חקלאות ישראל צרכנות ירוקה

משרד החקלאות יהיה סלט בחגים אבל בלי הרבה עגבנייה

משרד החקלאות, מבהיר; אין צפי למחסור בתוצרת הטרייה, שכוללת; בשר, ביצים, ירקות ופירות, כאמור, פרט לעגבניות, בהן צפוי מחסור של כ- 20% (אחוזים) מכמות העגבניות לאור עומסי החום בענף החלב, למרות עומס החום בקיץ הנוכחי, שגורם לירידת תנובת החלב ב- 4 קילוגרם בממוצע ליום לפרה, הערכה לא צפוי מחסור בחלב ומוצריו. משרד החקלאות, יעקוב אחר השינויים בשוק ויעדכן את הציבור לקראת החגים.
0
0
משרד החקלאות מרגיע, יהיה סלט בחגים אבל בלי הרבה עגבנייה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
משרד החקלאות מרגיע, יהיה סלט בחגים אבל בלי הרבה עגבנייה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

כחלק מהיערכות לקראת חגי תשרי הבאים עלינו לובה ובעקבות ניתוח של נתוני התוצרת החקלאית הטרייה, הודיע, משרד החקלאות, כי יהיה סלט בחגים אבל בלי עגבנייה. אם נדייק יותר בהודעת המשרד, הרי שמדובר בצפי למחסור של כ- 20% מכמות העגבניות שתשווק זאת לאור עומסי החום ששרו הקיץ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

בכך כמובן לא תמו הסיבות של משרד החקלאות ל”הסמיק” מן המצב, כי הוא ייאלץ לבצע ייבוא מחוץ לארץ של העגבניות מחוץ לארץ, כדי לצנן את העליה במחירים הצפויה  ב’מחיר העגבניות’ לקראת החג.

משרד החקלאות מבהיר, מיד, כי אין צפי למחסור בתוצרת הטרייה, אשר כוללת; בשר, ביצים, ירקות ופירות, כאמור, פרט לעגבניות, בהן צפוי מחסור של כ- 20% (אחוזים) מכמות העגבניות לאור עומסי החום בענף החלב, למרות עומס החום בקיץ הנוכחי, שגורם לירידת תנובת החלב ב- 4 קילוגרם בממוצע ליום לפרה, הערכה לא צפוי מחסור בחלב ומוצריו.

בענף בשר הבקר לא צפוי מחסור. בענף העוף (פטם לבשר), לא צפוי מחסור, היקף הייצור נמצא בתפוקה מקסימאלית ואף צפויים עודפים בעוף הקפוא.

█ ביום ראשון שלאחר שני ימי החג של ראש השנה והשבת, יהיה מחסור בביצים בנקודות המכירה שלא התארגנו לקראתו מראש.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגברת דפנה יוריסטה מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי בענף הביצים, במטרה למנוע מחסור בביצים בשוק המקומי לקראת חגי תשרי בהם עולה הביקוש לביצים, ולאור בקשות נציגי החקלאים, פתח משרד החקלאות את מכסת ייבוא לתקופת החגים בהיקף של כ-30 מיליון ביצים במכסה פטורה במכס.

פתיחת המכסה לייבוא ביצים הינה הליך שגרתי החוזר על עצמו כמדי שנה בתקופת החגים. פתיחת המכסה, נעשתה מבעוד מועד, מתוך ההנחה שהיבואנים, יביאו ביצים רק בהתאם לביקוש ולצרכים של המשווקים. הביצים צפויות להיות מיובאות ממדינות, כמו; ספרד, פורטוגל ואיטליה.

ביום ראשון (24.09.17) שלאחר שני ימי החג של ראש השנה והשבת, יהיה מחסור בביצים בנקודות המכירה שלא התארגנו לקראתו מראש.

מאחר ובשני ימי החג וכן בשבת, לא יאספו ביצים בלולים, הביצים תגענה לחנויות לקראת יום ראשון בלילה. על כן, המליץ משרד החקלאות ל-רשתות השיווק להתארגן בהתאם, מבעוד מועד, על מנת להבטיח אספקה סדירה של ביצים ביום ראשון בבוקר.

משרד החקלאות ממשיך לעקוב אחר השינויים בשוק ויעדכן את הציבור לקראת החגים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן