מסחר | תעשייה

אוריאל לין: לתת עדיפות להפחתת המיסוי על רכבים

דברי עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, באים לאור הכוונה להפחית מסים והוא מציע לראש הממשלה מר נתניהו ולשר האוצר מר כחלון: "על מנת להגדיל את ההכנסה הפנויה של התא המשפחתי, יש לתת עדיפות עליונה להפחתת המיסוי על רכבים".
0
0
נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין: יש לתת עדיפות עליונה להפחתת המיסוי על רכבים
נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין: יש לתת עדיפות עליונה להפחתת המיסוי על רכבים

נשיא ‘איגוד לשכות המסחר’ עורך דין אוריאל לין, בפניה מחודשת אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ולשר האוצר מר משה כחלון; “לאור הדיונים על הפחתות מסים ועל מנת להגדיל את ההכנסה הפנויה של התא המשפחתי, אני מציע, כי הפחתת המיסוי על רכישה ושימוש ברכבים תהיה בעדיפות עליונה, על פני כל הפחתת מסים בתחום אחר”.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

לין, מעלה בפנייתו שורה של נימוקים מדוע שינוי מדיניות המיסוי בתחום רכישה ואחזקת רכב הוא צו השעה. לדבריו, הגאות של רכישת רכבים פרטיים בשנת 2016 וגם בחודשים הראשונים של 2017 הם עדות ברורה לכך שהציבור, אינו סבור, כי התחבורה הציבורית מהווה תחליף לרכב הפרטי.

המדינה, משקיעה רבות בעידוד התחבורה הציבורית ואכן יש גם הישגים בתחום זה, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה ש‘התחבורה הציבורית’ אינה יכולה להוות תחליף למכונית המשפחתית הפרטית. רכישה ואחזקת רכב פרטי עבור תפקוד המשפחה, הפך בבחינת הכרח קיומי”.

בהתייחסו להכנסות המדינה ממסים, בתחום זה, ציין נשיא ‘איגוד לשכות המסחר’ עורך דין אוריאל לין,  כי; “על פי הנתונים העדכניים, הכנסות המדינה הגיעו בשנת 2016 מעל ל- 40 מיליארד ₪ בכל מה שקשור לרכישת רכבים, רכישת חלפים, אגרות רישוי רכב, בלו על הדלק ורכיב המס ערך מוסף“.

שינוי מדיניות המיסוי בתחום רכישה ואחזקת רכב הוא צו השעה

זאת ועוד; בניתוח שנעשה באגף הכלכלה ב‘איגוד לשכות המסחר’ עולה, כי נכון לחודש ינואר 2017, העלות החודשית לאחזקת מכונית משפחתית מקובלת, 1,600 סמ”ק, היא 2,475 ₪. משמעות הדבר היא שעלות זו, מהווה 28% מהשכר החודשי הממוצע למשרת שכיר, כפי שהייתה בשנת 2015, של 9,574 ₪.

אחראית קשרי עיתונות ב‘איגוד לשכות המסחר’ הגב’ הילית נעמת – מרילוס, מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naimאתר האינטרנט של כל המדינה כי העלות הגבוהה של אחזקת רכב משפחתי, היא למעלה ממחציתה תוצאת המיסוי המוטל על רכישת הרכב והשימושים בו. רכיב המס על רכישת רכב חדש (מס קנייה ומס ערך מוסף) הינו בטווח שבין 90% ל- 100% מהמחיר הסיטונאי ל-יבואן של הרכב בישראל. רמת מיסוי גבוהה זו פוגעת ישירות ובאופן משמעותי בהכנסה הפנויה של התא המשפחתי.

לאור כל זאת, ולאור הגידול הצפוי בהכנסות המדינה ממסים כתוצאה ממכירת חברת ‘מובילאיי’ ל‘אינטל’ העולמית, אוריאל לין, אשר שימש בעבר בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, מציע לראש הממשלה מר בנימין נתניהו ולשר האוצר מר משה כחלון להקטין את המיסוי על רכישת רכבים והשימוש בהם מול הגידול בהכנסות המדינה מבעלי הרכבים.

“בתפיסה הבסיסית ביותר, אין זה נכון שבישראל רמת המיסוי על רכבים והשימוש בהם תהיה הגבוהה ביותר בעולם. המיסוי על הרכבים קשור קשר בלתי נפרד לרווחת כלל המשפחות בישראל ואין מדובר במוצר מותרות אלא בכלי בסיסי לתפקוד המשפחה”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן