בנקים כסף מדבר

לקוחות ותיקים ולקוחות עם מוגבלויות יזכו לעמלות מוזל בבנק

הפיקוח על הבנקים: בהתאם לתיקון שיזם הפיקוח על הבנקים, יידרשו הבנקים לחזור ולבצע אחת לשנה במרץ, סריקה מחודשת לאיתור חשבונות נוספים של ’לקוחות ותיקים’ ו’לקוחות עם מוגבלויות’ ולצרפם לשירות המסלולים הבסיסי ◄ המפקחת ד"ר בר; "החלטנו להתערב ולסייע באופן פרואקטיבי לאזרחים ותיקים ואזרחים עם מוגבלויות בישראל ובכך נחסכו כ-36 מיליוני ש"ח בשנה…".
0
0
דר' חדוה בר, המפקחת על הבנקים, בנק ישראל | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
דר’ חדוה בר

צעד נוסף של הפיקוח על הבנקים לטובת הלקוחות: הפחתת עמלות עו”ש ל-200 אלף אזרחים ותיקים ואזרחים עם מוגבלויות כך עולה מדרישת הפיקוח על הבנקים, שהביא להעברתם ל’מסלול של עמלות מוזל בבנק’ בו הם מנהלים את חשבונם 200,000 אזרחים ותיקים ואזרחים עם מוגבלויות שיחסכו מעתה עשרות עד מאות שקלים לשנה, בסכום מצטבר של 36 מיליוני ש”ח בשנה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ביום 1.9.2016, נכנסה לתוקף ההוראה של ’הפיקוח על הבנקים’ שחייבה את הבנקים לצרף באופן יזום חשבונות של אזרחים ותיקים ו-אזרחים עם מוגבלויות לשירות המסלולים הבסיסי.

שירות זה, הנו בעלות של 10 שקלים בחודש, וכולל 10 פעולות ב’ערוץ ישיר’ ופעולת פקיד אחת בחודש.

דוברות והסברה כלכלית של בנק ישראל | מסרה באמצעות הגב’ מיטל רפאלי לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “הצירוף של החשבונות נעשה על ידי הבנקים בתום הליך סריקה שבמסגרתה זוהו החשבונות שההצטרפות לשירות המסלולים הבסיסי משתלמת עבורם מבחינת החיסכון הכספי.

לצפייה בסרטון ההסבר החדש על מסלולי העמלות

בסריקה הנוכחית, צורפו לשירות המסלולים הבסיסי כ-200,000 חשבונות ויחסכו באופן מצטבר ללקוחות הבנקים 36 מיליוני שקלים בשנה. בממוצע החיסכון בעמלות מהמעבר היזום מוערך בסכום הנע בין עשרות שקלים למאות שקלים בשנה לחשבון בודד.

בהתאם לתיקון שיזם הפיקוח על הבנקים, יידרשו הבנקים לחזור ולבצע אחת לשנה, בחודש מרץ, סריקה מחודשת לאיתור חשבונות נוספים של לקוחות ותיקים ולקוחות עם מוגבלויות ולצרפם לשירות המסלולים הבסיסי.

המפקחת על הבנקים, ד”ר חדוה בר אמרה; “החלטנו להתערב ולסייע באופן פרואקטיבי לאזרחים ותיקים ואזרחים עם מוגבלויות בישראל ובכך נחסכו כ-36 מיליוני שקלים בשנה מהתשלום עבור שירותים בנקאיים בסיסיים לשתי אוכלוסיות מוחלשות.

אני קוראת ליתר אזרחי המדינה וגם ל’עסקים הקטנים’ לבדוק מול הבנק שלהם האם משתלם להם לעבור למסלול העמלות שיזם הפיקוח על הבנקים ולחסוך כך עשרות שקלים ועד מאות שקלים בשנה”. סיכמה המפקחת על הבנקים.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן