כאן חולון

חולון: נדחתה תביעה לייצוגית נגד קאנטרי קלאב בריזה

תושב חולון בניסיון לתביעה ייצוגית נגד חברת בת עירונית, טען לאפליית תושבים שאינם חברים בוועדי עובדים במחירי הכניסה לקאנטרי קלאב. כב' השופטת צילה צפת, סגנית הנשיא בית המשפט המחוזי, דחתה הבקשה; "אם הרשות זכאית לגבות מחיר על שירותי רשות ולא חובה, הרי שקל וחומר תאגיד עירוני רשאי לפעול כך ומכאן נובעת גם סמכותו לפעול כגוף עסקי הרשאי להעניק הנחות לגופים כאלה או אחרים...".
0
0
כב' השופטת צילה צפת, סגנית הנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב | רקע: קאנטרי קלאב בריזה
כב’ השופטת צילה צפת, סגנית הנשיא | רקע: קאנטרי קלאב בריזה

בית המשפט המחוזי בעיר תל אביב – יפו, דחה השבוע את בקשתו של אילן כהן תושב חולון לאישור תובענה ייצוגית, שהוגשה כנגד החברה לבילוי ובידור (חולון) בעירבון מוגבל, המפעילה את מרכזי הפנאי  והספורט בעיר, ביניהם, קאנטרי קלאב “בריזה”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

התובע אילן כהן באמצעות בא כוחו עורך דין יצחק אבירם, טען להפליה במחיר בדמי המנוי הנגבים ממנו ומתושבים אחרים לעומת דמי המנוי הנגבים מחברי ועדי עובדים, כגון; בנק הפועלים, חבר ועוד. לטענת המבקש, החברה הינה תאגיד עירוני אשר אינה מוסמכת להעניק הנחות ל-וועדי העובדים ולגבות מחיר גבוה יותר מהתושביםהרגילים“.

החברה, טענה, כי הנחה לוועדי עובדים – אינה מהווה אפליה אלא ניתנת על בסיס כמות המנויים ולא על בסיס מניע אסור כמפורט בחוק איסור הפליה, כגון; מין, גזע, דת וכדומה.

דוברות עיריית חולון, הגב’ נורית בייסקי, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; בנוסף, נטען, כי מדובר בתאגיד עירוני המספק שירותי רשות ולא חובה, הפועל בסביבה עסקית ותחרותית ועל כן, היא רשאית להתקשר בעסקאות ולהציע הנחות על בסיס קריטריונים רלוונטים.

כמו כן, החברה, משלמת ארנונה, אגרות ודמי שכירות לעירייה, תקציבה ממומן באמצעותה בלבד ואינה מקבלת כל תמיכה כספית מתקציב עיריית חולון.

זאת ועוד, הנכסים העירוניים, עברו לניהול החברה שהשקיעה בהם כספים רבים מרווחיה ושינתה כליל את פניהם עם השנים.

כבוד השופטת צילה צפת, סגנית הנשיא של בית המשפט המחוזי בעיר תל אביב-יפו, דחתה את הבקשה וקבעה; “אם הרשות זכאית לגבות מחיר על שירותי רשות ולא חובה, הרי שקל וחומר תאגיד עירוני רשאי לפעול כך ומכאן נובעת גם סמכותו לפעול כגוף עסקי הרשאי להעניק הנחות לגופים כאלה או אחרים…”.

בית המשפט המחוזי אף הדגיש לסיום, כי אם החברה לא תפעל בסביבה עסקית ותיתן הנחות על מנת למשוך לקוחות, היא תיפגע כלכלית ולא תשיא רווחים, שהרי זו מטרתה, מה שיוביל לייקור המנויים לכלל המשתמשים.

בית המשפט, חייב את התובע מר אילן כהן ב-הוצאות ובתשלום שכר טרחה בסך של 35,100 ₪.

אלפרוטוקול הדיון בבקשת תושב חולון מר אילן כהן לתביעה ייצוגית נגד קאנטרי קלאב בריזה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן