נדל"ן

השמאי הממשלתי: מחירי הדירות ב-2017? שאל אותי ב-2018

מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, מר אליאב בן שמעון, תקף את תכנית מחיר למשתכן; "היא אחד הגורמים המרכזיים להמשך עליית המחירים. התוכנית היא לא הפתרון לענף ולכן, נגמור את השנה עם עליית מחירים של לא פחות מ-8%... אם הרווחים של הקבלנים היו כל כך גבוהים לא היינו רואים מבול של חברות ביצוע שקורסות...".
0
0
טל אלדרוטי, השמאי הממשלתי מה יהיה מחירי הדירות ב-2017? תשאל אותי ב-2018 | צילום: ויקיפדיה | עיבוד: שולי סונגו ©
טל אלדרוטי

הינה תשובה/ תגובה שמן הסתם תיכנס לפנתיאון של ענף הנדל”ן בישראל שנאמרה היום (שלישי, ו’ בכסלו התשע”ז) בפאנל הפותח של עיר הנדל”ן שעורך מרכז הבנייה הישראלי במלון רויאל ביץ באילת, מפי השמאי הממשלתי הראשי ומנהל אגף שומת מקרקעין מר טל אלדרוטי; “מי שעומד עם סטופר ומצפה מדי יום שמחר המחירים ירדו משלה את עצמו זה תהליך ארוך וצריך להתאזר בסבלנות אם אתם רוצים שאגיד לכם מה יקרה למחירי הדירות ב- 2017 תשאלו אותי ב- 2018”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

חרף העובדה שקבלני הבנייה, מעריכים, כי ענף הנדל”ן, לא ימשיך לצמוח בשנת 2017, המסקנה אין שום ערובה, כי מחירי הדירות, ירדו בזמן הקרוב.

הממונה על התקציבים באוצר מר ערן ניצן, ציין בפאנל, כי; “לא נראה את פירות העשייה של הממשלה מחר בבוקר. לטענתו, האוצר, המנהל, משרד השיכון, כולם פועלים במסירות להגדלת השיווקים, הגדלת התחלות הבנייה והסרת חסמים“.

שמאית מקרקעין הגב’ נחמה בוגין, אמרה, כי; “מחירי הדירות רק ממשיכים לעלות ואנחנו משחקים בנדמה לי…. תוכנית “מחיר למשתכן”, מציעה פתרון למגזר מצומצם ואנחנו רואים עליית מחירים אפילו באזורים שיש בהם פרויקטים של ’מחיר למשתכן’.

שמאית מקרקעין, הגב’ בוגין, הוסיפה וציינה, כי; “מחירי הדירות עלו השנה ב-9%וכרגע לא נראה שינוי באופק…”.

מר טל אלדורטי אליאב בן שמעון וירון שורק | צילום: ינאי אלפסי | עיבוד: שולי סונגו ©
אלדורטי אליאב בן שמעון ושורק

מנכ”ל התאחדות בוני הארץ, מר אליאב בן שמעון, תקף את תוכנית ’מחיר למשתכן’; “היא אחד הגורמים המרכזיים להמשך עליית המחירים. התכנית היא לא הפתרון לענף ולכן, נגמור את השנה עם עליית מחירים של לא פחות מ-8%.

מר בן שמעון, התייחס גם לטענות שעלו לאחרונה שהקבלנים הם המרוויחים מעליית מחירי הדירות וציין, כי אם הרווחים של הקבלנים היו כל כך גבוהים לא היינו רואים מבול של חברות ביצוע שקורסות…”. סיכם מנכ”ל התאחדות בוני הארץ, מר בן שמעון.

● במסגרת ’פאנל שמאי המקרקעין’ בהנחיית שמאי המקרקעין עו”ד חיים מסילתיובהשתתפות מ״מ ראש עיריית ירושלים מר קובי כחלון (אחיו של שר האוצר), ואחרים, שאל מסילתי את חברי הפאנל; “האם הם מאמינים שמחירי הדירות, ירדו”?

כחלון, השיב באופן מפתיע, שהמטרה של האוצר ושל שר האוצר מר משה כחלון, היא לא להוריד את המחירים אלא ’לספק דיור מוזל לזוגות צעירים’.

כאשר הפנו את השאלה לנוכחים באולם, רק משתתף אחד מהקהל, הרים את ידו לשאלה האם מחירי הדירות ירדו בשנה הקרובה? את התשובה המדויקת לשאלה הקשה ניתן לקבל בפתיחת כתבה זו.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן