חקלאות ישראל סוכות | Sucot

משרד החקלאות מזהיר מפני ייבוא ארבעת המינים מחוץ לארץ

בשנת 2015 משרד החקלאות סיכל בנתב"ג בלבד ניסיונות הברחה של כ-650 אתרוגים ◄ הידעת כי לולב אחד מחו"ל, עלול להכיל בקרבו חרקים מזיקים ובכך להרוס אף ענפי חקלאות שלמים... ◄ כל העברה של תוצרת חקלאית לתוך שטחה מדינת ישראל, ללא אישור של השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות מהווה למעשה; ’עבירה פלילית’.
0
0
 ארבעת המינים - משרד החקלאות לרגל סוכות, מזהיר מפני ייבוא סט של ארבעת המינים ממדינות זרות
ארבעת המינים

חמישה ימים לאחר יום הכיפורים נחוג חג הסוכות (ט”ו בתשרי – כ”א בתשרי) כשכידוע “שלומית בונה סוכה” אך אנשי משרד החקלאות והשירותים להגנת הצומח, מוטרדים ומודאגים באחרונה מן האפשרות של אנשים פרטיים וסוחרים ליבוא ’ארבעת המינים’ אתרוג, לולב, הדסים וערבות שהן מצווה אחת, ברגע האחרון, זאת ללא ביקורת ופיקוח, העלולים להיות נגועים ב’מזיקים’ שונים שתוצאותיהם עלולים להרוס אפילו ענפי חקלאות שלמים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לפי חוק הגנת הצומח, כל נוסע לחו”ל, רשאי להכניס אל תוך גבולות ישראל, רק אתרוג אחד. שאר המינים בהן נתברכה ארצנו לא ניתנים להכנסה מחו”ל לארץ ישראל, זאת מחשש, כי הם נגועים ב’מזיקים’ העלולים לפגוע בחקלאות.

למען שמירה על החקלאות הישראלית, באחרונה בסמוך לחגי תשרי ובמהלכם, הודיע ומתריע משרד החקלאות, לקראת חג הסוכות, כי אין להכניס למדינה “סטים” של “ארבעת המינים” מ-מדינות זרות.

מנהל השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, פרופ’ עבד גרה, מבהיר; “ישנה חשיבות רבה שכל אזרח ואזרח במדינה יהיה מודע לסיכון הטמון בהכנסתם של; פירות ירקות, זרעים, שתילי פרחים, צמחי נוי

אפילו; ’תבלינים’ שלא אושרו מראש על ידי השירותים להגנת הצומח ב-משרד החקלאות.

זאת על מנת להגן על החקלאות המקומית מפני חרקים ומזיקים העלולים לפגוע בגידולים החקלאיים בשטחי ארץ ישראל“.

פרופ’ גרה, מוסיף ומציין, כי; “כמו אצל בני אדם, גם צמחים סובלים ממחלות שונות, בתוך העצים או בפירות יכולים להימצא מזיקים (כמו; חרקים ותולעים) סמויים, העלולים להכניס מחלות שאינן קיימות בישראל ויכולות לפגוע בגידולים חקלאיים, צמחים, שטחי נוי (כולל גינות ציבוריות) וכתוצאה מכך לגרום לחקלאות הישראלית נזק בלתי הפיך.

למעשה, כך הגיע ה”חרק חומייני” אל ארץ ישראל כאשר היה בתוך עציץ שהגיע ממדינת אירן לעיר חולון ועד היום, לא יודעים כיצד למגרו. יתרה מכך, כיום מדינת ישראל, מייצאת תוצרת חקלאית למדינות רבות, בהן; הולנד, גרמניה, צרפת, רוסיה וארה”ב.

לכן, מלבד הסכנה בהריסת החקלאות בישראל, הדבר עלול לפגוע בייצוא של מדינת ישראל ובכלכלת המדינה”. סיכם פרופ’ עבד גרה מנהל השירותים להגנת הצומח של משרד החקלאות.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגדיל ועשה כאשר מפקחי משרד החקלאות, באדיבותם, כדי למנוע עוגמת נפש לנוסעים שהביאו לישראל את ארבעת המינים ממדינות זרות, מעניקים לנוסעים הבאים מחו”ל, סט אישי (שאינו מסחרי) “תוצרת הארץ“, הכולל; הדס, ערבה ו-לולב במקום המינים שהביאו את האתרוג, כאמור, רשאים הנוסעים להכניס עמם לארץ ישראל.

בצד החיוכים האדיבים של מפקחי משרד החקלאות והשירותים להגנת הצומח, מזכירים אלה בקשיחות ללא כל פשרות, כי על פי החוק וכדי למנוע מעבר של מזיקי צמחים בין מדינות, ישנו איסור מוחלט על הכנסת פירות וירקות במעברי הגבול אל תוך שטח מדינת ישראל.

 מנהל השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, פרופ’ עבד גרה | צילום: ארכיון ©
פרופ’ עבד גרה | צילום: ארכיון ©

כל העברה של תוצרת חקלאית לתוך שטחה של ישראל, ללא אישור של השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות מהווה למעשה; ’עבירה פלילית’.

עולה, כי משרד החקלאות, קבע את המדיניות הזו, כידוע כבכל העולם, מכיוון שכאשר תוצרת חקלאית מוכנסת לתוך גבולות מדינת ישראל באופן שלא נבדק על ידי השירותים להגנת הצומח, עלול הדבר להוביל לכניסת חרקים שאינם קיימים בישראל.

חרקים אלו, עלולים להזיק לגידולים המקומיים, ובכך לגרום לנזק בלתי הפיך לחקלאות, ולהביא לכדי השמדת ענפי חקלאות שלמים.

מדוברות משרד החקלאות, מדגישים ומציינים, כי רק בשנת 2015, סיכל משרד החקלאות בנמל התעופה על שם דוד בן גוריון (נתב”ג) כ-650, ניסיונות הברחה של אתרוגים.

כאשר יבואן או אזרח מבקש להכניס תוצרת החקלאית ממדינה זרה, מבצעים השירותים להגנת הצומח בדיקות קפדניות, כדי לוודא שהתוצרת עומדת בדרישות היבוא.

המזיקים לא תמיד נראים בעין, אך גם חרק קטן שחבוי למשל בתוך יבוא של; לולבים, הדסים, צמחים, או כל פרי או ירק אחר שנשאר בתיק או בכיס מארוחת הבוקר, שאכלו במלון ואף שמושלך לפח, עלול לגרום להתפתחות זן חדש של חרק או מזיק, הפוגע ב-ענפי החקלאות המקומיים בישראל.

ישנן מספר מדינות מהן מותר לייבא אתרוגים. הבאת אתרוגים מבלי קבלת אישור של השירותים להגנת הצומח ב-משרד החקלאות, נחשבת עבירה פלילית.

למעוניינים בהכנסת ’סטים של ארבעת המינים’ לתוך ישראל נעשית בתיאום מראש, כשיש לפנות אל השירותים להגנת הצומח באמצעות טלפון; 03-9681551.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן