חקלאות ישראל ירוק נעים

משרד החקלאות השיג התקציב הגבוה ביותר מאז היווסדו

תקציב פעילות משרד החקלאות 2019, יהיה בסך 1,836 מיליוני ₪ לעומת תקציב של 1,714 מילוני ₪ ב-2018 ◄שר החקלאות אריאל ושר האוצר כחלון, פעלו לביטול הצעת ההחלטה שנועדה לצמצם תקציב החטיבה להתיישבות ואת הפרטת המכון הווטרינרי◄לאור ההסכמות עם ועד העובדים בשירותים הווטרינריים, יופעל מחדש מיקור החוץ של רופאים ווטרינריים לצמצום מחלת הברוצלוזיס בצאן.
0
0
שר החקלאות ופיתוח הכפר חבר כנסת אורי אריאל עם משה כחלון שר האוצר
שר החקלאות ופיתוח הכפר חבר כנסת אורי אריאל עם משה כחלון שר האוצר

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, פרסם הבוקר (שישי, כ”ה בטבת התשע”ח) כי הוא גאה להציג את התקציב הגבוה ביותר שאושר למשרד מאז היווסדו ובכך יאפשר הגדלת הפעילות בתחומים השונים והמגוונים בהם הוא פועל. תקציב פעילות משרד החקלאות לשנת 2019, אם כן, יעמוד על סך של 1,836 מיליוני ₪ לעומת תקציב של 1,714 מילוני ₪ בשנת 2018.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

שר החקלאות ופיתוח הכפר חבר כנסת אורי אריאל, אמר; ״ישראל היא מעצמה חקלאית וכך תישאר. אישור ‘תקציב משרד החקלאות ופיתוח הכפר לשנת 2019’ משקף את העובדה, כי למדינת ישראל איכפת מן החקלאות“.

השר אריאל, הוסיף, כי; “במסגרת התקציב, אושרה תוספת ל‘עובדים זרים לחקלאות’ ותוספת תקציבית למען המאבק בטרור החקלאי, לצד הרחבת הביטחון של החקלאים לאחר מאמצים רבים עם אגף התקציבים, המפקח על הביטוח ונציגי החשב הכללי במשרד האוצר, משרד המשפטים ועבודה משותפת עם התאחדות האיכרים, יינתן מענה ביטוחי לחקלאים שיבוטחו בפוליסות ייעודיות ל’גניבות חקלאיות’ – גניבות בקר וצאן, ופגיעות בזדון בבתי האריזה”.

לאחר דיונים מאומצים עם משרד האוצר, אושר ‘תקציב משרד החקלאות ופיתוח הכפר לשנת 2019’ שמאפשר הגדלת הפעילות בתחומים הבאים; יקבלו פיצוי הולם תוך מזעור הסיכונים באופן שיאפשר יצירת חקלאות רווחית ויציבה.

 ישראל, נערכת לייצוא משמעותי של קנאביס רפואי לכל רחבי העולם לאחר קבלת האישור לכך.

במטרה לדאוג ל‘חקלאי ישראל’ ולצמצום המחסור בעובדים זרים בחקלאות, מכסת העבדים הזרים, תוגדל למעל 29,000 עובדים ותכלול גם את מכסת הסטודנטים הזרים המשתלמים לחקלאות.

מנהלת אגף דוברות, תקשורת והסברה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה ואישרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים, כי; כמו כן, סוכם על הגדלת המכסות של העובדים הפלשתינאים ב- 2,000 עובדים נוספים וכן תוספות של 2,000 עובדים עונתיים.

תוספת תקציבית למאבק בטרור החקלאי – שר החקלאות חבר כנסת אורי אריאל, ושר האוצר מר משה כחלון, הגיעו להסכמה לפיה יועברו 16 מיליון ₪, שיאפשרו לחקלאים לקבל מענה ביטוחי ל‘גניבות בקר וצאן’ ביטוח לפגיעה בזדון בתוצרת חקלאית בבתי האריזה.

התקציב החדש, יופנה לטובת סבסוד פרמיות ביטוח במסגרת תקציב מיוחד שיינתן בכפוף לקיום תוכנית לצמצום הטרור החקלאי בשיתוף גורמי המקצוע הרלוונטיים.

בהמשך למדיניות שר החקלאות ועמיתו שר האוצר, יוקצה לקידום המחקר בישראל תקציב ייעודי נוסף של כ- 15 מיליון ₪, לטובת שדרוג וחידוש מעבדות בכל יחידות המשרד. תקציב זה, יאפשר העמדת תשתית מקצועית, מדעית וטכנולוגית, שתאפשר להמשיך להוביל במחקר בארץ ובעולם.

קנאביס רפואי, מחקר ופיתוח יישומי, ננו טכנולוגיה, עריכה גנומית – על מנת לשמר את מעמדה של מדינת ישראל כ-מעצמת מחקר חקלאי, יוגדלו המחקרים בתחום הננו-טכנולוגיה ותחום העריכה הגנומית, יוקצה סכום נוסף של כ-15 מיליון ₪, מתוכו נכלל גם המשך קידום המחקר בתחום ה’קנאביס הרפואי בישראל‘ שהוא מהמתקדמים בעולם ואשר הוכר רק לאחרונה כ‘ענף חקלאי בישראל’.

ישראל, נערכת לייצוא משמעותי של קנאביס רפואי לכל רחבי העולם לאחר קבלת האישור לכך.

המשך פיתוח ההתיישבות בכל רחבי הארץ – מתוך רצון לפתח את ההתיישבות במרחב הכפרי, הוקצתה תוספת תקציבית לרכישת והצבת מבנים יבילים ב‘מרחב הכפרי’. המבנים, יושכרו בשלב בייניים למתיישבים חדשים עד להקמת בית הקבע שלהם.

בנוסף, במסגרת תקציב פעילות משרד החקלאות לשנת 2019, בתחום צער בעלי חיים לא נפגע ומתוכו יוקצו 15.6 מיליון ₪ לתחום צער בעלי חיים שיופנה בין היתר לתמיכה ב-רשויות המקומיות ולשמירה על רווחת בעלי החיים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן