כאן נתניה

ראשת העיר נתניה: אם הייתה טעות היא בתום לב

המשטרה ביקשה מביה"מש להאריך את הרחקת ראשת העיר נתניה, מבניין העירייה למשך 3 חודשים נוספים ◄ סנגורה של פיירברג, עו"ד שמחוני; "בקשת המשטרה, אינה מידתית ולמעשה, פיירברג, מקבלת עונש בטרם שהוגש בכלל כתב אישום נגדה" ◄ כב השופט מיכליס; "הרחקתה של ראשת העיר נתניה, עד ל-30 בנובמבר" ◄ הגב פיירברג: "אני על סף התקף לב...".
0
0
ראשת העיר נתניה, הגב' מרים פיירברג: אם הייתה טעות היא בתום לב
ראשת העיר נתניה, הגב’ מרים פיירברג: אם הייתה טעות היא בתום לב

אתמול (חמישי, ט’ בחשון התשע”ז) חלפו 55 ימי ההרחקה מבניין עיריית נתניה של ראשת העיר, הגב’ מרים פיירברג, החשודה בעבירות שוחד. במשטרה לא מרפים וביקשו למנוע מפיירברג, לשוב לבניין העירייה למשך 3 חודשים נוספים, זאת בשל מה שהם מכנים באמצעות נציגם רפ”ק עודד אררה; “אנחנו בתחילתה של החקירה ולפיירברג יש זיקה לכל הגורמים שצריכים להיחקר. החשש הממשי, כי בחזרתה לעירייה היא תפגע בצורה משמעותית בחקירה של עובדי העירייה להעיד במשטרה, לאחר שפעלה לשיבושי החקירה ואף בדתה ראיות. עו”ד נתי שמחוני, סנגורה של ראשת העיר נתניה, הדף את בקשת המשטרה וטען, כי אינה מידתית וכי למעשה, פיירברג, מקבלת עונש עוד לפני שהוגש בכלל כתב אישום נגדה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כב השופט עמית מיכליס מבית משפט השלום בראשון לציון, האזין קשוב לצדדים ואמר, כי; “מעיון בחומר החקירה, עולה שהיחידה (היחידה הארצית לחקירות הונאה של יחידת להב 433) קידמה את החקירה וכי אני ער לכך שהחקירה היא מורכבת ואף נוגעת למספר תתי-פרשיות שאותה מבקשת היחידה לחקור וכן למספר המעורבים בכל פרשיה.

מנגד לא ניתן להתעלם מהעובדה שתנאי השחרור, הגם במתכונתם הנוכחית, משבשים את פעולת העירייה והאפשרות לנהל את העיר נתניה“, פסק השופט מיכליס, שנענה בעקיפין לקריאתה של הגב פיירברג לא לפגוע בפעולות העירייה למען הציבור.

כב השופט עמית, קבע, בתום הדיון, כי; הרחקתה של ראשת העיר נתניה הגב פיירברג, עד ל-30 בנובמבר ולא ב-3 חודשים נוספים, כפי שביקשה המשטרה. בתוך כך, אסר על הגב פיירברג ליצור קשר עם גורמים בעירייה למשך שבוע וחצי, עד ה-22 בחודש.

המשטרה בעוד “הברקת לחץ בחקירה“, הודיעה, כי היא שוקלת לפנות אל משרד הפנים בבקשה למנות מחליף לראשת העירייה.

קודם לכן, במהלך הדיון, פרצה מעין דרמת זוטא כשפייברג, איבדה את שלוותה עד כה והטיחה על השוטרים; “הם רוצים להשעות אותי. אתם רוצים להעלים אותי, כדי שאנשים לא יראו אותי. אולי תתלו אותי שאני לא אנשום? אין טעם להרוס את נתניה שבניתי בדם, יזע ודמעות”.

ראשת העיר, הגב פיירברג, נסערת לא עצרה והצהירה; “אני על סף התקף לב. אתם משפילים אותי סתם. אם הייתה טעות היא בתום לב. מה עכשיו בגיל שלי אתם מנסים להפוך אותי לעבריינית?”

קוראים לי פיירברג ולא פראייר-ברג. רציתי לדעת מי זרק עליי רימון לפני 10 שנים ועליתי על זה. הוא צריך להיות מאחורי סורג ובריח. נולדתי במשטרה, כל חיי הייתי במשטרה, אבא שלי היה במשטרה, אני גויסתי למשטרה. פקחי העירייה עוברים לצד השני של המדרכה ושולחים לי נשיקות…”.

האדמה רעדה בעיר (ית) נתניה

כזכור, בספטמבר שנה זו (2016), רעדה האדמה בעיר נתניה. ראשת העיר הגב מרים פיירברג, המכהנת בתפקידה משנת 1998, נעצרה במסגרת מה שהוגדר “השלמות בהמשך לחקירה” שמתנהלת נגדה בחודשים האחרונים, בתום חקירה באזהרה במשך כ-4 שעות, דווח אז, כי פיירברג, חשודה שקיבלה שוחד בסכום של מיליוני שקליםמאנשי נדל”ן בתמורה לקידום הפרויקטים שלהם בעיר שבהם גם נכסים שלה ושל בנה עורך דין צפריר פיירברג.

6 חשודים נוספים בהם; בעלה לשעבר אליהו פיירברג, חשוד לכאורה שקיבל שוחדעבורה, עורך הדין אברהם גוגיג וראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וסגן ראשת העיר עד לאחרונה, הרב שמעון שר קיבלולכאורה מקבלנים ומיזמים שוחד ובתמורה קידמו פרויקטים. בפרשה, שורבב שמם של יזמים ממשפחת הטייקון תשובה.

זאת ועוד; מלבד השוחד, נחשדת ראשת העיר בהלבנת הון, מרמה והפרת אמונים וכי גם לרשות המסים יש מה לומר ונגיעה לא קטנה בבקשה לחשיפת הפרשה.

השיא הגיע אז כשבית משפט השלום בראשון לציון, הורה להרחיק את ראשת העירהגב פיירברג, למעצר בית של 15 ימים והרחיק אותה מהעירייה עד ראשית השבוע, יום שני, ה-7 בנובמבר. משהסתיימו ימי ההרחקה והחקירה עדיין נמשכת, ציפתה הגב פיירברג לחזור לעבודה במלוא הקיטור. אלא שבמשטרה חשבו אחרת.

המשך יבוא.

 

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן