פורום כאן נעים

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו חונך כביש 31 בערד

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, חונכים את כביש 31 באזור ערד.

כיצד להתנהג באירוע טביעה סרטון מד”א

כיצד להתנהג באירוע טביעה | סרטון בשפה העברית באדיבות מד"א.

שלישיית הגשש החיוור בחוף הים

הגשש החיוור בתכנית "סופסופ" בשנת 1988, מנחה גבי גזית. ערוץ 1.

אודטה שוורץ האמנתי לו | עוד גבר מתחזה

העיתונאית אודטה שוורץ, על גבר מתחזה שהייתה עמו ביחסים: האמנתי לו | הכתב חיים אתגר, ערוץ 2.

המורה התמוטט בשיעור – התלמיד הציל את חייו

המורה דר' "מרקוס הילסנרט" התמוטט באמצע השיעור - התלמיד מתנדב נוער מד"א "אולי רפאלי" ביצע בו פעולות החייאה בהדרכה טלפונית של חובשת במוקד שרי קליין - כתבתו של פוראת נאסר - המהדורה המרכזית - ערוץ 2.

שום פלפל ושמן זית עם חיים כהן – קרין גורן

שום פלפל ושמן זית עם חיים כהן - קרין גורן.

פיתות מתנפחות. מאלף עד תיו

מתכון לפיתות מתנפחות ונפתחות בקלות. בתנור ביתי רגיל. קל, פשוט, ברור ומפורט. מפי מקס מלכיאל.

למי שהחמיץ ראיון מיוחד עם מר בנימין נתניהו

למי שהחמיץ ראיון מיוחד עם מר בנימין נתניהו האדם, האיש לא ראש הממשלה.

תרקוד היא אמרה לו… תרקוד

תרקוד היא אמרה לו... תרקוד. שווה אולי תלמד משהו יא גבר.

ד”ר אופיר ארצי על נזקי עור הפנים

ד"ר אופיר ארצי מומחה ברפואת עור ומין, המרכז המשולב לאסתטיקה, מחלקת עור על נזקי עור הפנים. "חיים בריא" עם פרופ' קרסו.

מפעל הפיס

נעים לעקוב אחרי

מבקים כאן ישראל

A feed could not be found at http://kanisrael.co.il/?feed=rss2. A feed with an invalid mime type may fall victim to this error, or SimplePie was unable to auto-discover it.. Use force_feed() if you are certain this URL is a real feed.
כבושים

מלפפונים ושאר ירקות – סיפור החמצה או איך להחמיץ מלפפונים

אפשר להחמיץ ירקות רבים, כגון: כרוב, גזר וכרובית. אולם המלך הבלתי מעורער של החמוצים הוא המלפפון ◄ למרות הדימוי הבריאותי הנמוך שלו, המלפפון מכיל ויטמינים ומינרלים, ובעל ערך קלורי נמוך. מלפפון טרי הוא מקור טוב לאשלגן, ומכיל אנטי אוקסידנטים.
מלפפונים ושאר ירקות -  סיפור החמצה או איך להחמיץ מלפפונים
מלפפונים ושאר ירקות – סיפור החמצה או איך להחמיץ מלפפונים

על אף שהמלפפון נפוץ במטבח הישראלי, יש לו בקהל הרחב דימוי של ירק חסר ערך מבחינה בריאותית. אך אין זה כך, שכן הוא מכיל ויטמינים ומינרלים, ובעל ערך קלורי נמוך. מלפפון טרי הוא מקור טוב לאשלגן, ומכיל אנטי אוקסידנטים. כמו בירקות רבים אחרים, גם במלפפון יש אחוז גבוה של מים (כ-95%) ורוב הערכים התזונתיים מרוכזים בקליפה. (ויקיפדיה).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

המלפפונים הטובים לאכילה בעודם טריים אינם זהים למלפפונים הטובים ביותר להחמצה: לצורך החמצה, יש לבחור בקפידה את המלפפונים הקטנים והדקים ביותר, ואפשר ורצוי לבחור מלפפונים זעירים ממש. מידת הדקיקות תקבע את הטעם ואת מידת הדחיסות המתאימה של המלפפון המוחמץ.

החומרים:

צנצנת גדולה מאוד
מלפפונים ו/או ירקות אחרים חתוכים (אפשר לערבב)
חבילת שמיר (שומר)
ראש שום מפורק לשיניים קלופות, אפשר חתוכות
פלפלים אדומים חריפים – כעשרה
פלפל שחור בגרגרים שלמים – כמה עשרות
עלי דפנה – כעשרים
מלח – כפית אחת (שטוחה או גדושה – לפי הטעם) על כל כוס מים
מים

ההכנה:

מכניסים לצנצנת את המלפפונים ואת שאר הירקות מסודרים היטב, ומניחים עליהם את הפלפלים, עלי הדפנה, השום והשמיר. לקבלת פיזור אחיד של הטעם, כדאי לפזר מרכיבים אלה בהדרגה על כל שכבה של ירקות שהונחו בצנצנת.

את רוב השמיר שומרים לסוף, וחותמים בעזרתו את החלק העליון של הצנצנת.

שופכים מים שיכסו את כל הירקות (חשוב לא להשאיר קצה ירק חופשי באוויר). אפשר להשתמש במים חמים ואפילו רותחים. אם אינך מכיר/ה עדיין את קיבולת הצנצנת שלך, כדאי לשפוך את המים בכוסות ולספור אותן, כדי להעריך את כמות המלח שתידרש.

מפזרים את המלח וסוגרים את הצנצנת. הסגירה אינה הרמטית.

מניחים על מדף החשוף לאור שמש ישיר ומחכים. כבר למחרת מתחילים המלפפונים לשנות את צבעם, אך יחלפו כמה ימים עד שיחדור הטעם לעומק הירק.

המתכון, פורסם לראשונה ב”זכויות בעלי-חיים השבוע”, שבועון אינטרנט לזכויות בעלי-חיים. להרשמה לשבועון לחצו כאן

תגובות



  • אודות הכותב

    כתב כאן ישראל

    כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

    הוסף תגובה

    לחצו פה להוסיף תגובה

    שינוי גודל גופנים