חקלאות ישראל

משרד החקלאות פתח יבוא פטור ממכס של מלפפונים

רובם המוחלט של המלפפונים מיועדים לתעשייה, אינם מגודלים על ידי חקלאים ישראלים, אינם מלפפונים המופנים ל'צריכה ביתית' ואשר אינם נמצאים בשווקים וברשתות השיווק◄ משרד החקלאות; פתיחת המכסות נועדה להשלמת הביקוש המקומי לזני ואינם נצרכים כמלפפונים טריים.
0
0
משרד החקלאות פתח יבוא פטור ממכס לתעשיית המלפפונים החמוצים | עיבוד צילום: שולי סונגו©
משרד החקלאות פתח יבוא פטור ממכס לתעשיית המלפפונים החמוצים | הדמייה | עיבוד צילום: שולי סונגו©

משרד החקלאות הודיע אתמול רביעי, י”ד אייר תשע”ז) כי הורה לפתוח את מכסת יבוא מוגבלת פטורה ממכס למלפפונים המיועדים ל’תעשיית המלפפונים החמוצים’. עוד הובהר, כי רובם המוחלט של המלפפונים לתעשייה אינם מגודלים על ידי חקלאים ישראלים.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

בישראל נצרכים מדי שנה כ-30,000 טון מלפפונים חמוצים. למעט  כמות זעירה של מאות טונות, רובם מוחלט של המלפפונים לתעשייה זו,  איננו מגודל על ידי חקלאים ישראלים. זני המלפפונים המגודלים לתעשייה אינם מלפפונים המופנים ל‘צריכה ביתית’ ואשר אינם נמצאים בשווקים וברשתות השיווק.

עוזרת דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגברת יעל פרידנרייך, מסרה ל’פורטל ‘כאן נעים’  | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות‘, כי; בתחילת שנת 2017, נפתחה מכסה של 4,000 טון מלפפונים משומרים לתעשייה, המחולקים למפעלים על ידי משרד הכלכלה.

אולם עתה, התעורר צורך ל’השלמה למכסה‘ זאת, ולאחר התייעצות עם ארגוני המגדלים ומשרד הכלכלה, החליט משרד החקלאות על פתיחת מכסה נוספת של 1,000 טון מלפפונים טריים שייעודם לתעשייה בלבד (לא זנים למאכל).

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן