אלירן נעים עורך דין הביס והכיס

פלמור: אביא נהלי בקרת איכות חדשים למועצת רואי חשבון

מנכלית משרד המשפטים ויושבת ראש מועצת רואי חשבון, עורכת דין אמי פלמור, השמיעה היום צפירת הרגעה לסטודנטים שמחו נגד המתכונת החדשה של הבחינה בחשבונאות פיננסית של לשכת רואי חשבון; "אין ולא היתה כל כוונה להקשות במכוון את רף הכניסה בשערי המקצוע (ראיית חשבון) והטענות בעניין זה משוללות יסוד נוכח המחסור במתמחים בעת הנוכחית".
0
0
עורכת הדין אמי פלמור מנכלית משרד המשפטים ויושבת ראש מועצת רואי חשבון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עורכת הדין אמי פלמור מנכלית משרד המשפטים ויושבת ראש מועצת רואי חשבון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

עדכון מישיבה מיוחדת של מועצת רואי החשבון בנושא; ‘הבחינה בחשבונאות פיננסית מתקדמת מועד יולי 2017’ מבהיר, הבוקר (שני, י”ג באלול התשע”ז) כי מועצת רואי החשבון, קיימה דיון מיוחד עם נציגי הנבחנים במסגרתו, הובהר, כי שיעור המעבר בבחינה בחשבונאות פיננסית מתקדמת של מועד יולי 2017, יהיה דומה לשיעור המעבר הממוצע במועדים קודמים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

כזכור, בהמשך לתלונות שנתקבלו בעניין הבחינה בחשבונאות פיננסית מתקדמת אשר התקיימה ביום 16.7.2017, הזמינה מועצת רואי החשבון את נציגי הנבחנים לישיבה מיוחדת, על מנת לקיים שיח בלתי אמצעי בנושא ולהתרשם באופן ישיר מטענות הנבחנים.

מנכלית משרד המשפטים ויושבת ראש מועצת רואי חשבון, עורכת דין הגב’ אמי פלמור, אמרה והבהירה בפתח הדברים בדיון שהתקיים הבוקר; “כי אין שחר לטענות בעניין סגירת שערי המקצוע. פלמור, הוסיפה וציינה, כי ההפך הוא הנכון, בפרט בהתחשב במחסור הנוכחי במתמחים בראיית חשבון“.

סגנית מנהל אגף בכיר דוברות, הסברה ותקשורתמשרד המשפטים הגב’ מיכל שפירא גת, מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי; במהלך הדיון, העלו הנבחנים, שוב טענות שונות בעניין עומס הבחינה, אורכה, משך הזמן שניתן לפתרונה, רמתה המקצועית הגבוהה והיעדר הודעה מוקדמת והכנה מצד המועצה על שינוי במתכונת הבחינה.

חברי מועצת רואי החשבון, היו קשובים לטענות שהעלו הנבחנים, והבהירו בתשובה, כי לא התקבלה החלטת מדיניות מצד המועצה לשנות מהותית את הבחינה. בהתאם לכך, פעלו הכותבים (של הבחינה) ו‘מרכז הבחינה’ האחראים מקצועית על כתיבת הבחינה, לחבר את הבחינה בהתאם לנושאים הקבועים בתקנות ועל פי המיקוד שפורסם.

עוד הובהר, כי השינוי בסגנון השאלות, שלגביו הלינו הנבחנים, נבע מכניסתו לתפקיד של פרופ’ חיים אסייג לתפקיד מרכז הבחינה, ומתוך שאיפה לשלב בבחינה אלמנטים הבודקים יכולת חשיבה לעומק וניתוח ולא רק מיכולת שינון.

בסיכום הדיון שבה והבהירה מנכלית משרד המשפטים ויושבת ראש מועצת רואי חשבון, עורכת דין אמי פלמור, כי; במידת הצורך תפעל המועצה לבצע התאמות במנגנון הבדיקה, כך ששיעור המעבר בבחינה לא יהיה שונה משמעותית משיעור המעבר הממוצע במועדים הקודמים.

“אין ולא היתה כל כוונה להקשות במכוון את רף הכניסה בשערי מקצוע ראיית חשבון…”

יצוין, כי שיעור המעבר במועד אביב 2016, עמד על 79.76%, ב-מועד אביב 2015 על 75.32% וב-מועד אביב 2014 על 64.07%.

בנוסף, הבהירה, יושבת ראש מועצת רואי חשבון, כי בכוונתה להביא לאישור המועצה כבר בישיבתה הקרובה נהלי בקרת איכות חדשים, במטרה לשפר את תהליך בקרת האיכות ולהבטיח הבניה והסדרה של התהליך.

כגוף ציבורי ממשלתי האחראי על הסדרת המקצוע, למועצת רואי החשבון, יש מטרה אחת ויחידה – להבטיח, כי רואי החשבון, המהווים שומרי סף קריטיים במשק ובשוק ההון הישראלי, יהיו אנשים מקצועיים וראויים.

אין ולא היתה כל כוונה להקשות במכוון את רף הכניסה בשערי המקצוע והטענות בעניין זה משוללות יסוד, נוכח המחסור במתמחים בעת הנוכחית”.

“אנחנו קשובים לקולות שהביאו בפנינו הנבחנים“, הוסיפה הגב’ פלמור; “ובמידת הצורך נבצע התאמות במנגנון הבדיקה על מנת להבטיח ששיעור המעבר, לא יהיה שונה באופן מהותי משיעור המעבר בבחינות קודמות. אנחנו מתייחסים ברצינות לטענות שעלו בדיון.

מעבר לכך, אני סבורה, כי השיח עם הנבחנים מהווה הזדמנות להפקת לקחים ולמידה מצדנו ולכן, אני מתכוונת להביא באופן מיידי נהלי בקרת איכות חדשים לאישור המועצה” – סיכמה מנכלית משרד המשפטים ויושבת ראש מועצת רואי חשבון, עורכת דין אמי פלמור.

בישיבה, שזומנה ביזמת מועצת רואי החשבון, נכחו נציגי הנבחנים, נציגי המוסדות האקדמיים, נשיא לשכת רואי החשבון, רואה חשבון יזהר קנה, חברי מועצת רואי החשבון,  מזכירות המועצה, יושב ראש הוועדה המייעצת למועצה לנושא בחינות, פרופ’ יורם עדן, מרכז הבחינה בחשבונאות פיננסית מתקדמת, פרופ’ חיים אסיאג, הרפרנטים של הבחינה בחשבונאות פיננסית מתקדמת, פרופ’ אריה גנס ורואה חשבון אמיר סוראיה, וכן יושב ראש ועדת בקרת האיכות לבחינה, רואה חשבון דב ספיר.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

1 Comment

  • הכתבה שגויה ולא נכונה,
    בכנס עם הנציגים לא דובר כלל על אחוזי מעבר ושלל הדברים הנוספים שאמרה כאן איימי פלמור
    בנוסף כן הייתה החלטה של המועצה לשנות את מבנה הבחינה

    אבקש לא להטעות את ציבור הקוראים ולהוריד את הכתבה\ החלקים השגויים בה

    תודה!

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן