גזענות | אפליה דבר נשיא המדינה חדשות כאן ישראל

הנשיא: דו”ח מיגור הגזענות כנגד יוצאי אתיופיה, עגום

נשיא המדינה מר ריבלין; אני רואה בדו"ח הזה, תקווה לשינוי. יוצאי אתיופיה, מציבים מולנו מראה בסוגיה כואבת ואני מקווה שמתוך הכאב יצמח הטוב..." ◄ דו"ח הצוות למיגור הגזענות כנגד יוצאי אתיופיה, משקף תחושות קשות של אפליה וגזענות בקרב יוצאי אתיופיה ומפרט 53 המלצות ליישום במשרדי הממשלה ורשויות המדינה. כזכור, ממשלת ישראל, אימצה את הדו"ח, קבעה לוח זמנים לביצוע ההמלצות והקצתה תקציבים ליישומן.
0
0
צילום: מארק ניימן, לשכת עיתונות ממשלתית | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
נשיא המדינה ריבלין עם הצוות שחיבר את הדין וחשבון למיגור הגזענות כנגד יוצאי אתיופיה בראשות הגב’ אמי פלמור | צילום: מארק ניימן, לשכת עיתונות ממשלתית | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

מנכ”לית משרד המשפטים, הגב’ אמי פלמור, וחברי ’הצוות למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה’ הגישו היום (רביעי, י”א באלול התשע”ו) בבית הנשיא בירושלים את דו”ח הצוות לנשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, באירוע בהשתתפות פעילים חברתיים מ’קהילת יוצאי אתיופיה’ נציגים בכירים של משרדי הממשלה, וגורמים נוספים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, לא הסתיר את אכזבתו בצד שינוי לתקוה, כלשונו; “’דו”ח הצוות למיגור הגזענות כנגד יוצאי אתיופיה’ המוצג כאן היום ממפה בצורה מאד ברורה את מכלול ביטויי הגזענות כלפי יוצאי אתיופיה, ומעלה תמונה עגומה.

עם זאת, אני רואה בדו”ח הזה, תקווה לשינוי. יוצאי אתיופיה, מציבים מולנו מראה בסוגיה כואבת ואני מקווה שמתוך הכאב יצמח הטוב.

אנחנו חייבים להאמין שהשינוי אפשרי ושהחברה הישראלית היא חברה גמישה שיודעת להשתנות ופתוחה לתיקון. כולי תקווה שדו”ח זה יהיה צעד משמעותי בבניין של אמון מחודש”. סיכם כב’ הנשיא ריבלין.

יו”ר הצוות, מנכ”לית משרד המשפטים, הגב’ אמי פלמור, אמרה באירוע, כי; “מוסד הנשיאות מתווה את הדרך לחברה הישראלית כולה ונותן לכולנו מוטיבציה לפעול כדי להפוך את החברה הישראלית לשוויונית וצודקת יותר.

יישום הדו”ח, שכבר אומץ על ידי ראש הממשלה וממשלת ישראל, יביא לשינוי מורגש במציאות חיינו.

הגב’ פלמור, הוסיפה בדבריה והדגישה, כי; “הדו”ח לא עוסק בשיפור מצבה של קהילת יוצאי אתיופיה, אלא בהזדמנות לחברה הישראלית לעשות תיקון. אני מאמינה, כי החברה כולה, תכיר תודה לקהילה שבזכות מחאתה יצאנו כולנו לתהליך של שינוי“.

הצוות הבין משרדי למיגור הגזענות כנגד יוצאי אתיופיה

דוברת מטה הנהלת משרד המשפטים, הגב’ ליפז בן-יצחק, מסרה והוסיפה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; הצוות הבין משרדי למיגור הגזענות כנגד יוצאי אתיופיה בראשות הגב’ פלמור, הוקם על פי החלטתה של ועדת שרים מיוחדת בראשות ראש הממשלה, בעקבות ’מחאת יוצאי אתיופיה’ במאי 2015.

צילום: מארק ניימן, לשכת עיתונות ממשלתית | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
נשיא המדינה ריבלין עם הצוות שחיבר את הדין וחשבון למיגור הגזענות כנגד יוצאי אתיופיה בראשות הגב’ אמי פלמור | צילום: מארק ניימן, לשכת עיתונות ממשלתית | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

הדו”ח, שעל כתיבתו שקד הצוות כ-5 חודשים, משקף תחושות קשות של אפליה וגזענות בקרב יוצאי אתיופיה ומפרט 53 המלצות ליישום במשרדי הממשלה ורשויות המדינה.

כזכור, ממשלת ישראל, אימצה את הדו”ח, קבעה לוח זמנים לביצוע ההמלצות ואף הקצתה תקציבים ליישומן.

בין ההמלצות;

הקמת יחידה ממשלתית במשרד המשפטים לתיאום המאבק בגזענות.

מינוי “ממונה על אפליה וגזענות” בכל משרד ממשלתי.

יצירת מסגרת לנקיטת הליכים משמעתיים נגד עובדי מדינה ובעלי מקצועות מוסדרים במקרים של “הטרדה גזענית”.

קביעת נהלים להגדרת סמכותם של שוטרים לפנות לאדם בדרישה להזדהות ואופן מימוש הסמכות בנסיבות שונות.

ייצוג משפטי חינם בתביעות שעניינן אפליה על רקע גזעני בכניסה למקומות ציבוריים.

המלצות נוספות להגברת נוכחות חיובית של יוצאי אתיופיה במרחב הציבורי, התרבותי והתקשורתי.

מנגנון חדשני לקליטה מהירה של אקדמאים יוצאי אתיופיה לשירות הציבורי.

הרחבת הפיילוט לנשיאת מצלמות גוף על ידי שוטרים לתחנות משטרה בערים בהן שיעור גבוה של יוצאי אתיופיה.

אל דו”ח הצוות למיגור הגזענות כנגד יוצאי אתיופיה

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן