צער בעלי חיים

אנונימוס לשר האוצר הפסק לסבסד משלוחים חיים

פעילים למען בעלי חיים הפגינו היום (ד) מול משרד האוצר בקריאה לשר משה כחלון לפעול להפסקת המשלוחים החיים של עגלים וטלאים מאוסטרליה ואירופה, לצורך שחיטתם בישראל ◄ להפגנה בירושלים קדמו שתי הפגנות בחיפה מול ביתו של שר האוצר בחיפה. המפגינים קוראים לשינוי מדיניות המכס הנותנת פטור גורף ליבואני עגלים, מדיניות שלדבריהם מהווה תמריץ כלכלי להתעללות ◄ חברת הכנסת תמר זנדברג, הגיעה להפגנה להביע תמיכתה במחאה; "המשלוחים החיים הם בעצם משלוחי מוות והתעללות".
0
0
אחד העגלים והטלאים של משלוחים החיים המסובסדים מאוסטרליה ואירופה | צילום: אנונימוס | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אחד העגלים והטלאים של משלוחים החיים המסובסדים מאוסטרליה ואירופה | צילום: אנונימוס | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

פעילים למען בעלי חיים הפגינו אתמול (רביעי, כ’ סיון תשע”ז) מול משרד האוצר בקריאה אל השר משה כחלון לפעול להפסקת המשלוחים החיים של עגלים וטלאים מאוסטרליה ואירופה לפיטום ושחיטה בישראל. להפגנה בירושלים קדמו שתי הפגנות בעיר חיפה מול ביתו של שר האוצר בחיפה.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו ב’טוויטר’.

הפעילים שנשאו שלטים וקוראו קריאות; “משלוחים חיים הם משלוחי מוות” ו”כחלון עצור את המשלוחים החיים“. המפגינים הנחושים קראו לשינוי מדיניות המכס הנותנת פטור גורף ליבואני עגלים, מדיניות שלדבריהם מהווה תמריץ כלכלי להתעללות. חברת הכנסת תמר זנדברג, הגיעה להפגנה להביא את תמיכתה במחאה; “המשלוחים החיים הם בעצם משלוחי מוות והתעללות”.

עמותות ‘אנונימוס לזכויות בעלי-חיים‘ ו’תנו לחיות לחיות‘ יזמו את ההפגנה מול משרד האוצר בקריאה לשינוי מדיניות המכס לפיה יבואני המשלוחים החיים זוכים להטבות מכס נרחבות. המדיניות נותנת פטור גורף ממכס על יבוא עגלים וקובעת מכס נמוך על יבוא טלאים, ומהווה, לטענת העמותות, תמריץ כלכלי להתעללות. להפגנה זו, קדמו שתי הפגנות בחיפה, האחרונה שבהן לפני מספר שבועות, מול ביתו של שר האוצר.

דורשים משר האוצר להעלות את המכס על יבוא עגלים, ולפעול להפסקת המשלוחים החיים

דוברת עמותות ‘אנונימוס לזכויות בעלי-חיים’, הגב’ שירה הרצנו, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ כי; המשלוחים החיים החלו בעקבות מדיניות המכס הממשלתית שהקלה על יבוא עגלים וטלאים.

בשנת 2014, הגיעו ההקלות לשיאן, כשהממשלה העניקה ליבואנים של עגלים פטור גורף ומוחלט ממכס. המפגינים דורשים משר האוצר להעלות את המכס על יבוא עגלים, ולפעול להפסקת המשלוחים החיים.

בעמותות, אומרים, כי; “השר כחלון, טען מספר פעמים בעבר, כי אכפת לו מסבלם של בעלי החיים, אולם פניותינו אליו, כי ייקח בחשבון גם שיקולים של צער-בעלי חיים בקביעת מדיניות המכס אינן מקבלות מענה הולם. המצב בו מי שמייבא בעלי חיים דחוסים באוניות צפופות, חנוקות ומזוהמות זוכה לתמריץ כלכלי הוא בלתי נתפס ובלתי נסבל.

מפגינים בקריאה אל שר האוצר הפסק סבסוד משלוחים החיים של עגלים וטלאים מאוסטרליה ואירופה | צילום: אנונימוס | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מפגינים בקריאה אל שר האוצר הפסק סבסוד משלוחים החיים של עגלים וטלאים מאוסטרליה ואירופה | צילום: אנונימוס | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

אנו חוזרים אל שר האוצר, הפעם אל משרדו, כדי  להשמיע את קולם של בעלי החיים המעונים במשלוחי המוות, וכדי להשמיע קולו של הציבור הישראלי, שרוצה לראות את הסוף של המשלוחים החיים. יותר ויותר ישראלים בוחרים להפסיק לאכול בשר, כי הם אינם רוצים לקחת חלק באלימות כלפי בעלי חיים.

אפילו אלו שעדיין אוכלים בשר, מתנגדים לסבל ולאכזריות שכרוכים במשלוחים החיים ומבקשים בקול ברור מהשר כחלוןדי לתמריץ הכלכלי להתעללות, פעל להפסקת המשלוחים החיים“.

חה”כ תמר זנדברג, שהגיעה להפגנה, מסרה; “תודה רבה לכל הפעילים ולאנונימוס שהגיעו לכאן, בדיוק למקום הנכון מול משרד האוצר, כי כאן נקבעת אחת ההחלטות שאחראית למוות ולהתעללות הקשים שביותר שקשורים לבעלי חיים שמגיעים למדינת ישראל“.

יותר מחצי מיליון  עגלים וטלאים יובאו מאוסטרליה ומאירופה לשחיטה בישראל

עוד אמרה זנדברג: “הדבר הזה הוא כמו שאומרים לא טעות אלא מדינית, תוצאה של מדיניות, תוצאה של החלטה שהתקבלה כאן  במשרד האוצר בשנת 2014 של הפחתה במכס על היבוא של בעלי חיים לשחיטה שמגיעים במסעות האלה”.

דוברת עמותות ‘אנונימוס לזכויות בעלי-חיים’, הגב’ הרצנו, הוסיפה, כי; ב-2016, נרשם שיא במספר בעלי החיים שיובאו לישראל במשלוחים חיים: יותר מחצי מיליון עגלים וטלאים, יובאו מאוסטרליה ומאירופה לשחיטה בישראל. המשלוחים החיים מאוסטרליה מגיעים לנמל אילת, והמשלוחים מאירופה מגיעים לנמלי חיפה ו-אשדוד.

בפברואר התקיים דיון ראשון בעתירה שהגישו עמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים ו-תנו לחיות לחיות המבקשת לאסור על המשלוחים החיים. בדיון הורו השופטים למדינה; “לקדם באופן מואץ את צמצום הסבל ככל הניתן”, שכן “הרצון העולה מהעתירה אינו שנוי במחלוקת הן במובן המשפטי והן במובן המעשי. אין מי שאינו חפץ שבעלי החיים לא יסבלו”. מדיניות המכס של משרד האוצר אינה עולה בקנה אחד עם קביעה זו.

לפי נתוני משרד הכלכלה, ישנה חלופה זולה יותר למשלוחים החיים; לייבא בשר המיובא בקירור מבתי מטבחיים בחוץ לארץ, נמכר במחיר זול יותר. יבוא בשר בקירור כרוך במכס גבוה, למעט מכסה מוגבלת פטורה ממכס.

משרד האוצר, אישר באוקטובר 2016, תכנית לפיה תוקצה מכסת יבוא בשר בקירור בפטור ממכס שתגיע עד 2020 להיקף של 17.5 אלף טון לשנה (הצריכה השנתית של בשר בקר טרי מוערכת ב-20 אלף טון, כולל בשר שמקורו בבעלי-חיים ילידי ישראל).

אל אתר הקמפיין http://live-transport.co.il

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן