סרטן

מחקר: אכילת תפוחי עץ מפחיתים הסיכון לחלות במחלות סרטן

מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן הגב’ מירי זיו; "תוצאות המחקר מוכיחות את הקשר הישיר בין תזונה להפחתת הסיכון לחלות בסרטן ומצטרפות להמלצה שלנו לשמירה על אורח חיים בריא, הכולל פעילות גופנית, משקל גוף תקין, תזונה בריאה ומאוזנת, הגבלת אלכוהול והימנעות מעישון שביכולתם להפחית את הסיכון לחלות. עפ"י המחקר שילוב תפוחי עץ בתפריט היומי עשוי להפחית את הסיכון לחלות בסרטן".
0
0
מחקר: אכילת תפוחי עץ מפחיתים הסיכון לחלות במחלות סרטן
מחקר: אכילת תפוחי עץ מפחיתים הסיכון לחלות במחלות סרטן

הנה בשורה בשורה אופטימית לרגל ראש השנה, מחקר חדש ומקיף שנערך ב’אוניברסיטת פרוג’ה’ באיטליה וכלל מטה אנליזה של 41 מחקרים שנערכו ברחבי העולם קובע, כי אכילת פרי תפוחי עץ, יכולה להפחית את הסיכון לחלות בסוגים שונים של סרטן. החוקרים, סקרו מחקרים שבדקו את ההשפעה המגינה של תפוחי עץ מפני מחלות סרטן שונות באמצעות מטה אנליזה שכללה השוואה וצרוף של תוצאות כל המחקרים אשר נערכו באירופה, המזרח הרחוק, דרום אמריקה ואפריקה, בין השנים 2014-1994 והגיעו למסקנה הדרמטית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כל המחקרים נערכו בקרב נשים וגברים בגילאי 18 ובדקו את הקשר בין צריכת תפוחי עץ לבין הסיכון להתפתחות מחלות סרטן שונות.

כמו כן, נבחרו מחקרים אשר ציינו באופן ברור את כמות תפוחי העץ שנאכלו על ידי המשתתפים, סיפקו מידע סטטיסטי להערכת הקשר בין צריכת תפוחים ומחלת הסרטן וכן מחקרים אשר נטרלו גורמים שונים שעלולים להטות את התוצאות, לדוגמא; גיל הנבדקים, עישון, צריכת אלכוהול, צריכה של ויטמינים מסוג E ו-C, וכדומה.

דוברת האגודה למלחמה בסרטן הגב’ נאוה עינבר, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; במהלך המחקר שנערך על ידי צוות חוקרים מ-אוניברסיטת פרוג’ה שבאיטליה ותורגם על ידי מרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן, נערכה גם התאמה סטטיסטית בין המחקרים השונים מהעולם לצורך שקלול תוצאות חד משמעיות והגדרת הכמות המדויקת הנדרשת כדי להפחית את הסיכון לסרטן.

צריכה גבוהה של תפוחי עץ, הוגדרה למשל כאכילה של לפחות תפוח אחד ליום או יותר או לחילופין, מספר תפוחים במהלך השבוע. בחלק מהמחקרים, רמות צריכה נקבעו בגרמים, כאשר צריכה גבוהה הוגדרה כאכילה של 25 גרם תפוחים לפחות מדי יום. צריכה נמוכה של תפוחים הוגדרה כאכילה של תפוח עץ אחד בשבוע או פחות.

מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן הגב’ מירי זיו, הסבירה, כי; “תוצאות המחקר מוכיחות את הקשר הישיר בין תזונה להפחתת הסיכון לחלות בסרטן ומצטרפות להמלצה שלנו לשמירה על אורח חיים בריא, הכולל פעילות גופנית, משקל גוף תקין, תזונה בריאה ומאוזנת, הגבלת אלכוהול והימנעות מעישון, אשר ביכולתם להפחית את הסיכון לחלות. על פי המחקר שילוב תפוחי עץ בתפריט היומי עשוי להפחית את הסיכון לחלות בסרטן“.

מהממצאים שסוכמו מכלל 41 המחקרים העלו החוקרים מסקנות ברורות המתייחסות לסוגי סרטן שונים;

אכילה של לפחות תפוח אחד ליום, הפחיתה את הסיכון לסרטן שד ב-11%
אכילה של לפחות תפוח אחד ליום, הפחיתה את הסיכון לסרטן שד ב-11%

צריכת תפוחים והסיכון לסרטן ריאות – משקלול נתונים של 10 מחקרים בתחום, עולה, כי צריכה גבוהה, כלומר; אכילה של לפחות תפוח עץ אחד ליום, הפחיתה את הסיכון לסרטן ריאות ב-12%, בהשוואה לצריכה נמוכה של תפוחים.

צריכת תפוחים והסיכון למחלות סרטן של מערכת העיכול – משקלול נתונים של 15 מחקרים, עולה, כי צריכה גבוהה, כלומר אכילה של לפחות תפוח עץ אחד ליום, הפחיתה את הסיכון לסוגי סרטן שונים של מערכת העיכול, כגון; סרטן הוושט, סרטן המעי הגס, סרטן הלבלב, סרטן הפה, ב-28%, בהשוואה לצריכה נמוכה של תפוחים.

צריכת תפוחים והסיכון לסרטן השד – משקלול נתונים של 8 מחקרים, עולה, כי צריכה גבוהה של תפוחי עץ, כלומר אכילה של לפחות תפוח אחד ליום, הפחיתה את הסיכון לסרטן שד ב-11%, בהשוואה לצריכה נמוכה של תפוחים.

לא נמצא קשר בין אכילת תפוחים לבין ירידה בסיכון לחלות בסרטן הערמונית. כמו כן, לא התאפשרו עיבודים סטטיסטיים לגבי סוגי סרטן אחרים לגביהם נערך רק מחקר אחד בלבד.

מנתוני מועצת הצמחים | ענף הפירות, עולה, כי ב-תפוח עץ בינוני, יש כ–81 קלוריות, כ-0.27 גרם חלבון כ-0.49 גרם שומן כ-21.05 גרם פחמימות וכן; סיבים תזונתיים, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן, נתרן, אבץ, ויטמין C, ויטמין B1, B2, B6, B12 ויטמין A ועוד.

המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת המדעי לבריאות הציבור ולתזונה Public Health Nutrition ותורגם על ידי מרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן.

האגודה למלחמה בסרטן, מזמינה את הציבור הרחב להתקשר ל’מוקד הטלמידע’ המאויש 24 שעות ביממה למענה על שאלות ולקבלת עלוני מידע ללא תשלום בנושא מניעה ואבחון מוקדם של סרטן ולדעת יותר על שרותי התמיכה לחולים לטלפון שמספרו; 1800-599-995 או לגלוש לאתר האינטרנט הנמצא בכתובת; www.cancer.org.il.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן