וידאו ישראל צבא | משטרה | ביטחון

דובר צהל: אלוף אביב כוכבי, מעתה סגן הרמטכל

טקס החלפת סגן ראש המטה הכללי, היום (ה', ט"ו באייר התשע"ז) הענקת דרגות אלוף לתת-אלוף מוני כץ והחלפת מפקד מפקדת העומק; אלוף אביב כוכבי, החליף בתפקידו את אלוף יאיר גולן, שכיהן בתפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות ועתיד להתחיל בלימודים אקדמאיים. אלוף מוני כץ, החליף בתפקידו את אלוף (מיל') טל רוסו, שכיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ופורש מצה"ל לאחר 39 שנות שירות.
0
0

דובר צה”ל, מסר,  הערב (חמישי’, ט”ו באייר התשע”ז, 11 במאי 2017) כי אלוף אביב כוכבי, מונה לתפקיד סגן ראש המטה הכללי וכן הוענקו דרגות אלוף לתת-אלוף מוני כץ, אשר מונה למפקד מפקדת העומק. טקס החילופים נערך בלשכת ראש המטה הכללי במחנה “רבין” (הקריה) בתל אביב, במעמד שר הביטחון, מר אביגדור (איווט) ליברמן, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, חברי פורום המטה הכללי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים בפייסבוק או בטוויטר.

  • אלוף אביב כוכבי, החליף בתפקידו את אלוף יאיר גולן, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות ועתיד להתחיל בלימודים אקדמאיים.
  • אלוף מוני כץ, החליף בתפקידו את אלוף (מיל’) טל רוסו, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ופורש מצה”ל לאחר 39 שנות שירות.

מדברי שר הביטחון, מר אביגדור (איווט) ליברמן: המרכיב האנושי הוא החלק החשוב בצה”ל, וכשאני מסתכל על האנשים בחדר הזה, אני רגוע. למרכיב האנושי שנמצא כאן אין שום אנלוגיה בשום צבא אחר“.

טקס החלפת סגן ראש המטה הכללי, הענקת דרגות אלוף לתת-אלוף מוני כץ והחלפת מפקד מפקדת העומק | צילום: דוץ | עיבוד צילום: שולי סונגו©
טקס החלפת סגן ראש המטה הכללי, הענקת דרגות אלוף לתת-אלוף מוני כץ והחלפת מפקד מפקדת העומק | צילום: דוץ | עיבוד צילום: שולי סונגו©

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, אמר; “במעמד זה, ארצה להודות לארבעה מפקדים מצוינים. יאיר, שאני חושב שהוא התגלמות המפקד המקצועי, הסקרן, הענייני והאמיץ.

אביב, מפקד מעולה, חד מחשבה, איש מחשבה ואיש מעשה, ראינו את זה לכל אורך התפקידים, הוא מגיע לתפקיד הזה בשל מאוד, אחרי פיקוד על פיקוד הצפון.

מוני, אשר הועלה היום לדרגת אלוף כמפקד מפקדת העומק, אותה אנו מחשיבים כצורך תפקודי לצה”ל. אני רוצה להודות לך טל, על התרומה, על העשייה, על השירות הארוך, ובעיקר על השירות שעשית אחרי שכבר השתחררת כמפקד פיקוד דרום, ועשית את זה בדרך שלך“.

סגן ראש המטה הכללי היוצא, אלוף יאיר גולן, אמר;אני רוצה להודות לרמטכ”ל על תקופה מרתקת, שעבורי הייתה גם תקופת למידה משמעותית.

אני חושב שאתה מוביל את צה”ל בתבונה רבה, עם יכולת הפרדה יוצאת מהכלל בין עיקר לתפל ובעיקר באומץ לב. אין דבר שהוא חשוב יותר לצבא מאשר רוח הלחימה. רוח הלחימה הזאת צריכה להתחיל מלמעלה ולהיגמר באחרון הטוראים“.

מוני, מחליפי, אתה המפקד הראוי לקחת את השרביט ולהוביל את העומק לשיאים חדשים

לדברי סגן ראש המטה הכללי הנכנס, אלוף אביב כוכבי; “אני מקבל עליי את התפקיד בהתרגשות, באחריות ובחרדת קודש. אני מבקש קודם כל להודות על האמון, אדוני שר הביטחון והרמטכ”ל, ואני אעשה כל מה שאני יכול כדי להמשיך להפוך את צה”ל לצבא יותר אפקטיבי, גם בלחימה וגם בשגרה”.

מדברי מפקד מפקדת העומק היוצא, אלוף טל רוסו; “אני רוצה להודות באופן מיוחד לרמטכ”ל, אשר נתן לי את ההזדמנות להשלים מהלך שהתחלתי לפני 11 שנים בתחילת דרכי כראש אמ”ץ, בבניית מפקדת העומק.

בכובעי השני, ראיתי את הצורך להביא מניסיוני ולהשפיע על המטה הכללי. עברתי מערכות, מבצעים, בשגרה ובמצבי קיצון, אבל התקופה האחרונה ב’מפקדת העומק’ הייתה מאוד מיוחדת בשבילי, בעצם היכולת לתת לצה”ל את הגמישות האמיתית אל מול התפתחות האיומים ושינוי פני המלחמה.

למוני, מחליפי, אתה המפקד הראוי לקחת את השרביט ולהוביל את העומק לשיאים חדשים. אין לי ספק שתקבל תמיכה ושותפות מ’פורום המטה הכללי'”.

מדברי מפקד מפקדת העומק הנכנס, אלוף מוני כץ, אמר; “לפני חמש שנים הייתי שותף, יחד עם האלוף שי אביטל שנמצא פה, להקמתה של מפקדת העומק. קבלת הדרגה, הצטרפותי לפורום המטה הכללי וקבלת הפיקוד על פיקוד העומק הן מעמד מרגש, אשר יש בו גאווה וסיפוק רב, והוא נושא בחובו אחריות גדולה ומהווה עבורי סגירת מעגל.

מהתרשמותי את שנעשה והכרותי את עמיתי במטה הכללי, אני בטוח שיחדיו נשכיל להתפתח למרחבים חדשים ולהביא לצה”ל יכולת חשובה ומשמעותית” סיכם מפקד מפקדת העומק אלוף כץ.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן