תיירות | נופש

שנה טובה בתיירות: 22% מבתי המלון בארץ מנוהלים ע”י נשים

שר התיירות, ח"כ לוין; "אפשר לראות היום שינוי עצום בחברה הישראלית, שמחלחל גם לכנסת, במעורבות נשים ובהשפעתן על עמדות בכירות במדינה" ◄ יו"ר פורום המלונאיות, הגב’ נמרודי; "יש היום כבר 81 מנהלות בתי מלון מתוך כ-350 בתי מלון, אבל דרכנו עוד ארוכה. בתחילת שנות ה-90 רק 5% מבתי המלון נוהלו על ידי נשים".
0
0
שר התיירות, ח"כ יריב לוין, במפגש של ’פורום המלונאיות’ | צילום: נמרוד אהרונוב | עיבוד: שולי סונגו ©
שר התיירות, ח”כ יריב לוין, במפגש של ’פורום המלונאיות’ | צילום: נמרוד אהרונוב | עיבוד: שולי סונגו ©

“ביום ראשון בישיבת הממשלה נשלח חברי, חיים כץ, מהישיבה’ כדי להחליף חולצה. אני מודה, שלפני שהגעתי לכאן היום, השתדלתי יותר מהרגיל להתאים את החולצה והעניבה לאירוע” – כך התבדח ואמר שר התיירות, ח”כ יריב לוין, במפגש של ’פורום המלונאיות’ (פורום מנהלות מהענף), שהתקיים אתמול (יום שלישי, י”ז באלול התשע”ו) במלון הספא כרמים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לדברי שר התיירות, ח”כ לוין; “אפשר לראות היום שינוי עצום בחברה הישראלית, שמחלחל גם לכנסת, במעורבות נשים ובהשפעתן על עמדות בכירות במדינה. יש עוד דרך ארוכה לעשות, אבל במשרד התיירות, לפחות, רוב תפקידי הסמנכ”ל מאוישים על ידי ’נשים’, שהגיעו לעמדות הבכירות על סמך מקצועיותן”.

השר לוין, התייחס בדבריו לכנס היזמים, שמתקיים היום; “התקופה הנוכחית מהווה חלון הזדמנויות יוצא דופן ל’יזמים בתחום התיירות’ להיכנס ולהשקיע. עצם ההכרה הממשלתית ב-מלונאות כתשתית לאומית, בדיוק כפי שמתקני התפלה, או מתקני גז הם תשתית לאומית, היא חסרת תקדים, וזאת לאחר תקופה ממושכת שבה התיירות הייתה בתחתית סדר העדיפויות הלאומי”.

“אני מעריך”, הוסיף לוין; “שאנחנו בפתח עידן חדש מבחינת התחלות הבנייה במלונאות. במקביל המשרד פועל במישורים נוספים; הפחתה משמעותית, בשיתוף משרד רוה”מ של עודף הרגולציה הבלתי נתפסת המושתת על בתי המלון, תופעה שאין לה דוגמה בעולם. אנחנו כעת בתוך תהליך של מעבר ממשרד למשרד כדי לבחון את הצורך ברגולציות השונות.

אם התחרות תהיה יותר חריפה ויהיו כאן יותר בתי מלון, אנחנו מצדנו צריכים לאזן לפחות את עלויות התפעול שלהם. מישור נוסף הוא: הגדלת מספר התיירים, בעיקר בעונת החורף, ופריצה לשווקים חדשים.

אין סיבה שנמשיך להתעסק רק ב’תיירות צליינית’, אלא נצטרך לפרוץ את המסגרות הקיימות. המישור השלישי הוא; הגדלת תקציב המשרד, שלראשונה אי פעם חצה את רף ה-1 מיליארד ₪ וגם תקציב השיווק הוא הגדול אי פעם. אם נייצר יותר מגוון של ’בתי מלון עממיים’ תהיה פחות רגולציה ונביא יותר תיירים, בעיקר בחורף, נזכה לפריחה”.

יו”ר פורום המלונאיות, הגב’ סמדר נמרודי, חיזקה בדבריה את הנשים המנהלות בענף; “יש היום כבר 81 מנהלות בתי מלון מתוך כ-350 בתי מלון, אבל דרכנו עוד ארוכה. בתחילת שנות ה-90 רק 5% מבתי המלון נוהלו על ידי נשים.

שינוי מגמה שנה בענף התיירות? ועוד איך

המצב היה סטטי וגם בשנת 2,000, עדיין רק 5% מבתי המלון נוהלו על ידי נשים, למרות שאנחנו המלונאיות מביאות אתנו ערכים שונים וחיוביים לתפקידי הניהול מאשר עמיתנו הגברים. יותר אינטליגנציה רגשית ויותר איכות.

נשים בתפיסת הניהול והשרות מוצאות לעתים, יותר פתרונות עם חשיבה מחוץ לקופסא. בשנים האחרונות, ובעיקר מאז שהקמנו את הפורום, המציאות משתנה, וכיום כבר 22% מבתי המלון מנוהלים על ידי נשים.

הקמנו את הפורום הזה, כדי שיהיה לנו המנהלות, עם מי לדבר, כי לא פעם יש בדידות בצמרת. בכל מקרה, עדיין שכר נשים עובדות בבתי המלון נמוך בהיקף של 15%10% משכר גברים בתפקידים מקבילים”.

פורום המלונאיות 

סמנכ”ל התאחדות המלונות בישראל ומנהלת פורום המלונאיות, הגב’ רומי גורודסקי, איחלה שהפורום, ימשיך ויגדל וסיפרה; “כאשר הוקם ’פורום המלונאיות’ בשנת 2008, בקושי אפשר היה למצוא יזמיות, מנהלות בכירות וחברות לפורום, אבל מאז, הפורום גדל ומסמן את המפנה החיובי במלונאות; התקדמות הנשים לתפקידי הניהול הבכירים. הפורום עוסק בקידום הניהול הנשי במלונות, העלאת הרמה המקצועית וחיזוק הקשר עם האקדמיה”.

פורום המלונאיות, הוקם בשנת 2008, כדי לקדם נשים בתפקידי ניהול במלונאות. בפורום המלונאיות, חברות בו כיום יותר מ-90 נשים; מנהלות רשתות, מנהלות בתי מלון, סמנכ”ליות שיווק ונשות אקדמיה בתחום התיירות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן