וידאו ישראל נגישות כאן ישראל

שר הכלכלה: שילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה

שר הכלכלה, אלי כהן, תעסוקת עובדים עם מוגבלות

בלעדי לסיכוי שווה! שר הכלכלה אלי כהן - Eli Cohen במסר חשוב על שילוב אנשים עם מוגבלות. בואו לשמוע מה יש לו להגיד... משרד הכלכלה והתעשייהOren Helman Galia Segal Vlady Gur Ari Eyal Naifeld Gershon Hartov רמפה - קידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה נציבות שירות המדינה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה נכים עושים שינוי ארגון נכי צה"ל הידידים של ארגון נכי צה"ל ארגון נכי צה"ל - מחוז תל אביב עבודה נגישה - האתר המוביל למשרות לאנשים עם מוגבלות לינק Link 20 - הרשת לקידום צעירים עם מוגבלות כייף לעבוד בשילוב אנשים עם מוגבלות בני נוער עם מוגבלויות- מאגר תעסוקה My inspire אנשים עם מוגבלויות למען אנשים עם מוגבלויות העסקת אנשים בעלי מוגבלויות נופים נווה בנימין -מרכז תעסוקה לבעלי מוגבלויות שכלית נווה ימין - א.ב. שיקום עמותת פעול"ה - פותחים עיניים ולב לצרכי העיוורים ארגון בזכות ארגון קשר Negishut Israel- נגישות ישראל זמיר נגישות העסקת אנשים בעלי מוגבלויות

‎Posted by ‎סיכוי שווה - שילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה‎ on‎ חמישי 4 מאי 2017
שר הכלכלה מר אלי כהן, במסר חשוב באמצעות סיכוי שווה! על שילוב אנשים עם מוגבלות. בואו לשמוע מה יש לו להגיד... הפעילו את הרמקולים... שתפו.
0
0

שר הכלכלה מר אלי כהן, במסר חשוב באמצעות סיכוי שווה! על שילוב אנשים עם מוגבלות. בואו לשמוע מה יש לו להגיד… הפעילו את הרמקולים… תעשו לייק. תשתפו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר‘.

“סיכוי שווה” הוא דף פייסבוק וגם לינקדין העוסק בשילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה, שנוסד לפני כשנתיים. סיכוי שווה הוא לא עמותה, ופועל בהתנדבות מלאה ללא תקציב, מנגנון או משכורות. המטרה היא יצירת סדר יום לאומי שדורש שילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה לסדר היום הלאומי.

הרציונאל להקמת הדף היא העובדה שלפי נתונים רשמיים, בישראל יש 880,000 אנשים עם מוגבלות בגילאי עבודה, ועוד 330,000 ילדים עם צרכים מיוחדים.
לפי מחקר שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדצמבר 2016, ל-15% מבני 20ומעלה (כ-791 אלף איש) יש מוגבלות תפקודית חמורה. כלומר, מדובר בכח משמעותי ובהרבה מאוד אנשים.

מבקר המדינה קבע שהמשק מפסיד כתוצאה מאבטלה של אנשים עם מוגבלות 5 מיליארד שקלים כל שנה. מחקר של משרד הכלכלה קבע שהמשק מפסיד כל שנה 7.5 מיליארד שקלים כתוצאה מכך שמשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים נפלטות משוק העבודה. המון כסף, ועדיין – האסימון לא נופל!

הבעייה העיקרית היא ייצוג עלוב של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, שהוא האינטגרטור מספר אחד בחברה. ולכן, השינוי יבוא רק ממקום אחד: שילוב אמיתי ומלא של אנשים עם מוגבלות. לשילוב יש היבטים רבים, אבל הכל מתחיל ונגמר בעבודה. מהיום הראשון לחיינו מכשירים אותנו להצליח בחיים ולעבוד: מערכת החינוך; הצבא; האקדמיה ותחנות חיים נוספות.

בעייה נוספת עליה אנו נאבקים היא ביטול חוק לרון והפרדה בין קיצבאות הנכות לבין גובה השכר שמרוויחים אנשים עם מוגבלות שמתחילים לעבוד. החוק הזה הוא חסם עצום בפני אנשים עם מוגבלות שיוצאים לעבוד – וגורם להם להפסיד כסף רב עם יציאתם לעבודה!

שר הכלכלה אלי כהן: שילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה | עיבוד צילום: שולי סונגו©
שר הכלכלה אלי כהן: שילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה | עיבוד צילום: שולי סונגו©

█║ החוק יביא לשילוב גדול של אנשים עם מוגבלות בעבודה

רוב ההחלטות שמשפיעות על חייהם ומעמדם של אנשים עם מוגבלות מתקבלות בגופים ממשלתיים: משרדי ממשלה; עיריות; רשויות ממשלתיות ועוד. ושם – כמעט ולא עובדים אנשים עם מוגבלות (רק 2.2% מעובדי שירות המדינה הם עם מוגבלות). הם לא חלק מתהליך קבלת ההחלטות לגביהם. הכל נקבע לגביהם – בלעדיהם!

עובדים עם מוגבלות משפיעים על הארגונים שהם עובדים בהם והופכים להיות סוכני שינוי בתוך הארגון (כלפי העובדים והמנהלים) ובהתנהלות של הארגון מול ציבור האנשים עם מוגבלות בישראל. הם משפיעים על תהליך קבלת ההחלטות וגם על ההחלטות.

זה בדיוק הרציונאל שעמד מאחורי החוק ההיסטורי, שיזמו אורן הלמן ופעילי “סיכוי שווה“, שמחייב סיכוי שווה לשילוב של לפחות 5% עובדים עם מוגבלות בכל גוף ממשלתי שיש בו יותר מ- 100 עובדים, שנכנס לתוקף ב- 1.1.2017. מדובר על עשרות אלפי משרות שייפתחו (תוך 5 שנים) לאנשים עם מוגבלות – בדיוק במקומות שבהם מתקבלות ההחלטות לגביהם.

החוק יביא לשילוב גדול של אנשים עם מוגבלות בעבודה, אבל חשוב מכך: הוא יביא לשילוב שלהם בתהליך קבלת ההחלטות לגביהם, כי הם יהיו חלק אינטגרלי מהגופים בהם מתקבלות ההחלטות האלה. לא עוד החלטות לגביהם – בלעדיהם.

בדף התפרסמו מאות סיפורים של מחפשי עבודה עם מוגבלות במטרה לשלבם בשוק העבודה. ובמקביל – מאות הצעות עבודה שמיועדות רק לאנשים עם מוגבלות בחברות מהגדולות במשק.

את הדף מפעילים כ- 30 מתנדבים, מתוכם 20 אנשים עם מוגבלות והשאר הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. יש בו כ- 42,000 חברים. בערך 200 אנשים עם מוגבלות התחילו לעבוד בזכות “סיכוי שווה”.

קישור לדף:
https://www.facebook.com/sicuyshaveh/

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן