כסף מדבר

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בעיר חדרה וסביבתה

כ-9% מהעסקים שנבדקו ’לא רשמו הכנסות כדין’ ◄ קבלן שלא רשם 32,000 ₪, טען; "אני צריך לקבוע עם יו"ר ועד הבית שתגיד לי למי להוציא חשבוניות" ◄ קבלן טיח, שעבד באתר בנייה בעיר חדרה, העלתה, כי הוא קיבל תשלום של 22,000 ₪, אך לא רשם זאת בספרי החשבונות. הקבלן הסביר; "רציתי לרשום בסוף העבודה".
0
0
רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בעיר חדרה וסביבתה
רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בעיר חדרה וסביבתה

כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, מר משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע”י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים נערך מבצע ביקורת בעיר חדרה וסביבתה של רשות המסים (בהם הישובים; כפר קרע, אום אל פחם, אור עקיבא, זכרון יעקב, באקה אל גרבייה, בנימינה, פרדס חנה ובקיסריה) של שכלל 187 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

יש לציין, נתון מעודד משהו, כי מן הביקורות עולה, שרק כ-9% מהעסקים שנבדקו ’לא רשמו הכנסות כדין’ ובכל זאת איתרו מבקרי רשות המסים, בתחום קבלן פחחות המבצע עבודות הרכבת מרזבים ותיקון גגות בעיר חדרה.

בבדיקת ספרי חשבונותיו, נמצא, כי הוא לא רשם 13 צ’קים בהיקף כולל של יותר מ- 32,000 ₪.

העוסק, טען; “קיבלתי את הצ’קים מיו”ר ועד הבית, אני צריך לקבוע איתה בכדי שתגיד לי למי לרשום חשבוניות וקבלות”. מבקרי רשות המסים, לא השתכנעו מנימוקי הנישום והתיק הועבר אל מחלקת תביעות של רשות המסים.

ביקורת שנערכה אצל קבלן טיח, שעבד באתר בנייה בעיר חדרה, העלתה, כי הוא קיבל תשלום של 22,000 ₪, אך לא רשם זאת בספרי החשבונות. הקבלן הסביר; “רציתי לרשום בסוף העבודה”.

אצל קבלן נוסף שעבד בחדרה, נמצא, כי הוא לא רשם צ’ק של 7600 ₪ שקיבל עבור העבודה. גם הוא טען; “התכוונתי לרשום בסוף ההתחשבנות”. מבקרי רשות המסים, לא השתכנעו והתיק הועבר למחלקת תביעות של רשות המסים.

ההכנסה התנדפה בגז

בחברה ל’אספקת גז’ שאצלה התבצעה ביקורת, גילו מבקרי רשות המסים, כי שני צ’קים בסך 30,000 שקלים לא נרשמו בספרי העסק. במקום הסבירו “אלו צ’קים לביטחון, לא ידענו שצריך לרשום”.

בחנות רהיטים ב-כפר קרע, מצאו מבקרי רשות המסים, כי הבעלים לא רשם הכנסות של יותר מ-32,000 ₪ שנתקבלו בצ’קים ובמזומן.

בעסק ל’מחזור פסולת’ בעיר אור עקיבא, גילו מבקרי רשות המסים, כי שלושה צ’קים בסך של כ- 3000 ₪ לא נרשמו. בעל העסק, טען; “הנחתי אותם ליד הפקידה כדי שתרשום”.

מבקרי רשות המסים, ביצעו ביקורת לקבלן בתחום ה’טפסנות’ שעבד בקיסריה. ראשית, גילו ממבקרי רשות המסים, כי הוא קיבל כבר 2000 ₪ ממזמין העבודה, בדיקה נוספת, העלתה, כי הקבלן כלל לא מנהל ספרים והוא אינו רשום כלל ברשות המסים.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן