אלירן נעים עורך דין חדשות כאן ישראל פתח תקווה

עתירת איכות השלטון היום ההכרעה על הפגנות בעיר פ-ת

התנועה למען איכות השלטון בישראל, מבקשת מבית המשפט מתן צו על-תנאי המורה למשטרת ישראל לחזור בה מהחלטתה לאסור על קיומן של הפגנות ו/או כינוס במתחם קניון גנים בעיר פתח תקווה◄עורך דין תומר נאור, איש התנועה לאיכות השלטון; "הדיון הבוקר (ה), נוגע בלב ליבן של הזכויות האזרחיות המהותיות במדינה דמוקרטית, חופש הביטוי והזכות להפגין.
0
0
עורך דין תומר נאור, איש התנועה לאיכות השלטון, על עתירת התנועה לאיכות השלטון על הפגנות בפתח תקווה הבוקר בבגץ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עורך דין תומר נאור, איש התנועה לאיכות השלטון, על עתירת התנועה לאיכות השלטון על הפגנות בפתח תקווה הבוקר בבגץ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

עתירת התנועה למען איכות השלטון בישראל, על קיומן של הפגנות בעד ונגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בעיר פתח תקווה, בהתאם להוראות החוק, תברר הבוקר (חמישי, ב’ באלול תשע”ז) בשעה 9:00 במהלך דיון שיתקיים ב’בית המשפט הגבוה לצדק’ אותו ממלא בית המשפט העליון במדינת ישראל (בגץ).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

עתירת התנועה לאיכות השלטון, כנגד משטרת ישראל ועיריית פתח תקווה, הוגשה יחד עם מנהיג עמותת “צדק ודמוקרטיה” ואחד מיוזמי ומנהיגי המחאה מר מני (מנחם) נפתלי מי שעבד כ”אב הבית” במעון ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו.

התנועה למען איכות השלטון בישראל, מבקשת מבית המשפט מתן צו על-תנאי המורה למשטרת ישראל לחזור בה מהחלטתה לאסור על קיומן של הפגנות ו/או כינוס במתחם קניון גנים בעיר פתח תקווה.

דוברת התנועה לאיכות השלטון, הגברת רות מרגולין, מסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי כמו כן, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט מתן צו על-תנאי המורה למשטרת ישראל לחזור בה מהחלטתה לדרוש רישיון בעבור קיום הפגנות במתחם קניון גנים בעיר פתח תקווה.

זאת לנוכח לשון סעיפים; 83-84 של ‘פקודת המשטרה’ אשר מגדירים ‘אסיפה’ הדורשת הוצאת רישיון רק כאסיפה בה מתקהל קהל לשמוע הרצאה בנושא מדיני ובעוד ההפגנות הנערכות במוצאי שבת בפתח תקווה, עניינן בנושא ערכי נורמטיבי והוא המלחמה בשחיתות.

 העתקת המחאה פוגעת אנושות בזכויות המפגינים כלל העותרים…

עתירה זו, מעמידה תמונה עגומה של פגיעה חמורה וקשה בזכות יסודית המגדירה למעשה דמוקרטיה מהי. משטרת ישראל, כשלה בהחלטתה בין בגיבוש התשתית, בין בהגדרת הזכויות ובין באיזון בניהם. כך או אחרת נתקבלה החלטה שאיננה מידתית, איננה סבירה ואיננה חוקתית.

היא הזכות לחופש ההפגנה והבעת המחאה. שורשיהן נטועים עמוק בזכות היסוד לחופש הביטוי, שהיא זכות אקוטית להבטחת קיומה של חברה דמוקרטית חופשיה וחפצת חיים, זכות המאפשרת ריבוי ומגוון של דעות – לרבות כאלו המבקרות את השלטון – ואשר נרמסת בצורה גורפת וברוטאלית על ידי משטרת ישראל.

העתקת המחאה פוגעת אנושות בזכויות המפגינים כלל העותרים. לא כל שכן, הבקשה להוצאת רישיון עומדת אף היא בניגוד מוחלט להוראות החוק ולפרשנותם הסבירה, אינה מעוגנת באף כלל מכללי המשפט המנהלי, שרירותית, בלתי סבירה ועוברת על כלל ההגינות המנהלית.

עורך דין תומר נאור, איש התנועה לאיכות השלטון, אמר, כי; “הדיון הבוקר (ה), נוגע בלב ליבן של הזכויות האזרחיות המהותיות במדינה דמוקרטית, חופש הביטוי והזכות להפגין.

משטרת ישראל פעלה בחוסר סמכות כשהורתה על ביטולה הגורף של ההפגנה בפתח תקווה ופגעה בזכויות החוקתיות של המפגינים בשעה שאסרה על קיום כל מחאה בכיכר גורן. אנו מזמינים את הציבור להגיע לבית המשפט ולהשמיע את קולו”.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן