עו"ד מוני עזורה פרשת השבוע

פרשת בשלח שבוע של ברכת פרנסה טובה, אהבה ומטוב הארץ

אנחנו חוגגים השבוע את חגיגת ט"ו בשבט בשבוע של ברכת פרנסה טובה, אהבה ומטוב הארץ, וגם את השבוע בו חל יום האהבה העולמי ’יום האהבה’ – Valentine’s Day, אולי נקבל שמפניה ורודה, האם הדרך הנכונה היא באמצעות חקיקת חוק ההסדרה? והאם שלי יחימוביץ' הגיעה אל בית חברתי?
0
0
בני ישראל אוספים את המן | פרשת בשלח 
בני ישראל אוספים את המן | פרשת בשלח

פָּרָשַׁת בְּשַׁלַּח היא פרשת השבוע הרביעית בספר שמות. היא מתחילה בפרק י”ג, פסוק י”ז ומסתיימת בפרק י”ז, פסוק ט”ז. היא פרשת השבוע, המהווה חלק מיצירה נפלאה של שבוע חגיגי במיוחד (ולא רק בגלל שיש לי יום הולדת בסוף השבוע- 17/2), שבוע של ברכת פרנסה טובה, אהבה ומטוב הארץ. פרשת השבוע, מכירה לנו מאכל מוזר ולא מוכר בשם מן, שנאמר; “וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, הִנְנִי מַמְטִיר לָכֶם לֶחֶם מִן-הַשָּׁמָיִם; וְיָצָא הָעָם וְלָקְטוּ דְּבַר-יוֹם בְּיוֹמוֹ…”. חז”ל, אמרו, כי מי שקורא את פרשת ה-מן, במסגרת ‘פרשת בשלח’ מדי יום ביומו, יזכה בפרנסה טובה ולא יחסר.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

פרשת השבוע, מוסיפה לנו, כי מקור החיים השני; ה‘מים’ היו ביציאת מצרים, מים מרים ואז שלח משה אל מקור המים אילן והמים הפכו למים מתוקים, שנאמר: “כג וַיָּבֹאוּ מָרָתָה–וְלֹא יָכְלוּ לִשְׁתֹּת מַיִם מִמָּרָה, כִּי מָרִים הֵם; עַל-כֵּן קָרָא-שְׁמָהּ, מָרָה. כד וַיִּלֹּנוּ הָעָם עַל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר, מַה-נִּשְׁתֶּה. כה וַיִּצְעַק אֶל-יְהוָה, וַיּוֹרֵהוּ יְהוָה עֵץ, וַיַּשְׁלֵךְ אֶל-הַמַּיִם, וַיִּמְתְּקוּ הַמָּיִם“; והנה אנחנו חוגגים השבוע את חגיגת ט”ו בשבט וקוראים הגדה מיוחדת לחג, ולפי המנהגים אוכלים שלושים מיני פירות, שותים ארבע כוסות יין אדום ולבן ואומרים פסוקים מהמקורות.

צמיחת העץ, מבטאת את שיבת העם לארצו, בבחינת; כי “האדם עץ השדה” וענף העץ של הסיפור המקראי מלמד על טוב הארץ ומתיקות פריו.

הפטרת פרשת השבוע לקוחה מ‘ספר שופטים’ ומלמדת על דבורה הנביאה ומערכת יחסיה עם ברק בן אבינועם, ואומרים, כי המדובר בבני זוג (לפידות=ברק) בספר שופטים; “ח וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ בָּרָק, אִם-תֵּלְכִי עִמִּי וְהָלָכְתִּי; וְאִם-לֹא תֵלְכִי עִמִּי, לֹא אֵלֵךְ“. המזכיר את שנאמר בספר רות; “באשר תלכי אלך“.

  יום האהבה וגם פרנסה טובה, אהבה ומתיקות מטוב הארץ!

השבוע חל יום האהבה העולמי ’יום האהבה’ – Valentine’s Day (יום שלישי, 14.2),  להבדיל מ‘יום האהבה היהודי’ שהינו; ט”ו באב, כאשר יום האהבה העולמי, נקבע ליום 14/2, הוא יום ולנטיין, על שם אחד מקדושים שנרדפו מפאת דתם בתקופת הקיסר קלאודיוס השני גותיקוס, ובעקבות כך הוצא להורג. לפני מותו כתב מכתב אל בת הסוהר אשר עמה התיידד, לאחר שריפא אותה מעיוורון, וחתם; “שלך ולנטיין“. במשך השנים נעשה ולנטיין ל’פטרון האוהבים‘.

שלושה אירועים המשלימים זה את זה ויוצרים הרמוניה נפלאה של פרנסה טובה, אהבה ומתיקות מטוב הארץ! ובוא נבחן את ההרמוניה הזו באירועי השבוע;

בנושא האהבה, אנחנו שמחים לחתונת ה”ילד הסורר של הפוליטיקה“, חבר הכנסת אורן חזן, עם בחירת לבו ובני הזוג, יכולים לקבל מבני הזוג נתניהו, שמפניה ורודה, סליחה, טעות, רק מהגברת שרה נתניהו, כי הוא, ראש ממשלתנו לא ידע ולא יכול היה לדעת, כי אשתו אוחזת במשקאות אלכוהוליים?!. לי אישית, קשה לי לקבל את הטיעון הזה של ראש הממשלה.

בנושא הפרנסה, אנו לומדים על המאבק לראשות ההסתדרות, גוף שאמור להביא לשיפור הפרנסה של העובדים. חברת הכנסת שלי יחימוביץ’ ממנהיגי ‘המחנה הציוני’ מבקשת להתמודד מול יושב ראש ההסתדרות היום עורך דין אבי ניסנקורן ומפלגתו “העוגן“.

  שלי יחימוביץ’ הגיעה אל בית חברתי?

לשם כך, יחימוביץ, ניסתה לעקוף את תהליך החתמת תומכים וחתמה על הסכם עם חבר הכנסת איתן כבל ממייסדי סיעת “הבית החברתי” כנציגה שלה וזאת כדי לעמוד בראשותה, במקום מר איציק יואל. ואולם, החיים אינם קלים וזאת מאחר וסיעה זו, הבית החברתי, כבר חתמה על הסכם קואליציוני עם מפלגתו של אבי ניסנקורן לפיה היא תומכת בו בבחירות הקרובות, ולכן מבחינתה המדובר במועמד יחידי.

שלי יחימוביץ, מבינה, כי בנסיבות אלו, הכרזת ההתמודדות שלה ריקה מתוכן ובפועל – ניסנקורן הוא כרגע המועמד היחיד לתפקיד, ולא עוזרים כל הטיעונים כאילו ניסנקורן הוא ממשיכו של מר עופר עיני (למען הגילוי הנאות, אדגיש, כי הוא בן דודי מקרבה ראשונה). הגברת יחימוביץ, כנראה, תוכל להתמודד אולי בפעם הבאה.

נושא “מטוב הארץ” מאפשר מבט משפטי על חוק ההסדרה שהוא בבחינת חוק “אל תעקור נטוע“. המצב המשפטי שהיה קודם לחוק ההסדרה הוא כי בשטחי יהודה ושומרון, קיימות לפחות 2,000 יחידות דיור שנבנו מתוך טעות על קרקע פלסטינאית פרטית.

  אין כל הגיון להחלת חוק שחוקק בכנסת ישראל על שטח שטרם הוגדר כחלק משטח מדינת ישראל

המדובר ביחידות שקיבלו בעבר היתרי בניה כדין ואולם לאחר מכן, הסתבר, כי המיקום שבו נבנו, היה מוטעה. הטעות יכולה לקרות בנסיבות שבו הוזז ‘הקו הכחול המדיני’ או כי המדידות היו שגויות.

בנסיבות אלו ברור, כי יש להביא לתיקון הטעות ואולם האם הדרך הנכונה היא באמצעות חקיקת חוק ההסדרה? כנראה שלא.

חוק הוא דרך הנכונה להפקיע קרקע של פלסטינאי ויהודי לטובת מטרה ציבורית – אך לא להפקיע קרקע פרטית לטובת אדם פרטי אחר ולבטח אין כל הגיון להחלת חוק שחוקק בכנסת ישראל על שטח שטרם הוגדר כחלק משטח מדינת ישראל.

לטעמי, הדרך הנכונה היא לא ביצירת חוק ההסדרה, אלא בדרך של הידברות וחתימה על הסכמים שבו יפוצו אותם פלסטינאים בגין נזק שנגרם להם כתוצאה מבניה שנעשתה בטעות על שטחם.

והכיצד? ניקח לדוגמה מצב שבו נבנו בנייני עזריאלי על שטח של אדם מתוך טעות. האם הפתרון של בית משפט, יהיה בהריסת בנייני עזריאלי או בפיצוי אותו אדם? נדמה, כי התשובה לכך היא ברורה.

שבת שלום.

0
0



אודות הכותב

מוני עזורה

* הכותב עו"ד עזורה מוני הבעלים של משרד עורכי הדין, הינו בוגר אוניברסיטת תל אביב ובעל רישיון עריכת דין מאז 1988. מומחה בייצוג זוכים בתיקי הוצל"פ (הוצאה לפועל) ודיני חברות. חייבים בתיקי פשיטות רגל, חברות במסגרת פירוק ו/או הקפאת הליכים, מייצג הורים בנושאי חינוך שונים, מייצג בעתירות מינהליות, ערעורים אזרחיים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן