חג החנוכה כיף נעים

חג חנוכה – טיפים בטיחותיים של מומחי מכון התקנים הישראלי

טיפים בטיחותיים לחנוכה; אין להניח נרות דולקים, ללא השגחה, ליד ילדים או חומרים דליקים ◄ בערכות יצירה לחנוכה, יש לקרוא היטב את הסימון, לוודא, כי הערכה מתאימה לגיל הילד ולהקפיד על הוראות היצרן. כשערכה מתאימה לגיל מסוים, יש להקפיד שילדים קטנים יותר מהמצוין, לא יעשו בה שימוש.
0
0
מכון התקנים הישראלי בטיפים בטיחותיים לחנוכה
טיפים בטיחותיים לחג חנוכה

ערב חנוכה 2016, חל במוצאי שבת, כ”ד כסלו ה’תשע”ז, בתאריך: 24/12/2016, הדלקת נרות חנוכה: השתא ערב חנוכה (מוצאי שבת), מדליקים נר ראשון. לקראת חג חנוכה, מומחי מכון התקנים הישראלי, קיבצו מספר טיפים אשר יוכלו לסייע להורים ולגננות לעבור את חג האורים בשמחה אבל בעיקר בצורה בטוחה יותר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

סביבונים;

סביבונים חייבים בדיקה ונבדקים במכון התקנים הישראלי לפי תקן ת”י 562בטיחות צעצועים“. מומחי מכון התקנים הישראלי, מציינים, כי;

אין לקנות סביבון שאינו מסומן בעברית- על הסימון יופיעו שם היצרן/ יבואן, כתובתו, ארץ היבוא, הוראות שימוש והגבלות מיוחדות. יש להקפיד לקרוא את ההוראות וההגבלות ולפעול לפיהן.

סביבונים, גם אם הם נמכרים בתפזורת, צריך שהאזהרות הרלוונטיות תהיינה צמודות אליהם וגלויות לכל רוכש בעמדת המכירה.

יש לשים לב בסימון הסביבון להגבלת הגיל. בדיקת הסביבון מתחשבת בגיל המשתמש ובנטייה של ילדים להכניס פריטים לפה ולסכנה של בליעתם. לכן, אין לתת לילדים סביבון שעליו מסומן גיל הגבוה מגילם.

סביבונים עשויים מעופרת עלולים להיות רעילים מאוד. יש להקפיד ולקרוא את הסימון לגבי הרעילות ולגבי הגבלת גיל המשתמש.

סביבונים חייבים בדיקה ונבדקים במכון התקנים הישראלי | צילום: ויקיפדיה
סביבונים

סביבונים עשויים מעץ עם הדפס בצבע עלולים להיות רעילים. יש לשים לב להגבלת הגיל הרשומה על הסימון. סביבונים אלו בדרך כלל אינם מיועדים לילדים מתחת לגיל שלוש. ללא קשר לגיל, אין להכניס את הסביבון לפה מאחר והצבע עלול להיות רעיל.

בסביבונים המופעלים על ידי סוללות יש להיזהר, כי הילד לא יכניס את הסוללות לפה, אין לערבב סוללות חדשות עם ישנות, אין לערבב סוגים שונים של סוללות ולעתים גם לא ניתן להשתמש בסוללות נטענות. יש לעקוב אחרי הוראות היצרן.

יש לסלק / להרחיק מיידית סביבון סדוק או שבור. אורך חייו של הסביבון מלכתחילה אינו ארוך לכן, יש לבחון את הסביבון מדי פעם ולוודא שלא נוצרו בו סדקים או פינות חדות היכולות לפצוע את המשתמש.

ערכות יצירה לחנוכה;

כמו בסביבונים גם בערכות יצירה לחנוכה, יש לקרוא היטב את הסימון, לוודא, כי הערכה מתאימה לגיל הילד ולהקפיד על הוראות היצרן. כשערכה מתאימה לגיל מסוים יש להקפיד שילדים קטנים יותר מהמצוין, לא יעשו בה שימוש. מומחי מכון התקנים הישראלי, מציעים טיפים בטיחותיים לחנוכה, כי;

ערכות קישוטים לחנוכה, בעיקר אם הערכות המכילות צבעים למיניהם, יש להקפיד על הוראות היצרן ולהשתמש במוצר בצורה נכונה. לדוגמה; אם כתוב על האריזה שהשימוש בה מותר לילדים מעל גיל שמונה, אזי יש להקפיד שילדים מתחת לגיל זה, לא יעשו שימוש בערכה בעיקר בשל רעילותם של הצבעים (רעילות צבעים נמדדת ביחס למשקל גופו של הילד, כך שאם היצרן מגביל את הגיל, חייבים להישמע להוראות מאחר ויכול להיווצר מצב בו הערכה מתאימה לתקן אך השימוש בה אינו נכון).

ערכות יצירה המכילות חלקים קטנים, שפות חדות, חבלים העלולים ליצור לולאות וחומרים מסוימים, לא מתאימות לילדים מתחת לגיל שלוש, ולעתים גם לא לילדים מתחת לגיל שש. יש לשים לב לגיל השימוש המינימלי.

ערכות לעבודה ב-חרס, יש לשים לב שתהיה השגחה של אדם מבוגר, כאשר שמים אותן בתנור.

ערכות המכילות פימו, יש לשים לב להוראות היצרן ולשטוף את הידיים היטב לאחר השימוש, כדי שרעילות הצבעים לא תישאר בידיים. ערכות אלו בדרך כלל מוגבלות לשימוש מעל גיל שמונה.
נרות;

מומחי מכון התקנים הישראלי, מציעים בטיפ בטיחותיים לחנוכה, כי;

אין להניח נרות דולקים, ללא השגחה, ליד ילדים או חומרים דליקים.

שמנים;

מומחי מכון התקנים הישראלי, מציעים טיפים בטיחותיים לחנוכה, כי;

יש לשים לב, כי שמן זית המיועד למאור, אינו ראוי למאכל אדם, בשל הרכבו החומצי.

הטיפים הובאו באדיבותן של הגב’ ורד אורן, מנהלת היחידה לתקשורת וקשרי חוץ והגב’ חן מחלב מטעם מכון התקנים הישראלי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן