תערוכות | מוזיאונים

תערוכה “חיבורים” – אורנה בן עמי; פיסול בברזל, יובל פלד; ציור

0
0

המוזיאון הפתוח בתפן. פתיחה: 13.11.04, נעילה: 28.04.05, החיבורים והניגודים מאפיינים את התערוכה והם אלה אשר עושים אותה למרתקת מעוררת חשיבה וחוויה יוצאת דופן.
תערוכה
24 פסלי ברזל, בצבעו המקורי, של האמנית אורנה בן עמי, ו-14 ציורים צבעוניים של יובל פלד מוצגים בתערוכה “חיבורים” שמארח המוזיאון הפתוח בתפן, פתיחה, מחר 13.11.04, נעילה: 28.04.05, אוצרת: רותי אופק.

ornabenami_t180k-n_id=5755_01.jpg

שני האמנים מחברים ומצרפים אלמנטים מוחשיים לרעיונות מופשטים. הם משיקים בקו המחשבה, שניהם בוחרים במוצגים דוממים ליצירתם. החפצים המופעים ביצירותיהם הם מעשי ידי אדם, אך הדמות האנושית לא מופיעה ביצירות עצמן. למרות החיבורים הנושאיים ביניהם, הניגוד קיים ובולט מיד: בן עמי, מפסלת בברזל יובל פלד מצייר בצבעי שמן על דיקט. יצירותיה של בן עמי חד גוניות, בצבע הטבעי של הברזל, ציוריו של פלד רווי צבעוניות.

החיבורים והניגודים מאפיינים את התערוכה והם אלה אשר עושים אותה למרתקת מעוררת חשיבה וחוויה יוצאת דופן.

התבוננות ראשונית בפסליה של בן עמי מעלה מיד את השאלה, כיצד אפשר להפוך את הברזל מחומר נוקשה כל כך לייצוג של חומר רך? המסרים העולים מיצירתה של בן עמי מבטאים גם הם ניגודים – מלחמה ושלום, זיכרון ושכחה, אישי וקולקטיבי. שום דבר אינו ברור ומובן מאליו. הכול גלוי אך רק לכאורה, אבל בכל יצירה נחבא מסר המעניק לה את מורכבותה.

ציוריו של יובל פלד הם עבודות אישיות ופרטיות במובן זה שהוא שולט בכל שלב בתהליך היצירה, מהקמת המודל ועד לביצוע מושלם של המודל בציור. יצירתו, המבודדת במידה מסוימת מהסביבה, מבוססת כולה על יכולת התבוננות, העמקה והתרכזות מיוחדת במינה.

yuval peled_t180k-n_id=5755_01.jpg

התבוננות ממושכת ומרוכזת זו הניבה ב-20 שנות יצירה 14 ציורים המוצגים בתערוכה ומופיעים בקטלוג הנלווה לה. פלד, מצייר ברוב העבודות שמן על עץ, בשתי עבודות הן שמן על בד ואחת שמן על מזוניט.

האוצרת רותי אופק כותבת בקטלוג התערוכה: “… החומר הפיסולי, הפלדה, מקבע את קיומם של החפצים, שהיו במקור חפצים ארעיים, עשויים חומרים מתכלים, לעיתים רכים, כמו בד, קרטון, נייר, עץ, פלסטיק ועור. צבע החלודה הטבעית של הברזל מקבע לדברי בן עמי את הזיכרון – פטינת זיכרונות הילדות והחוויות האישיות של האמנית”.

האוצר סורין הלר, כותב על פסליה של אורנה בן עמי, בקטלוג: “לעומת הגישה ההרואית לשימוש בברזל שמציגים רוב אמני הברזל המודרנים, בן עמי, מציעה גירסה נשית ביחסה לברזל, מיזוג של עוצמה ואינטימיות. היא כופה על החומר הקשיח התנהגות של חומר רך – חומר שאפשר לכופף אותו, לרתך אותו, “לתפור אותו או לרקום אתו…”

רותי אופק, על ציוריו של יובל פלד, בקטלוג: “ציוריו של יובל פלד, הם ריאליסטיים במובן זה שהם יוצרים אשליה של מציאות, אבל המציאות שהם מחקים היא עצמה אשליה. האובייקט המצויר הוא ערימה “מקרית” של חפצים שימושיים, קישוטיים, ישנים וחדשים, אובייקט שמציאותו נוצרת מכורח החיבור שכופה האמן על החפצים השונים…”

הסופר אבנר רוטנברג, כותב על יובל פלד: “… הוא בורא מציאות לא מציאותית לחלוטין; עולם שיכול להתקיים רק בחלום או בתיאטרון חזותי. הוא ממחיש חלומות ילדות, לעיתים חלומות בלהה, חידות דמיוניות או דמיונות חידתיים”.

ימי ושעות פתיחה לקהל: א’ – ה’ 09:00 – 17:00, יום ו’ – סגור, שבת – 10:00-17:00.
כניסה בתשלום מבוגר – 20 ₪, ילד- 16 ₪ טל. המוזיאון הפתוח: גן התעשייה תפן; 04-9872977.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן