צבא | משטרה | ביטחון

צהל מצטיין גם בקוסמטיקה, ראו מה קרה ב-מחנה 80

בסיס הטירונים הגדול במדינה מחנה דותן לשעבר מחנה 80, עבר מתיחת פנים הוקמו ועוצבו חדרים חדשים וממוזגים במקום אוהלים, תשתיות משופצות מהיסוד ואפילו תפריט משודרג ובר סלטים בהרכבה עצמית רקחו במטבח הצבאי◄כתב אתר צהל, אלון תשובה, הצטרף לסיור מיוחד עם מפקדת הבסיס, סגן אלוף מיטל מידם. קראו וצפו.
0
0

מעצב הפנים הידוע מושיק גלאמין, יכול להיות בהחלט מודאג. מתברר, כי צהל, אינו רק צבא ההגנה מבין הטובים בעולם, אלא יודע גם איך עושים “קוסמטיקה” מדהימה לבסיסיו. הכתב הצבאי אלון תשובה, ממערכת אתר צהל, מביא את סיפורו המרתק של בסיס טירונים שבשנים האחרונות, נראה כמו בסיס נטוש ומוזנח לחלוטין. מפגע ליושביו המעטים ומגע סביבתי לשכניו. כן, אלה המתגוררים בפרדס חנה-כרכור. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

זהו בסיס שכמעט ואין חייל/ת שאינו מכיר או שמע עליו. זהו בסיס טירונים צבאי בשם ‘דותן’. עדיין לא מוכר? בסיס טירונים צבאי ‘מחנה 80’ אה, כל הצ’אקרות נפתחו לכם.

אם לבסיס טירונים צבאי (בט”ר “דותן”) מחנה 80, יגיעו היום חיילים שהוכשרו בו בעשרות השנים האחרונות, ייתכן ובמבט ראשון הם יחשבו, כי טעו בכתובת.

הכתב הצבאי תשובה, יודע לספר, כי לפני כשנה, החלו בבסיס שיפוצים נרחבים וכעת את 5 פלוגות האוהלים, החליפו מבנים חדשים וממוזגים, התשתיות שופצו מן היסוד ועד לטפחות והעיקר חדר האוכל, נודע מציע תפריט מגוון.

מפקדת הבסיס, סגן אלוף מיטל מידם, אינה מסתירה סיפוקה מן השינוי בבסיס המיתולוגי לרבים מחיילנו ששירתו בצבא הגנה לישראל; “שונו כאן סדרי עולם ואי אפשר להסביר את התחושה במילים… הגישה לאורך השנים, הייתה לתחזק את כל המבנים, אבל לא לטפל בהם מן השורש. כשהבנו שלא ניתן לתחזק עוד את מה שקיים, הגיע השלב שאמרנו ‘עד כאן’“.

לדברי מפקדת הבסיס, סגן אלוף מידם; “השיפוץ, כלל פירוק והרכבה מחדש של מגורי הטירונים והסגל עד רמת חיבורי ותשתיות החשמל, המים והסניטציה, דברים המאפשרים כעת שירות הרבה יותר נוח ונעים בבסיס.

“אנחנו רוצים ליצור לטירונים שער כניסה מכבד לצבא”, מבהירה סגן אלוף מידם ובאותה נשימה ממשיכה; “חייל שיכנס למקום שמכבד אותו – יכבד את המקום בחזרה”.

סגן אלוף מיטל מידם מפקדת בסיס טירונים דותן לשעבר מחנה 80 לטירונים | ראו מה קרה ב-מחנה 80 | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
סגן אלוף מיטל מידם מפקדת בסיס טירונים דותן לשעבר מחנה 80 לטירונים | ראו מה קרה ב-מחנה 80 | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

הקיסר הצרפתי נפוליאון בונפרטה, הידוע גם כנפוליאון הראשון אשר שלט בצרפת בשנים; 1799 עד 1815 ונדרש בענייני תזונת החיילים אמר את המשפט האלמותי; “הצבא צועד על קיבתו“.

מפקדת בסיס מחנה 80 (דותן), סגן אלוף מידם, אינה מתעלמת מתובנה זו; חדר האוכל, כמובן, הוא אחד מהדברים המרכזיים בכל בסיס – וגם הוא שופץ במחנה.

כבר כשהחיילים עומדים בטורים ומחכים להיכנס אל חדר האוכל, הם ממתינים תחת קורת גג ולא תחת השמש הקופחת”, אומרת בגאווה סגן אלוף מידם ומדגישה, כי השינוי המשמעותי ביותר ניכר בתחום הקולינרי“.

“התפריט היומי השתנה לחלוטין”, היא משתפת; “אנחנו מגישים מזון מותאם לאוכלוסיות ייחודיות ומלווים על ידי תזונאית. יש היום יותר מודעות וישנה השתדלות לעבוד על פי תפריט מגוון“.

מפקדת הבסיס סגן אלוף מידם, מציינת בגאווה, כי כל חייל יוכל למצוא מה לאכול בחדר האוכל; “יש בר סלטים בהרכבה עצמית ובנוסף לו בר שמותאם ל‘טבעונים’. גם ל‘אוכלי בשר’ יש אפשרויות בחירה מגוונות”.

את השינוי הדרמטי הוביל צוות המטבח, בעזרת החיילים; “הם נפגשו עם חיילים טבעונים ושאלו אותם מה הם אוכלים ביום יום – ומה היו מעוניינים לקבל בחדר האוכל”, סיפרה מפקדת בסיס סגן אלוף מידם; “יש כאן, למעשה, תהליך של למידה והתייחסות רבה יותר לרצון הפרט”.

║ טירונים מעתה מפונקים יותר?

ההחלטה על השיפוץ, היא משחזרת, התקבלה לפני כשנה על ידי מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק וראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף אהרון חליוה; “אחרי תקופה ארוכה שחיילים שהו כאן בתנאים שדרשו שיפור, הגיע ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לבקר בבסיס ויחד עם מפקד זרוע היבשה, הוחלט על המהפך הנדרש”.

חיילים בעבודות שיפוץ בבסיס טירונים דותן לשעבר - מחנה 80 - לטירונים | צילום: דוץ
חיילים בעבודות שיפוץ בבסיס טירונים דותן לשעבר – מחנה 80 – לטירונים | צילום: דוץ  | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

“כשהבנו שהדברים הולכים לקרות זה היה מאוד מרגש”, נזכרת סגן אלוף מידם, בחיוך ומספרת; “כשראיתי את תכניות התשתיות ואת הפועלים מגיעים, השמחה בלב התפרצה. כל יום, היה ניתן לראות משהו חדש נבנה בשטח”.

את הטענות על כך שהתנאים החדשים עלולים להפוך את הטירונים ל”מפונקים” יותר, היא דוחה בנחרצות; “צהל‘ הבין בצורה מאוד ברורה שאין שום קשר בין הדרישה מהחיילים בזמן ההכשרה לתנאים הבסיסיים שמגיעים להם. נהפוך הוא, חייל שיושב באוהל לא ממוזג בזמן שרב לא יהיה מסוגל להתרכז בשיעור בצהרי היום”.

לשינוי הדרסטי הזה, היא משוכנעת, יש השפעות חיוביות נוספות. “הצבא“, מסבירה סא”ל מידם; “מרוויח פה חיילים ומפקדים טובים יותר.

יש עוד שנים לפנינו במחנה ואנחנו שמחים שנפלה בחלקנו הזכות לשנות את שירותם של הטירונים שנמצאים פה. אפילו במטבח אומרים שהחיילים נכנסים באווירה שמחה וחיובית יותר”. סיכמה מפקדת בסיס “דותן” (לשעבר מחנה 80) סגן אלוף מיטל מידם.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן