרישוי בארץ, המחייב את בוחני הרכב לבדוק את הימצאותו של אפוד זוהר בתוך הרכב בעת הבדיקה השנתית (“טסט”) במכון.

רכב שלא יצויד באפוד הזוהר לא יוכל לקבל אישור המעיד, כי עבר את ה”טסט”.

אבנר עובדיה דובר משרד התחבורה, מסר, כי לאחרונה, הוזלו משמעותית מחירי האפודים התקניים, הנמכרים ברשתות השיווק השונות. מחיר אפוד זוהר, מגיע כיום ל-19.90 ש”ח בלבד וגם בפחות מסכום זה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן