בנקים פלילים

ציון קינן בנק הפועלים לשעבר, לא יעבור חקירה פלילית

ישנם לא מעט קשיים ראייתיים בתיק נגד ציון קינן מנהל בנק הפועלים לשעבר ובראשם העובדה, כי העובדת סירבה לשתף פעולה עם המשטרה. יתירה מזו, גם אם העובדת היתה משתפת פעולה, ספק אם ניתן היה לבסס סיכוי סביר להרשעה בעבירת מין, עקב בעיות ראייתיות שונות שעלו מהבדיקה. וזהו סוף החדשות.
0
0
ציון קינן מנהל בנק הפועלים לשעבר, לא יעבור חקירה פלילית | צילום: משה מילנר, לע"מ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ציון קינן מנהל בנק הפועלים לשעבר, לא יעבור חקירה פלילית | צילום: משה מילנר, לע”מ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

ישנם לא מעט קשיים ראייתיים בתיק נגד ציון קינן מנהל בנק הפועלים לשעבר ובראשם העובדה, כי העובדת סירבה לשתף פעולה עם המשטרה. יתירה מזו, גם אם העובדת היתה משתפת פעולה, ספק אם ניתן היה לבסס סיכוי סביר להרשעה בעבירת מין, עקב בעיות ראייתיות שונות שעלו מהבדיקה. וזהו סוף החדשות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

מר ציון קינן (62) מנהל בנק הפועלים לשעבר, לא יעבור לחקירה פלילית – הודיעה אתמול (חמישי, י”א באב התשע’ז) פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) על דעת פרקליט המדינה, כי החליטה לסיים את הליך הבדיקה בעניינו של מר ציון קינן וזהו סוף החדשות.

כזכור, החקירה-הבדיקה כנגד המנהל הכללי של בנק הפועלים לשעבר, מר ציון קינן, החלה לאור פרסומים אשר העלו את החשד לפיהם מר קינן, לכאורה, פגע מינית בעובדת הכפופה לו, זאת כשכיהן בתפקיד בכיר בהנהלת בנק הפועלים.

על-פי אותם פרסומים, הועלו הטענות על ידי העובדת במסגרת משא ומתן שניהלה עם הבנק, על תנאי פרישתה. הבנק, פתח בהליך בירור לפי התקנות ל‘מניעת הטרדה מינית’ ומינה את נשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר, כב’ השופט בדימוס סטיב אדלר, כדי לבדוק האשמות.

על פי הפרסומים, זאת בעקבות טענות העובדת ולאחר הבירור, קיבלה העובדת פיצויי פרישה מוגדלים וזאת לפי החשד, כמעין “דמי שתיקה“.

הפרשה שלא הייתה, נפתחה בקול תרועה תקשורתית גדולה, נזק תדמיתי ענק לאיש החזק של בנק הפועלים, גוועה אתמול (ה) בקול ענות חלושה של התקשורת.

קינן, יליד מעברה ליד צומת מסמיה, צמח עם הבנק כשהחל את הקריירה הבנקאית שלו בשנת 1978, כעובד זוטר בסניף הבנק ברחוב הרצל בעיר תל אביב ובמשך השנים, שימש במגוון רחב של תפקידים בסניפים ובמטה ההנהלה הראשית של בנק הפועלים.

קינן, בעל תואר ראשון במדעי החברה מהאוניברסיטה הפתוחה ובעל תואר שני בלימודי עבודה מאוניברסיטת תל אביב. נשוי ואב לשלושה ילדים. קינן, פרש ב-1 באוגוסט 2016, מניהול בנק הפועלים והוחלף על ידי אריק פינטו.

בנובמבר 2016, פתחה משטרת ישראל באמצעות יחידת להב 433, היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן באגף המודיעין של משטרת ישראל.

║ ציון קינן נטען, תקף, לכאורה, מינית את העובדת

במסגרת אותה בדיקה, נמסר, נאספו חומרים ומסמכים מבנק הפועלים, נגבו הודעות מגורמים מעורבים ונעשו ניסיונות לגבות הודאה מן העובדת שמצידה סירבה לשתף פעולה או להתלונן. על-פי החשד, האירוע, הנטען התרחש בעת נסיעת עבודה לקזחסטן בדצמבר 2006 ובמהלך הנסיעה, כך נטען, תקף קינן, לכאורה, מינית את העובדת, באופן שעשוי היה לגבש מספר עבירות מין אפשריות.

מאחר שהעבירה בוצעה לכאורה בחוץ לארץ, הרי שמדובר ב‘עבירת חוץ’ שכדי שניתן יהיה להעמיד לדין בגינה במדינת ישראל, נדרש קיומם של מספר תנאים ובראשם תנאי ‘הפליליות הכפולה’.

דהיינו; מדובר בעבירה גם לפי דיני המדינה בה היא נעברה, וכן שלא חל סייג לאחריות הפלילית לפי דיני המדינה הזרה. בחינת הדין הקזחי, העלתה, כי העבירה החמורה ביותר המתאימה לטענות שנטענו, התיישנה לפי החוק הקזחי זה מכבר, בחלוף 5 שנים ממועד האירוע (ומובן, כי עבירות חלופיות קלות יותר, התיישנו אף קודם לכן).

משכך, גם אם היו ראיות מספיקות להוכחת העבירה, הרי שלא ניתן היה להעמיד לדין בגינה בישראל, שכן לא מתקיימת דרישת הפליליות הכפולה.

בנוסף, נמצא, כי גם אילולא התיישנו העבירות, הרי שישנם לא מעט קשיים ראייתיים בתיק, ובראשם העובדה, כי העובדת סירבה לשתף פעולה עם המשטרה. יתירה מזו, גם אם העובדת היתה משתפת פעולה, ספק אם ניתן היה לבסס סיכוי סביר להרשעה בעבירת מין, עקב בעיות ראייתיות שונות שעלו מהבדיקה.

בנוסף לעניין זה, הגיע מידע נוסף במהלך הבדיקה, בו נטען כי קינן, ביצע מעשה מיני באישה נוספת. המשטרה, פנתה לאישה זו וגם היא סירבה לשתף פעולה. בנסיבות אלה, המליצה כאמור המשטרה שלא לעבור לחקירה פלילית מלאה והמלצתה התקבלה על ידי הפרקליטות.

דוברת מחוז תל אביב של משרד המשפטים עורכת דין עדי לבני, מסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; תוצרי הבדיקה והמלצת המשטרה לפיה אין מקום למעבר לחקירה פלילית, הועברו לעיון פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), שהצטרפה לעמדת המשטרה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן