צבא | משטרה | ביטחון

טייס חיל האוויר נספה בניסיון נחיתה בבסיס רמון בדרום

איש צוות נוסף נפצע באורח קל ◄ מטוס "סופה" ששב מתקיפה בעזה בבסיס חיל האוויר הסמוך למצפה רמון, חוקרים את נסיבות האסון ◄ מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הנחה על הקמת ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה.
0
0
מטוס "סופה" (F-16I) | טייס חיל האוויר נספה בניסיון נחיתה בבסיס רמון בדרום
מטוס “סופה” (F-16I)

במהלך ניסיון נחיתה בשעות אחר הצהריים היום (רביעי, ג’ תשרי תשע”ז) של מטוס “סופה” (F-16I) בבסיס חיל האוויר רמון בדרום הארץ, נטשו אנשי הצוות את המטוס. כתוצאה מהנטישה נהרג איש צוות-אוויר רס”ן אוהד כהן נוב ז”ל (34), סגן מפקד טייסת, איש צוות נוסף נפצע קל ופונה לטיפול בבית החולים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

דובר צה”ל, דיווח, כי נסיבות האירוע החמוּר, נחקרות.

מפקד חיל-האוויר, אלוף אמיר אשל, הנחה על הקמת ועדת חקירה בראשות אל”ם.

הודעה נמסרה למשפחות. חיל-האוויר, הודיע, כי הוא מלווה את המשפחה ומשתתף בצערה העמוק.

F-16I מטוס F-16 – סופה

ה-F-16I הוא מטוס F-16 בלוק 52 פלוס דו-מושבי שיוצר עבור חיל האוויר הישראלי, שם הוא מכונה “סופה“. כמחצית ממערכות האוויוניקה שלו הוחלפו במערכות מתוצרת ישראל והוא בעל מכלי דלק תצורתיים (CFT) הניתנים לפירוק.

המטוס מונע על ידי מנוע פראט אנד ויטני F-100-PW-229 הזהה למנועי ה-F-15I שברשות חיל האוויר הישראלי. מנוע זה בעל דחף מקסימלי של 29,100 ליברות, משקלו 1,680 ק”ג ויחס הדחף-משקל שלו עומד על 8:1.

מהירותו המרבית של ה-F-16I היא מעל שני מאך בגובה רם. מוטת כנפיו 9.45 מטר ו-10 מטר עם טילים. אורכו 14.93 מטר, גובהו 5.10 מטר. הוא שוקל 10 טון ריק ועם דלק שוקל 12.8 טון. הוא יכול לשאת חימוש במשקל מספר טונות.

עוד על ה’מטוס סופה’.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן