חקלאות ישראל יום הדבורים העולמי

מועצת הדבש כ-20% מהביקוש בשנה לדבש בפסח ובמימונה

"צריכת הדבש בחג הפסח והמימונה, נמצאת בעלייה זה מספר שנים" מציין בסיפוק לא מוסתר מנכל מועצת הדבש מר זאב מידן; "הביקוש לדבש' עולה בהתמדה, זאת עקב המודעות הבינלאומית לתחלואה בשימוש מוגזם בסוכר, כך שה'דבש' נצרך כיום למעשה כממתיק טבעי, המחליף את הסוכר. דבורת הדבש תורמת באמצעות האבקת הגידולים לתוצר לאומי גולמי החקלאי בישראל כ- 3 מיליארד שקלים בשנה. בישראל 510 דבוראים המטפלים ב-110,000 כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ.
0
0
זאב מידן, מנכל מועצת הדבש | רקע: דבורה ופרח
זאב מידן, מנכל מועצת הדבש | רקע: דבורה ופרח

בשעה זו (כ”ב בניסן התשע”ח), חוגגים ברחבי הארץ את חג המימונה המסורתי, עם מוזיקה, שמחה, מבחר מתוקים, מופלטות, ריבות, עוגיות והרבה ואמש מוצאי הפסח (מוצאי שבת)  הרבה דבש! על פי הערכות ‘מועצת הדבש’ עומדת השנה, כמות צריכת הדבש לערב זה ומחר חג מימונה והחג הפסח שעבר על כ-800 טון דבש, המהווים כ-20% מצריכת הדבש השנתית בישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

“צריכת הדבש בחג הפסח והמימונה, נמצאת בעלייה זה מספר שנים” – מציין בסיפוק לא מוסתר מנכל מועצת הדבש מר זאב מידן; “הביקוש לדבש, עולה בהתמדה, זאת עקב המודעות הבינלאומית לתחלואה בשימוש מוגזם בסוכר, כך שה’דבש‘ נצרך כיום למעשה כממתיק טבעי, המחליף את הסוכר.

כמו כן, בחג מימונה, שהפך לחג לאומי, קיים שימוש רב בדבש, המוגש עם המופלטות ולהמתקת העוגיות המסורתיות“.

כמות המשקעים שירדו בעונת החורף, הייתה נמוכה מהממוצע השנתי בישראל, בנוסף, עצירתם של הגשמים כבר בחודש מרץ, הביאה להקדמת פריחות האביב בפרדסים, במטעים, בשטחי פרחי הבר בגליל, ברמת הגולן ובאזור הדרום.

במועצת הדבש, מציינים ומוסיפים, כי; “הפריחה שהוקדמה גרמה להתעוררות אביבית מוקדמת של הדבורים בפעילותן בכוורות, דבר זה, יבטיח את תפוקת הדבש האביבי, הצפויה להיות ממוצעת השנה ולעמוד על כ- 3,000 טון דבש.

█ נמשכת תופעת היעלמות הדבורים המתגברת משנה לשנה

“החשש הינו מהעדר משקעים נוספים שיפגעו בפריחה העתידית במהלך הקיץ, או חמסינים שיפגעו בפריחה הקיימת, דבר העלול לתת אותותיו גם בכמות אגירת הדבש בקיץ.

בשורה טובה ומשמחת, היא כי לא יהיה מחסור בדבש ולא תהיה עלייה במחירי הדבש לאורך השנה, מאחר ומתקיים ייבוא דבש ללא מכס, על פי הסכמי הסחר עם האיחוד האירופי, ארצות הברית ודרום אמריקה” ציין, מנכל מועצת הדבש מר מידן.

מול האופטימיות הזהירה על אספקת הדבש קודרים השמיים עם הידיעה, כי לא רק שינויי מזג האוויר, משפיעים על תפוקת הדבש, אלא גם כי נמשכת תופעת היעלמות הדבורים המתגברת משנה לשנה.

משרד ’יעל שביט-תקשורות’ לייעוץ תקשורתי ואסטרטגי, דוברות, המנוהל על ידי הגב’ יעל שביט, נמסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי הסיבה העיקרית הנחקרת, הינה התמעטות מקורות הצוף ל-דבורים.

מומחים בארץ ובעולם נערכים וחוקרים את סיבת ההיעלמות וכן דרכים חלופיות וכן מעודדים נטיעות צופניות כמזון לדבורים, שכן דבורת הדבש הינה המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים.

על פי נתוני מועצת הדבש בארץ תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתוצר לאומי גולמי (תל”ג) החקלאי בישראל כ- 3 מיליארד שקלים בשנה.

כיום, ישנם בישראל 510 דבוראים המטפלים ב- 110,000 כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ וכ- 80,000 כוורות המשמשות להאבקת גידולים חקלאיים של פירות וירקות.

אל כיצד מכינים מופלטה ל’מימונה’ – מתכון של ‘מועצת הדבש’.

מועצת הדבש, מאחלת חג מימונה שמח ? תְרְבְּחוּ וּתְסָעדוּ.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן