נזקי גוף - תביעות

המנקה ניקתה הווילה, הספריה נפלה עליה והפכה אותה לנכה

המנקה בישוב היוקרתי סַבְיוֹן; הפכתי לנכה מאישה עובדת בעבודה קשה ללא מגבלות, לשבר כלי. דורשת בתביעה הסכום המקסימלי הקבוע בחוק בגין נזקי גוף של 2.5 מיליון ₪. בעלת הדירה ב-סַבְיוֹן, באמצעות חברת הביטוח ה'פניקס' הפתיעה לגמרי כשדחתה את התביעה מכל וכל; אין כלום, כי לא היה כלום...
0
0
עורך דין ניר אבישר, ממשרד אבישר הר צבי, עוסק ב-תביעות נזיקין ברקע: ספריית בית | צילום: ניר פריימן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עורך דין ניר אבישר, ממשרד אבישר הר צבי, עוסק ב-תביעות נזיקין ברקע: ספריית בית | צילום: ניר פריימן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

מאבק משפטי שנראה כאילו נלקח מטלנובלה דרום אמריקאית, ניטש בימים אלה בבית המשפט השלום בעיר תל-אביב. הנתבעת היא תושבת סַבְיוֹן, יישוב בבקעת אונו שבמחוז המרכז. התובעת: עוזרת הבית שלה. עורך הדין ניר אבישר ממשרד עורכי דין אבישר הר-צבי, שמייצג את המנקה, טוען, כי היא התבקשה על ידי בעלת הבית לנקות ולסדר כוננית ספרים חדשה שהותקנה בבית, אך לפתע, באמצע העבודה, הכוננית איבדה את שיווי משקלה, התמוטטה על המנקה וגרמה לה, לטענתה, לפגיעות קשות בין היתר ב; גב, בצוואר, חזה, ראש ובכתפיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מאז התאונה סובלת המנקה מכאבים ו-מוגבלויות תנועה רבות, ואף הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי כ‘נפגעת תאונת עבודה’ אשר קבע, כי היא סובלת מ‘נכות’ בשיעור של 15% (אחוזים).

עוזרת הבית החבולה, פנתה אל עורך הדין ניר אבישר, ממשרד עורכי הדין אבישר הר-צבי, העוסק בתביעות נזיקין, ובייצוג תובעים מול חברות ביטוח, קופות חולים, המוסד לביטוח לאומי.

עורך הדין אבישר, הגיש בשמה של עוזרת הבית ‘תביעה נזיקית’ נגד בעלת הבית ונגד חברת הביטוח הפניקס המבטחת אותה.

בתביעה, נטען בין היתר, כי למעסיקתה אחריות מלאה לתאונה, שכן לא דאגה לסביבת עבודה בטוחה לתובעת, לא קבעה נהלים והוראות בטיחות בעבודה ולא דאגה לביטחון התובעת.

זאת ועוד, נטען, כי המעסיקה לא דאגה, כי ‘כוננית הספרים’ספרייה) תהיה מקובעת למקומה כנדרש ולא דאגה, שהרהיט הכבד והמסוכן, יהיה ניצב ולא יתמוטט על התובעת, כפי שאירע בפועל.

עורך הדין אבישר, צירף חוות דעת מטעם מומחה רפואי בתחום האורטופדי, שבדק את האישה-עוזרת הבית, זה קבע, כי נותרה לה נכות רפואית לצמיתות בשיעור של  20% (אחוזים) בגין הפגיעה הצווארית.

לדבריו, על פי תקנות ‘המוסד לביטוח לאומי’ יש להעמיד את נכותה הכוללת על 30% (אחוזים).

 מאישה עובדת בעבודה קשה ללא מגבלות, לשבר כלי

“התכחשות המעסיקה לתאונה, בה נפגעה העובדת, תמוהה ומקוממת” – אומר עורך הדין אבישר; “אך קיימות בידינו די ראיות שיוכיחו, כי התאונה אכן ארעה בביתה של המעסיקה הנתבעת“.

לדבריו, לפני התאונה, עבדה התובעת בעבודה קשה, ללא מגבלות וללא קשיים, כאשר בעקבות האירוע הפכה למוגבלת בתפקודה.

לדבריו, התובעת סובלת מכאבים וממגבלות קשות בגב, בצוואר ובכתפיים, ולמעשה בעקבות התאונה היא הפכה לשבר כלי.

לדבריו, כתוצאה מן התאונה, נגרמו ויגרמו לתובעת במשך כל חייה כאב וסבל משמעותיים ביותר.

בנוסף, נטען להפסדי שכר בעבר עקב העדרויות מעבודתה בעקבות התאונה, עד שנאלצה להפסיק את עבודתה לגמרי – מה שמוביל גם להפסדי שכר עתידיים.

עורך הדין ניר אבישר, טען, עוד, כי מרשתו זקוקה לעזרה וכי היא מתקשה אפילו בביצוע הפעולות הפשוטות במשק הבית. התביעה הוגשה בסכום המקסימלי הקבוע בחוק בגין נזקי גוף של (2.5 מיליון שקלים).

 גרסת חברת הביטוח; אין כלום, כי לא היה כלום

חברת הביטוח ה’פניקס‘ הפתיעה לגמרי, כאשר בחרה לדחות את התביעה מכל וכל ובמכתבה, ציינה, כי; “האירוע כלל לא ארע ולא רק זאת, אלא שהמנקה כלל לא התלוננה על כאבים לאחר התאונה, כביכול ואף המשיכה לעבוד במשך 8 חודשים עד שהתפטרה.

במכתב הדחייה של חברת הפניקס; “בדיקתנו,העלתה, כי אין כל תימוכין לגרסת מרשתך (כלומר; “המנקה“) באשר להתמוטטות כוננית ספרים.

יש לציין, כי המבוטחת (כלומר; בעלת הבית) הגיעה לחדר בו, לכאורה, התרחש האירוע וראתה, כי כוננית הספרים עומדת במקומה. ‏

בנוסף, יש לציין, כי מרשתך (עוזרת הבית), חזרה לעבודתה מיד לאחר מכן ועבדה כ-8 חודשים נוספים, ללא תלונות וללא מגבלות עד לעזיבתה את מקום העבודה.

בנסיבות שהוזכרו, לא מצאנו כל האחריות על מבוטחנו ודין פנייתכם להידחות”. סיכמה – כתבה חברת הביטוח ה’פניקס‘.

התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב ובקרוב תפול ההכרעה בתיק.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן