גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה

ישראל מזדקנת: צפויה לעמוד במשבר חברתי גדול

סגן מנהל כללי במשרד הבריאות מר ניר קידר בכנס מקצועות הבריאות ה-4 של המכללה האקדמית צפת בשיתוף הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל; "אם מדינת ישראל לא תכין תוכנית לאומית מקיפה להזדקנות האוכלוסייה, נעמוד בעוד 5 שנים בפני משבר חברתי גדול" ◄ראש עיריית צפת, מר אילן שוחט; "השילוב בין המוסדות הוא שילוב מנצח. אנו צריכים לדאוג שיפסיקו להציג אותנו כמסכנים. אנו צריכים להיות המובילים, לפתח, לתת את הטון ולחשוב מחוץ לקופסא".
0
0

“מספר הקשישים בני 75 ומעלה במדינה צפוי להכפיל את עצמו ב- 15 השנים הקרובות. אם מדינת ישראל לא תכין תוכנית לאומית מקיפה להזדקנות האוכלוסייה, נעמוד בעוד 5 שנים בפני משבר חברתי גדול”, אמר ניר קידר, סמנכ”ל בכיר לתכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד הבריאות. מר קידר, הרצה על הנושא; “אתגרי העתיד של מערכת הבריאות בישראל” בכנס מקצועות הבריאות ה-4 שהתקיים שלשום (שני, כ”ט באדר התשע”ז) בעיר צפת. הכנס, התקיים בשיתוף המכללה האקדמית צפת והפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל, ועסק השנה ב; “אתגרי ההווה והעתיד במערכת הבריאות בישראל”.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

בכנס השתתפו; פרופ’ רוני גמזו, לשעבר מנכל משרד הבריאות והיום מנהל המרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקיפרופ’ חיים ברייטברט, נשיא המכללה האקדמית צפת, פרופ’ רן טור-כספא, דיקו הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל, דר’ סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו ומר אילן שוחט, ראש העיר צפת.

נציג מערך הדוברות בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל מר יוסף חיים גבאי מסר לפורטל כאן נעים, כי בדברי הפתיחה של הכנס, ברכו הנוכחים את פרופ’ טור-כספא, המקבל השבוע בכנסת את ‘אות שר הבריאות’ על “מפעל חיים” בתחום הבריאות. דר’ רביע חלאילה, ממארגני הכנס, אמר, כי; “אנו תולים תקווה בהחלטת הממשלה להשקיע בתחום הבריאות בצפון הארץ שיביא לשיפור הרפואה בצפון ולסגירת הפערים בין המרכז לפריפריה. אנו עושים מאמצים שהסטודנטים, ימשיכו לגור ולעבוד בצפון הארץ”.

פרופ’ חיים ברייטברט, נשיא המכללה האקדמית צפת; “לראשונה, יש שיתוף פעולה בין המכללה לפקולטה לרפואה, זו דוגמא ומופת לשיתוף פעולה בין מוסדות אקדמיים העוסקים ברפואה בגליל. יחד בכוחות משותפים, נגיע להישגים. יש לזכור, כי מעל הכל עומד האדם שאנחנו מכשירים בצורה הטובה ביותר כדי שייתן שירות הטוב ביותר. מטרת הכנס היא להביא למודעות הציבור והגורמים הרלוונטיים העוסקים בבריאות, את האתגרים והחידושים במערכת הבריאות בישראל בכלל, ובגליל בפרט”.

מר ניר קידר סמנכל בכיר לתכנון אסטרטגי וכלכלי משרד הבריאות בכנס משתתפי הבריאות ה-4 | צילום: יוני לובלינר | עיבוד צילום: שולי סונגו
מר ניר קידר סמנכל בכיר לתכנון אסטרטגי וכלכלי משרד הבריאות בכנס משתתפי הבריאות ה-4 | צילום: יוני לובלינר | עיבוד צילום: שולי סונגו

פרופ’ רן טור כספא, דיקן הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן, ציין; “זה יום מיוחד, הכנס מראה את היותה של צפת והגליל מרכז-על של בריאות אקדמית. שיתוף הפעולה עם המכללה האקדמית צפת והמרכז הרפואי זיו, מהווים אימפריה של קידום הבריאות.

 פרופ’ רן טור כספא; “צפת והגליל מרכז-על של בריאות אקדמית…”

אני מוחה על אופן הצגת הרפואה בגליל בזמן האחרון בתקשורת. יש בגליל רפואה במיטבה, בתי חולים מצוינים ומחקר מעולה. הסיקור הוא מוטה ולא נכון. ישנם חוסרים, אך יש רפואה מצוינת בגליל. יש לנו במה להתגאות”.

ראש עיריית צפת, מר אילן שוחט; “השילוב בין המוסדות הוא שילוב מנצח. אנו צריכים לדאוג שיפסיקו להציג אותנו כמסכנים. אנו צריכים להיות המובילים, לפתח, לתת את הטון ולחשוב מחוץ לקופסא”.

מנהל ‘המרכז הרפואי זיו, צפת’ דר’ סלמאן זרקא; “הצמיחה וההתפתחות של ‘זיו’ נשענים ללא עוררין על העוגנים המקצועיים, הן ההכשרתיים והן המחקריים, שמספקות הפקולטה לרפואה והמכללה. אני סמוך ובטוח, שיחד נוכל לקדם אלה את אלה, ולשתף פעולה על מנת להתמודד עם אתגרי ההווה והעתיד”.

פרופ’ רוני גמזו, הרצה על שיתוף מידע בין ארגונים, במסגרת פרויקט Big Data. בכנס השתתפו נושאי תפקידים בכירים במשרד הבריאות, אנשי אקדמיה ומחקר, שהציגו את השינויים הטכנולוגיים ואת האתגרים והחידושים שישפיעו על  בעשור הקרוב.

בין היתר מדובר ב; תוכנית הבריאות הדיגיטלית העוסקת בקידום מערכת הבריאות על ידי מינוף מיטבי של טכנולוגיות המידע והתקשורת, הערכת איכות ובטיחות השירות בבתי חולים, תרומת הרפואה המשלימה לחולי סרטן, הגנום האנושי חששות והזדמנויות במאה ה-21, טכנולוגיות מתקדמות שישפיעו על בריאותנו בעתיד ועוד.

התכנית המדעית של הכנס, נערכה ע”י פרופ’ בתיה קריסטל מן הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל ודוקטור רביע חליאלה מהמכללה האקדמית צפת.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן