חדשות כאן ישראל קהילה

אירלנד: אוסרת צריכת זנות בישראל 12500 עוסקים בזנות

הפרלמנט באירלנד מצטרף לשורה של מדינות שאוסרות על צריכת זנות. בצפון אירלנד אושר החוק כבר ב- 2015. בישראל פעלו בשנת 2016 כ-12,500 אנשים בזנות, מתוכם 95% נשים ונערות ו-5% גברים. למעלה מעשירית מהם, כ-1,500 הנם קטינות וקטינים. כ-80% מהנשים במעגל הזנות הביעו את רצונן לצאת מהזנות לו היו להן הכלים והאפשרות לכך.
0
0
אירלנד: אושר חוק לאיסור צריכת זנות בישראל 12500 עוסקים בזנות
אירלנד: אושר חוק לאיסור צריכת זנות בישראל 12500 עוסקים בזנות

‘המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות בישראל’ הגיב על ההחלטה של אירלנד באמצע השבוע שחלף (שלישי, כ”א בשבט התשע”ז, 15.2.17) לאשר את החוק לאיסור צריכת זנות ואמר, כי; “השעה בשלה לאימוץ חוק איסור צריכת זנות גם בישראל. הציבור מוכן, הנתונים הקשים מדברים בעד עצמם, הגיע העת שגם הכנסת וממשלת ישראל, יפעלו כנדרש”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הפרלמנט באירלנד מצטרף בכך אל שורה של מדינות שאוסרות על צריכת זנות. בצפון אירלנד, אושר החוק כבר ב- 2015. בישראל, פעלו בשנת 2016 כ-12,500 אנשים בזנות, מתוכם 95% נשים ונערות ו-5%גברים. למעלה מעשירית מהם, כ-1,500 הנם קטינות וקטינים. כ-80% מהנשים במעגל הזנות הביעו את רצונן לצאת מהזנות לו היו להן הכלים והאפשרות לכך.

כידוע ביום רביעי שעבר (15.2.17), אישר הפרלמנט באירלנד את ‘החוק לאיסור צריכת זנות’. בכך אירלנד מצטרפת לשורה של מדינות של ביניהם; צרפת, קנדה, שוודיה, נורבגיה, ומדינות בארצות הברית ועוד אשר אוסרות על צריכת זנות ומטילות אחריות על הלקוחות כגורם שמניע את התעשייה ומייצר את הביקוש. יצוין, כי בצפון אירלנד אושר החוק כבר בשנת 2015. במדינות בהן אומץ החוק, הוכח, כי צמצום הביקוש לזנות הוביל לבלימה בהיקף התופעה, לצמצום הסחר בבני אדם ובשינוי משמעותי בעמדות הציבור כנגד התופעה.

 המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות: השעה בשלה לאימוץ חוק איסור צריכת זנות גם בישראל

ייאמר מיד, ברוב המדינות, העונש המוטל על צרכני הזנות כולל קנסות כספיים גבוהים וכן חובת השתתפות בסדנאות מונעות “ג’ון סקול“, המלמדים את המשתתפים בהם על המציאות הקשה של הכלואים במעגל הזנות. החוקים כוללים; סלי שיקום וסיוע לנשים במעגל הזנות, ומבטאים את ההשקפה כי הזנות היא אמצעי הישרדותי וברוב המכריע של המקרים ביטוי למצוקה קשה.

80% מהנשים במעגל הזנות בישראל רוצים לצאת ממנו אם היתה להן אפשרות לכך
80% מהנשים במעגל הזנות בישראל רוצים לצאת ממנו אם היתה להן אפשרות לכך

בישראל, נמצאות על שולחן הכנסת מספר הצעות חוק לאיסור צריכת זנות. שרת המשפטים חבר הכנסת איילת שקד, הקימה לפני כעשרה חודשים צוות בין משרדי שתפקידו לבחון את אימוץ החוק גם בישראל.

מאז ראשית שנת 2017 בישראל שתי נשים שעסקו בזנות; נפטרו. מ’ בת 21 במותה, ו-נ’ בת 46 במותה. שתי הנשים היו מוכרות לרשויות הרווחה והתמודדו עם ניסיונות חוזרים לצאת ממעגל הזנות. בעשור האחרון מתו בישראל 51 נשים ב‘מעגל הזנות’ שהיו מוכרות לגופי הסיוע. גילם הממוצע היה 39.5 שנים.

לפי נתוני הסקר הלאומי של משרד הרווחה אודות הזנות שפורסם בשנת 2016, יש בישראל כ-12,500 אנשים בזנות, מתוכם 95% נשים ונערות ו-5% גברים. למעלה מעשירית מהם, כ-1,500 הנם קטינות וקטינים. לפי הסקר 97% מהנשים בזנות הן אזרחיות ישראל ו- 86% מתוכן יהודיות.

נוסף על כך, בסקר דווח, כי כ-80% מהנשים במעגל הזנות הביעו את רצונן לצאת מהזנות לו היו להן הכלים והאפשרות לכך. הסקר הלאומי מצא, שלמעלה מ 70% מהציבור מצפים מהריבון לפתור את תופעת הזנות. “השעה בשלה לאימוץ חוק איסור צריכת זנות גם בישראל”. אומרים אנשי מטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, ומוסיפים לסיכום; “הציבור מוכן, הנתונים הקשים מדברים בעד עצמם, הגיע העת שגם הכנסת והממשלה, יפעלו בהתאם”.

המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות הוא פרויקט משותף בין עמותת עצו”מ – עבודות צדקה ומשפט ומשרד עורכי הדין כבירי-נבו-קידר. המטה פועל בתחומי המשפט, קידום המדיניות והפעילות הציבורית במטרה למגר את תופעת הסחר בנשים בישראל ובמטרה לצמצם את תופעת צריכת הזנות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן