צרכנות

מזון נטול גלוטן להקלה בהוצאות משקי הבית לצרכנים בקרוב

שר האוצר והכלכלה, כחלון: "’יוקר המחייה’ הוא אחד האתגרים המרכזיים בחיי הישראלים, על אחת כמה וכמה אם הם נדרשים לרכוש מוצרים מיוחדים מטעמים בריאותיים, כמו אלו; נטולי הגלוטן, עבור חולי הצליאק. סל קניות זול הוא לא מותרות, הוא הכרח ◄ שר הבריאות הרב ליצמן: "מדובר במהלך חברתי חשוב, מתוך מחויבות והכרה בזכויות אלו הסובלים ושנדרשים למזון ללא גלוטן. תודתי לשר האוצר ולמשרד הכלכלה על ההירתמות לטובת רווחת ציבור החולים, עד להשלמתו בקרוב".
0
0
שר האוצר והכלכלה, מר משה כחלון ושר הבריאות הרב יעקב ליצמן בשת"פ למזון נטול גלוטן
שר האוצר והכלכלה, מר משה כחלון ושר הבריאות הרב יעקב ליצמן בשת”פ למזון נטול גלוטן

שתוף פעולה חשוב ומועיל בין שר האוצר והכלכלה, מר משה כחלון ולבין שר הבריאות הרב יעקב ליצמן עשוי בקרוב להביא להוזלה משמעותית של מזון נטול גלוטן , לרווחתם של חולי הצליאק בישראל – כך פורסם אתמול (יום ראשון, ז’ תשרי תשע”ז) מטעם דוברות משרד האוצר ומשרד הבריאות בהודעה משותפת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בוועדה הבין משרדית שהוקמה ב’משרד הבריאות’ נערכת עבודת מטה, הפועלת במספר מישורים. במסגרת זאת הודיע משרד הבריאות, כי יקל על ייצור מקומי של מזון נטול גלוטן במיוחד על ידי יצרנים קטנים ובינוניים, בכך, כי לא יידרש אישור ’GMP’ מיוחד למפעל המייצר מזון נטול גלוטן באופן בלעדי.

המהלך, נודע, יאפשר, לעשה, למפעלים נוספים להצטרף למעגל הייצור וכן, ינקטו שורת הקלות נוספות בתחום היבוא, כדי לאפשר ’הגדלת היבוא’.

משרדי האוצר והכלכלה, נמסר, כי יקצו תקציב מיוחד בהיקף של 9 מיליון ₪באמצעות ’מרכז ההשקעות’ לצורך תמיכה במפעלים אשר יתחייבו לייצר ’מזון ללא גלוטן’. התקציב יביא גם להגדלה של מפעלים קיימים או תוספת של מפעלים חדשים שיצטרפו למעגל הייצור.

השלמת המהלך, יביא להגדלת מגוון המוצרים של מזון נטול גלוטן, במקביל להורדת מחירי המוצרים, כדי לאפשר ל’חולי הצליאק בישראל’ נגישות למזון הנדרש להם במחיר סביר.

עידוד התחרות והנגשת מוצרי מזון ללא גלוטן

שר האוצר והכלכלה, מר משה כחלון, אמר על הכוונה לעידוד התחרות והנגשת מוצרי מזון ללא גלוטן, כי: “’יוקר המחייה’ הוא אחד האתגרים המרכזיים בחיי הישראלים, על אחת כמה וכמה אם הם נדרשים לרכוש מוצרים מיוחדים מטעמים בריאותיים, כמו אלו; נטולי הגלוטן, עבור חולי הצליאק. סל קניות זול הוא לא מותרות, הוא הכרח.

מוצרי המזון נטולי הגלוטן, הם צורך בסיסי עבור מי שזקוק להם ולכן, אנו פועלים במרץ כדי להוזילם באופן משמעותי”.

שר הבריאות ח”כ הרב יעקב ליצמן, אמר; “מדובר במהלך חברתי חשוב, מתוך מחויבות והכרה בזכויות אלו הסובלים ושנדרשים למזון ללא גלוטן. תודתי לשר האוצרמר משה כחלון ולמשרד הכלכלה על ההירתמות לטובת המהלך ל-רווחת ציבור החולים, עד להשלמתו בקרוב”.

מרכז ההשקעות של משרד הכלכלה והתעשייה

מרכז ההשקעות הוקם ופועל מכוח ’חוק לעידוד להשקעות הון תשי”ט 1959- למתן מענקים והטבות לענפי התעשייה והשירותים העסקיים במשק’. חוק זה הוא אחד הכלים הכלכליים המרכזיים של הממשלה ברצותה לעידוד השקעות הון, לפתח את הפריפריה, ליצור מקומות עבודה ולקדם חדשנות ופריון.

מנהל מרכז ההשקעות, מר נחום איצקוביץ’, אמר כי; “אני צופה, שהגדלת כושר הייצור, תגדיל את יכולת התחרות במשק ותגרום בטווח זמן בינוני להשפעה על הנגשת והזמינות למוצרים ומקווה, ששינויים אלו, יביאו להורדה ב-רמת המחירים ב’שוק המזון ללא הגלוטן’ ובכך להביא להקלה בהוצאות משקי הבית של צרכני מזון ללא גלוטן“.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן