כאן תל אביב-יפו נדל"ן

שירות רישום הערת אזהרה באופן מקוון – גם בעיר תל אביב וסביבתה

החל מהיום מורחב שירות רישום הערת אזהרה באופן מקוון לשאר חלקי הארץ מתבצעת באופן הדרגתי, והיום, כאמור, השירות גם ל-לשכת ת"א. בשבוע הבא השירות החדש, יושק גם בלשכות ירושלים והעיר רחובות ◄ ביתר הלשכות השירות, יושק לאחר החגים שירות רישום הערת אזהרה מקוונת, יחד עם שירותים מקוונים נוספים שהושקו בתקופה האחרונה.
0
0
רישום_הערת_אזהרה_באופן_מקוון_12-09-16_01
רישום הערת אזהרה

אגף רישום והסדר מקרקעין (הטאבו), הודיע היום (שני, ט’ באלול התשע”ו) כי לאחר ביצוע פיילוט מוצלח בלשכת באר שבע, שירות רישום הערת אזהרה באופן מקוון מתרחב גם לעיר תל אביב, ירושלים והעיר רחובות! החל מהיום (12.9.16) יתאפשר רישום הערת אזהרה מקוונת גם לנכסים המנוהלים בלשכת תל אביב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הלשכה בת”א, אחראית על רישום והסדר המקרקעין בעיר ת”א ובסביבתה (לרבות הערים; גבעתיים, רמת גן, רמת השרון, קריית אונו ועוד). בשבוע הבא, החל מיום 19.9.16, יתרחב השירות גם עבור הנכסים המנוהלים בלשכות ירושלים והעיר רחובות.

בימים אלו ניכר, כי אגף רישום והסדר מקרקעין (הטאבו), מצוי בשיאו של תהליך שיפור השירות לאזרח וכן, לוקח חלק משמעותי בתוכנית הממשלתית לטיוב הרגולציה והפחתת הנטל הבירוקרטי.

במסגרת זו, הושק ביוני, שנה זו ’שירות רישום הערת אזהרה באופן מקוון’, שירות מהפכני המייתר את הצורך להגיע לשעות קבלת הקהל ומהווה את הפעולה המבוקשת ביותר על ידי לקוחות האגף – 32% מנתח כלל הפעילות.

דוברת מטה הנהלת משרד המשפטים הגב’ ליפז בן-יצחק, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; השירות, הושק לראשונה, במתכונת פיילוט בלשכת באר שבע.

בתקופת זמן קצרה זו, נצפתה היענות משמעותית, הולכת וגוברת, מצד ציבור עורכי הדין לשימוש בשירות החדש; כבר במהלך החודש הראשון לביצוע הפיילוט הוגשו 305 בקשות באופן מקוון ואילו בחודש השני, מספר הבקשות עלה ל-346 בקשות לרישום הערת אזהרה מקוונת.

זאת ועוד, בתקופת הפיילוט, נצפתה עלייה של 38% במספר עורכי הדין שעשו שימוש בשירות זה, כאשר למעלה מ-80% מהם עשו שימוש בשירות יותר מפעמיים. מכך, ניתן ללמוד, כי המודעות לשירות הולכת וגוברת וכי חווית המשתמש הינה חיובית.

הרחבת השירות לשאר חלקי הארץ מתבצעת באופן הדרגתי, והיום, כאמור, השירות מורחב גם ללשכת ת”א. בשבוע הבא השירות החדש יושק גם בלשכות ירושלים ורחובות. ביתר הלשכות, השירות יושק לאחר החגים.

שירות רישום הערת אזהרה מקוונת, יחד עם שירותים מקוונים נוספים שהושקו בתקופה האחרונה; הפקת נסח טאבו והפקה של קבצי בית משותף, צפויים לקצר משמעותית את העומס בשעות קבלת הקהל בלשכות ולהקל על ציבור המשתמשים בשירותי האגף.

על פי ההערכות, שירות רישום הערת אזהרה באופן מקוון, יפחית את התורים בכ-30% (אחוזים) נוספים. בנוסף להגדלת השירותים המקוונים הניתנים מרחוק, נערכים שינויים נוספים במטרה לשפר את השירות לאזרח.

לדוגמא;

★ יצירת ממשקי עבודה מקוונים מול הבנקים וגופים ממשלתיים, כמו; רשות המסים, רשות האכיפה והגביה, משרד הפנים ורשות מקרקעי ישראל במטרה לחסוך את “הטרטור” של האזרח בתהליך הרישום.

הקמת מחלקת תשתיות ופרצלציות; בסוף השנה, אמור האגף להקים מחלקה שתפעל לקדם נושאים לאומיים בתחום התשתיות והפרצלציות במטרה לקדם את הכשרת הקרקעות.

★ בנושאי טיוב רגולציה והפחתת הבירוקרטיה, הוצאו כ-20 נהלים המפשטים מאוד את אופן הגשת התיק.

שיתוף פעולה עם משטרת ישראל במטרה למנוע תרמיות בנדל”ן – בחודשיים האחרונים התקיים פיילוט בשיתוף מחוז ירושלים של משטרת ישראל, במסגרתו אותרו חשודים בזיוף מסמכים בזמן אמת והדבר אף הוביל להגשת כתבי אישום במהלך החודש האחרון.

תיקוני חקיקה מול מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים – תיקון חוק חתימה אלקטרונית, כדי לאפשר עבודה בסביבה מקוונת, כמו גם תיקונים שונים בנושאי אגרות.

שינויים ארגוניים, כגון; תוספות כוח אדם, הקמת מחלקה חדשה (תשתיות ופרצלציות), פיצולי לשכות מפקחים ועוד.

שיפוץ ובינוי לשכות קבלת הקהל.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן