חקלאות ישראל ירוק נעים מינויים במגזר הציבורי

פרופ’ אלי פיינרמן הסופרטנקר שמנהל המחקר החקלאי צריך

פרופ’ אלי פיינרמן שימש בעברו כדיקן הפקולטה למדעי החקלאות המזון ואיכות הסביבה אושר כראש מינהל המחקר החקלאי במשרד החקלאות ◄ נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ’ בן ששון: האוניברסיטה העברית והפקולטה לחקלאות שלה, ימשיכו לעבוד עם הגורמים הממלכתיים העוסקים בחקלאות, כדי להבטיח את מקומו המוביל של המחקר החקלאי המתקדם והמתוחכם בעולם".
0
0

 

פרופ’ אלי פיינרמן הסופרטנקר שמנהל המחקר החקלאי צריך | צילום: משרד החקלאות | עיבוד: שולי סונגו ©
פרופ’ אלי פיינרמן הסופרטנקר

מינויו של פרופ’ אלי פיינרמן, על פי המלצתו של שר החקלאות, אושר היום (ראשון, ‏ד’ כסלו תשע”ז) בממשלה לתפקיד ראש מינהל המחקר החקלאי (מכון וולקני) במשרד החקלאות. פרופ’ פיינרמן, יחליף את קודמו בתפקיד, פרופ’ יורם קפולניק, ויכהן במשך 4 השנים, עם אפשרות הארכה של שנה נוספת, כחלק מקצובת כהונה על פי חוק לתפקידים בכירים בשירות המדינה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח”כ אורי אריאל, לא הסתיר את שביעות רצון רבה מהחלטת ועדת האיתור לבחירתו של פרופ’ פיינרמן והחליט לאמצה.

מלשכת השר אריאל, נמסר, כי; “פרופ’ פיינרמן הוא ’הסופרטנקר’ ש’מנהל המחקר החקלא’י צריך עכשיו, עד כה כיהן בשלל תפקידי ניהול בתחום, ובתוך כך גם כיו”ר ועדת המחקרים של המדען הראשי במשרד החקלאות. היכרותו ושליטתו בחומר, יאפשרו לו להוביל את היחידה להישגים מרשימים עבור מדינת ישראל ולמען תושביה”.

נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ’ מנחם בן ששון, בירך על המינוי; “פרופ’ פיינרמן נחשב מחשובי החוקרים של האוניברסיטה העברית בירושלים, אשר עשה חיל בכמה שליחויות ציבוריות, ובהן מעורבותו ב-רשויות המים, עמידתו בראש הרשות לקהילה ולנוער וכהונתו כ-דיקן הפקולטה לחקלאות ברחובות. מכון וולקני, וגורמי המשק והחקלאות במדינה, זוכים בחוקר בעל מוניטין עולמיים, בעל ניסיון בניהול מערכות ובעל הבנה עמוקה בצורכי המשק והחברה.

האוניברסיטה העברית והפקולטה לחקלאות שלה, ימשיכו לעבוד עם הגורמים הממלכתיים העוסקים בחקלאות, כדי להבטיח את מקומו המוביל של ’המחקר החקלאי’ המתקדם והמתוחכם בעולם”.

פרופ’ אלי פיינרמן אמר בעקבות מינויו; “מדינת ישראל היא בעלת מסורת ארוכה של מצוינות בתחום החקלאי. ההון האנושי הוא המשאב החשוב ביותר שלנו ובזכות חוקרים מהמעלה הראשונה במוסדות המחקר החקלאי, ובראשם ’מכון וולקני’ אנחנו מתברכים במגזר חקלאי עתיר יכולות, פתיחות וחדשנות שזוכה להערכה חובקת עולם.

נמשיך לשמור על מצוינות ומובילות אקדמית-מחקרית לטובת העצמת החקלאות בארץ ושמירה על יתרונותיה היחסים המוכחים ונפעל במקביל למינוף המו”פ החקלאי לתעשייה הגלובלית.

לשם כך, נעשה מאמץ משמעותי לקידום פרויקטים של מחקר יישומי חדשני שיתפתח לידע עסקי ומסחרי מוטה יצוא שיביא להרחבת הפיתוח ולגיוס משאבים כספיים לוולקני מממשלות וגורמים בינלאומיים.

נפעל גם להרחבת הרלוונטיות של הטכנולוגיות הישראליות להתמודדות עם אתגרים המאפיינים מדינות מתפתחות בעלות תשתית וידע מוגבלים. פעילות שכזו בשווקים הגלובליים, תהווה מנוע צמיחה נוסף למשק הישראלי ובנוסף לתרומתה הכלכלית היא תניב תרומה מדינית-תדמיתית חשובה ביותר”.

פרופ’ אלי פיינרמן

פרופ’ פיינרמן, יליד 1946, תושב העיר רחובות, אב ל-3 ילדים, פרופסור (אמריטוס) במחלקה לכלכלת סביבה וניהול, ב’פקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית’.

במהלך עבודתו באוניברסיטה הוא מילא שלל תפקידים, ביניהם; ראש המחלקה לכלכלה חקלאית ומינהל, ראש הקתדרה למלונאות ע”ש יקותיאל פדרמן, דיקן הפקולטה למדעי החקלאות המזון ואיכות הסביבה, ראש הרשות לקהילה ולנוער ויו”ר מרכז המעבדות למדעים ע”ש בלמונטה של האוניברסיטה העברית, חבר הוועד המנהל של האוניברסיטה העברית.

פעילויותיו הציבוריות מחוץ לכותלי האוניברסיטה, כללו, בין היתר; יו”ר “ועדת פיינרמן” לעניין מחירי המים לחקלאות במשרד ראש הממשלה (שנים: 2003-2002); נציג ציבור במועצת רשות המים (שנים: 2014-2007); חבר בוועדות שונות של המועצה להשכלה גבוהה הערכת תכניות לימודים חדשות באוניברסיטאות ומכללות, דיקן בית הספר לכלכלה ומינהל עסקים של המרכז האקדמאי רופין (שנים 2016-2015) ויעוץ כלכלי לחטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה של משרד החקלאות.

פרופ’ פיינרמן, פרסם עשרות מאמרים בכתבי עת מדעיים מובילים בכלכלה, כלכלה חקלאית וכלכלת משאבי טבע וסביבה ומספר פרקים בספרים והדריך עשרות תלמידים לתוארי מוסמך ודוקטור. ידוע כמרצה מעולה שזכה בין היתר ל’פרס מילקן’ היוקרתי על הצטיינות נמשכת בהוראה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן