חקלאות ישראל צרכנות

משרד החקלאות: ייבוא הירקות לרגל פסח רק כ-1%

משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "פתיחת המשק לייבוא פירות וירקות איננו פוגע כלל וכלל ב-חקלאים הישראלים, אלא נועד להגן על אזרחי ישראל מפני תרחיש של מחסור בתוצרת המקומית הגורמת להפקעת מחירים. פתיחת המשק לייבוא מאזנת את השוק ומשאירה את מחירי הפירות והירקות ברמה סבירה בתקופת החגים".
0
0
משרד החקלאות: ייבוא הירקות לרגל חג הפסח רק כ-1% מסך צריכתם | עיבוד צילום: שולי סונגו
משרד החקלאות: ייבוא הירקות לרגל חג הפסח רק כ-1% מסך צריכתם | עיבוד צילום: שולי סונגו

הפתעה נעימה ציפתה למשרדי החקלאות והאוצר כשהתברר, אתמול (ראשון, י”ג ניסן תשע”ז) כי ערב חג הפסח, יבואני הירקות, ניצלו רק כ-2% בלבד מסך המכסות שנפתחו עבור מכסות ליבוא ירקות.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, אישר, כי לקראת חג הפסח וכדי למנוע מצב של מחסור ב‘ירקות’ נערך משרד החקלאות מבעוד מועד, ופתח עבור יבואני הירקות כ-60,000 טון מכסות ליבוא ירקות. בפועל, מתברר, הובאו למדינת ישראל רק מלפפונים, עגבניות ופלפלים.

אולם, למעשה, הייבוא עד כה נאמד ב-1,100 טון ירקות בלבד, המהווה, כאמור כ-2% בלבד מסך המכסות שנפתחו.

עוד עולה מנתוני משרד החקלאות, כי התוצרת המקומית מספקת את הצרכן הישראלי, וכ-3% בלבד מהצריכת המקומית של; עגבניות, מלפפונים ופלפלים מקורה ב’יבוא‘.

פתיחת המשק לייבוא פירות וירקות איננו פוגע כלל וכלל ב-חקלאים

העובדה שרובם המוחלט של ‘מכסות הייבוא’ לא נוצלו, מוכיחה למעשה את הטענה, כי ייבוא פירות וירקות למדינת ישראל, מתבצע רק כאשר מחירי הפירות והירקות עולים ברמה משמעותית מעל מחירם ביתר ימי השנה.

כאשר מחירי הפירות והירקות אינם “משתוללים” בתקופת החגים, לא קיימת הצדקה כלכלית לייבוא ו-99% מסך הירקות הנצרכים, הינם מתוצרת מקומית.

“אי לכך” – מסרה לפרטל ‘כאן נעים’ עוזרת דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגברת יעל פרידנרייך; “פתיחת המשק לייבוא פירות וירקות איננו פוגע כלל וכלל ב-חקלאים הישראלים, אלא נועד להגן על אזרחי ישראל מפני תרחיש של מחסור בתוצרת המקומית הגורמת להפקעת מחירים.

פתיחת המשק לייבוא מאזנת את השוק ומשאירה את מחירי הפירות והירקות ברמה סבירה בתקופת החגים”.

גידול ירקות, כידוע, הם מענפי החקלאות המובילים בארץ ישראל, כשהירקות משמשים לאספקת ירקות איכות לשוק המקומי וכן מהווים מרכיב מרכזי ביצוא החקלאי הטרי של ישראל. על פי ויקיפדיה במהלך השנים, גדל יצוא הירקות האורגניים שהגיע לכלל 15 אחוזים מכלל יצוא הירקות מישראל. ירקות גדלים בכל חלקי הארץ מהערבה בדרום עד עמק החולה והגולן בצפון. ירקות גדלים בשטח הפתוח לשיווק טרי ולתעשייה ובתי צמיחה מסוגים שונים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן