בעולם מסחר | תעשייה

לין, לשכות המסחר: יבוא מסחרי בתחפושת יבוא אישי

נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין, בתגובה להמלצות הוועדה הבין־משרדית להסרת חסמים ליבוא אישי; השיטה המוצעת תפגע אנושות גם בבתי המלאכה ובתעשייה המייצרים ל'שוק המקומי'. על מוצרים המיוצרים לשוק המקומי משולם מלוא מס ערך מוסף ובייבוא האישי לא משולם מס ערך מוסף".
0
0
נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין, יבוא מסחרי בתחפושת של יבוא אישי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין, יבוא מסחרי בתחפושת של יבוא אישי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, תקף הבוקר את המלצות הוועדה הבין־משרדית להסרת חסמים ליבוא אישי המתפרסמות בימים אלו בתקשורת; “אם רוצים באמת להצליח להרוס את המגזר הקמעונאי בישראל זוהי בטח הדרך הנכונה”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

לדברי לין; “המלצות הוועדה הבין־משרדית להסרת חסמים ליבוא אישי, כמות שהן, הופכות את ה’יבוא האישי’ ל’יבוא מסחרי’ ויוצרות מצב של שני אפיקי יבוא אל ישראל; האחד, היבוא המסחרי הרגיל המועבר למגזר הקמעונאי, בו משלמים את מלוא מסי היבוא, כולל מס ערך מוסף ובו עומדים במלוא הבדיקות הבטיחותיות והתקניות; ואפיק מקביל בו לא משלמים את מסי היבוא, כולל מס ערך מוסף, ואין צורך לעמוד בכל הבדיקות הבטיחותיות והתקניות.

זהו איבוד של דרך חשיבה כלכלית נבונה וזו לא הדרך להוריד את מחירי המוצרים במדינת ישראל ולהיאבק ביוקר המחיה”. קובע נשיא איגוד לשכות המסחר.

עורך דין לין, מוסיף; “אי אפשר, בלהט של רצון להפחית את מחירי המוצרים בישראל, לפגוע במגזר עסקי לגיטימי של 54 אלף עסקים המפרנס חצי מיליון משפחות. אנו לא רוצים להגיע למצב כמו בארצות הברית שחנויות נסגרות בהמוניהן ואנשים שבנו עסקים מאבדים את מקור פרנסתם וגם את נכסיהם“.

ההמלצות הן פשוט איבוד דרך. אם רוצים להוזיל את מחירי המוצרים צריך לעשות זאת לא באופן המפלה לרעה את המגזר העסקי בישראל.

“ההמלצות משמרות את העיוות הקיים במערכת המסים הן מבחינת המס ערך מוסף והן מבחינת המכס ומס קניה“.

לין, הדגיש, כי; “ההמלצות הן פשוט איבוד דרך. אם רוצים להוזיל את מחירי המוצרים צריך לעשות זאת לא באופן המפלה לרעה את המגזר העסקי בישראל.

מעבר לזאת, יש לזכור, כי השיטה המוצעת תפגע אנושות גם בבתי המלאכה ובתעשייה המייצרים ל‘שוק המקומי’. על מוצרים המיוצרים לשוק המקומי משולם מלוא מס ערך מוסף ובייבוא האישי לא משולם מס ערך מוסף“.

לדבריו של עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; “חייב להיות שינוי בחשיבה. הדרך הנכונה להפחית את מחירי המוצרים בישראל היא יצירת שיתוף פעולה בין המגזר העסקי ובין הממשלה וגיבוש תכנית הולמת שלה יהיו שותפים שני הצדדים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן