פוליטי מדיני

משה פייגלין: ישראל, לא יכולה להתעלם מהפשעים בסוריה

במקום זאת, מדיניות 'בת היענה' הביאה של ממשלת נתניהו - לא רק לא רק לבריחת ישראל מאחריותה המוסרית כלפי האזור, אלא גם לכניסה רוסית לוואקום שנוצר, כך שמטוסי חיל האויר, כבר לא יכולים להגן כבעבר על אזרחי ישראל משמי סוריה. ההחלטה אם להיות הפתרון או הבעיה - נכס עולמי או נטל על העולם, נתונה בידינו".
0
0
יושב ראש מפלגת 'זהות' מר משה פייגלין על 'טבח כימי' נוסף שביצע 'צבא אסד' בצפון סוריה : ישראל, לא יכולה להתעלם מהפשעים הנעשים בסוריה
יושב ראש מפלגת ‘זהות’ מר משה פייגלין

“מעצמה אזורית, המתיימרת לייצג ערכי חופש וזכויות אדם, אינה יכולה להמשיך במדיניות ההתעלמות שלה כלפי הפשעים נגד האנושות הנעשים בסוריה” – כך אמר אמש (שלישי, ח’ בניסן התשע”ז) יושב ראש ‘זהות – תנועה ישראלית יהודית’ מר משה פייגלין בעקבות הפרסומים על ‘טבח כימי’ נוסף שביצע ‘צבא אסד’ בצפון סוריה.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

לו הייתה ישראל מייצרת ‘אזור מקלט בטוח‘ (בצפון רמת הגולן הסורית – למשל) המוגן מהאוויר ומאפשרת לאזרחים סורים מקלט מהטרור הניחת עליהם, מעמדה שלה כמעצמה אזורית היה מתחזק. כל זאת מבלי לסכן את חיילי צה”ל בפעילות בשטח סוריה.

במקום זאת, מדיניות ‘בת היענה’ הביאה של ממשלת נתניהו – לא רק לא רק לבריחת ישראל מאחריותה המוסרית  כלפי האזור, אלא גם לכניסה רוסית לוואקום שנוצר, כך שמטוסי חיל האויר, כבר לא יכולים להגן כבעבר על אזרחי ישראל משמי סוריה.

ההחלטה אם להיות הפתרון או הבעיה – נכס עולמי או נטל על העולם, נתונה בידינו”. סיכם יושב ראש ‘זהות – תנועה ישראלית יהודית‘ מר פייגלין.

█ מפלגת זהות

זהות, או בשמה המלא “זהות – תנועה ישראלית יהודית” היא מפלגה ישראלית שהוקמה בשנת 2015 על ידי משה פייגלין. המפלגה מציגה עצמה כ”תנועה ישראלית יהודית הדוגלת בחרות, ושואפת לתיקון החברה והעולם מתוך נאמנות לא-לוהי ישראל“.

שורשיה של “זהות” בתנועה “זו ארצנו“, שהוקמה ביולי 1994 בידי משה פייגלין ושמואל סקט, כדי ליצור גל מחאה ציבורי נרחב נגד יישום הסכמי אוסלו, ובקבוצת מנהיגות יהודית, שהוקמה בסוף שנות ה-90 של המאה ה-20 על ידי פייגלין ואחרים והיוותה, החל משנת 2000, סיעה פנים מפלגתית בתוך הליכוד ופקדה אלפים רבים של מתפקדים לתנועה.

לוגו 'זהות'
לוגו ‘זהות’

פייגלין עצמו התמודד מספר פעמים על ראשות הליכוד ועל מקום ברשימתה לכנסת. בבחירות 2013 נבחר פייגלין לרשימת הליכוד לכנסת ושימש מטעם המפלגה כסגן יושב ראש הכנסת בכנסת התשע עשרה. לקראת הבחירות שהוקדמו ל‘כנסת העשרים’ הודיע פייגלין על כוונתו להתמודד שוב על ראשות הליכוד אך לבסוף פרש מהמירוץ.

בפריימריז לרשימת המועמדים הוא נדחק למקום לא ריאלי ברשימת המפלגה. כתוצאה ממהלכים אלו פייגלין, הודיע ב-5 בינואר 2015 על פרישתו מהליכוד והקמת מפלגה חדשה בשם “זהות” וזו נרשמה רשמית אצל רשם המפלגות מאוחר יותר באותה שנה. הוועידה הראשונה של המפלגה התקיימה ב-28 בפברואר 2017.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן