כאן נתניה

הרצל קרן תובע צבי ליבר בעל המקומון ’נתניה’ על לשון הרע

"המשנה לראשת עיריית נתניה, מר קרן הרצל: "אותו ליבר שכתב את הדברים החמורים מתחזה לעיתונאי, אם הוא היה עיתונאי, הוא כמובן היה פועל לפי חוקי האתיקה העיתונאית לפיה התחייבו לפעול כל גופי התקשורת במדינה ומבקש את תגובתי לפני פרסום הדברים... "לא אתן לאיש להכפיש ולהשמיץ אותי, בטח שלא כאשר המטרה מאחורי אותם פרסומים היא ניסיון לגזור קופון פוליטי על גבי...".
0
0
הרצל קרן תובע צבי ליבר בעל המקומון ’נתניה’ על הוצאת דיבה
הרצל קרן תובע צבי ליבר בעל המקומון ’נתניה’ על לשון הרע

המשנה לראשת עיריית נתניה, הממונה על ההנדסה ועל מנהל אכיפה פיקוח וחניה, מר קרן הרצל (מסיעת ’למען נתניה’) פרסם היום (שישי, כ”ג בכסלו התשע”ז) כי הגיש אל בית המשפט השלום בעיר נתניה, תביעת לשון הרע והוצאת דיבה על סך של 840 אלף שקלים, כנגד הבעלים ועורך המקומון ’נתניה’ מר צבי ליבר והחברה שבבעלותו המוציאה את העיתון לאור. המניע מאחורי אותם פרסומים מכפישים לטענת התובע מר קרן, הם ככל הנראה, שאיפות פוליטיות של הנתבע מר ליבר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בפנייתו אל לחבריו, היום הזה בדף הפייסבוק שלו ולציבור, סיפר מר קרן, כי; “בסוף השבוע, פורסמה עלי כתבה מכפישה, מגמתית ומעוות ב”עיתון” המכונה ’נתניה’, שלא בוחלת במילים ואף מכנה אותי “בוגד“, לא פחות ולא יותר. האיש שעומד מאחורי הפרסומים הבזויים, האובססיביים והמגמתיים עלי, הוא אדם בשם; צבי ליבר.

קרן מטיח ומאשים, כי; “אותו ליבר שכתב את הדברים החמורים מתחזה לעיתונאי, אם הוא היה עיתונאי, הוא כמובן היה פועל לפי חוקי האתיקה העיתונאית לפיה התחייבו לפעול כל גופי התקשורת במדינה ומבקש את תגובתי לפני פרסום הדברים או נותן לי לכל הפחות זמן סביר להגיב על הדברים (ולא שעה לפני סגירת העיתון) או לפחות בודק את העובדות לאישורן לפני הפרסום המכפיש, שכן העובדות בפועל שונות בתכלית וסותרות את דבריו”.

קרן, חוזר ומציין; “לא ניתנה לו זכות התגובה בכתבה המכפישה בעיתון, שכן העובדות בפועל שונות בתכלית וסותרות את דבריו. בשבועות האחרונים, נשלחו למר ליבר אותו הוא מכנה ה”עיתונאי” כאשר ליבר לא נתן לי להגיב כנדרש על הדברים המכפישים והלוא נכונים שכתב מספר מכתבי ההתראה, לצורך מיצויי ההליכים הקדם משפטיים כנדרש.

לאחרונה, גיליתי לתדהמתי, כי המניעים האמתיים להכפשות החוזרות ונשנות של ליבר, כלפי וכלפי אחרים, נובעים ממניעים פוליטיים לחלוטין, כתב קרן והבהיר, כי; “הפרסומים המכפישים נועדו לקדם את חברו הפוליטי, באמצעות פרסום כתבות מגמתיות ומכפישות, חוזרות ונשנות, שנועדו לפגוע בשמי הטוב ובשמם של אנשי ציבור נוספים בעיר נתניה“.

הרצל קרן תובע: הנתבעים הוציאו על לשון הרע, מבלי כל בסיס

קרן, מבטיח; “אבל הוא לא יצליח, כי אנשים רבים בעיר מכירים אותי שנים רבות ומודעים להגינותי ולפעילותי הציבורית הענפה למען תושבי העיר מזה כ–30 שנה, הן כאיש אופוזיציה במשך שנים רבות והן בשנים האחרונות, בפעילות ענפה מתוך הקואליציה העירונית, פעילות אותה אני עושה בהתנדבות ומכל הלב במאבקים חברתיים, בתחומי החינוך, התשתיות, ההנדסה, הגנה על הטבע ועוד ועוד…”.

“הפרסומים כנגדי מעידים על התנהלות חמורה מאין כמותה מבית מדרשם של הנתבעים, התנהלות חסרת תום לב באופן קיצוני, החותרת תחת יסודות המשטר הדמוקרטי ואשר נעשית תוך זלזול, הפרה והתעלמות בוטה מ-כללי האתיקה העיתונאיים” – מציין ומאשים קרן, המוסיף, כי; “אי לכך, בין היתר, התביעה באמצעות עו”ד נדב יריב ועו”ד עומר יניב (יוצאי משרד “הרצוג, פוקס, נאמן“) מוגשת בשל מספר פרסומים שקריים (במקומון ’נתניה’), שהנם בוטים ומכפישים כנגדי, שיש בהם משום הוצאת דיבה ולשון הרע.

עוד נאמר בהודעת מר הרצל קרן, באמצעות פרקליטיו, כי; “בית המשפט מתבקש לשים סוף להתנהלות חמורה זו ולהבהיר לנתבעים היטב, כי אין הם יכולים לרמוס את שמו הטוב של אדם ב”אבחות קולמוס“.

אין הם יכולים לרמוס את כללי האתיקה העיתונאיים בשביל לגזור קופון פוליטי. אין הם יכולים להמציא מציאות יש מאין, תוך סילוף העובדות כהווייתן, וכל זאת במטרה מכוונת להשחיר פעילות רבת שנים של איש ציבור מוערך, והכל מתוך אינטרסים אישיים ושאיפות פוליטיות.

בכתב התביעה, שהוגש התבקש בית המשפט הנכבד להציב תמרור עצור, חד וברור, בפני הנתבעים, ולהגיד בקול רם וברור את שחייב להיאמר – שיטת משפטנו, הדין והצדק, לא יסבלו התנהלות מעין זו!

צבי ליבר, נתבע, בעל המקומון ’נתניה’: פרסמתי תחקירים על עיריית נתניה ועל קשריה עם קבלנים לפני ’הארץ’

מר קרן, לא נרגע ואומר; “לא אתן לאיש להכפיש ולהשמיץ אותי, בטח שלא כאשר המטרה מאחורי אותם פרסומים היא ניסיון לגזור קופון פוליטי על גבי ולא אתן לאיש לפגוע בשנים רבות של עשייה התנדבותית רבה, שנעשתה על ידי ביושר ובהגינות למען הציבור בנתניה… כתב התביעה מדבר בעד עצמו. אני משוכנע שבית המשפט הנכבד, יתרשם מהעובדות כהווייתן, ויקבע, כי הנתבעים הוציאו את דיבתי מבלי כל בסיס”. סיכם המשנה לראשת עיריית נתניה מר הרצל קרן.

צבי ליבר (50), בעל משרד בעיר בתחום הייעוץ הפיננסי ויזם נדל”ן, הוא המוציא לאור ועורך של המקומון בן כחצי שנה ששמו “נתניה“.

לא מכבר התבטא בראיון לעיתונאי הוותיק חיים ביאור מעיתון אגודת העיתונאים בתל אביב; “אני פרסמתי תחקירים על עיריית נתניה ועל קשריה עם קבלנים עוד לפני עיתון ’הארץ’, אבל הכתבות בעיתון הזה בהחלט תרמו לפתיחת חקירת המשטרה, שאני מקווה, כי תביא לניקוי אורוות רציני במקום הזה”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן