מסחר | תעשייה

משרד הכלכלה מחלק מכסות יבוא פטורות ממכס לחמאה תעשייתית

מטרת הפיזור בחלוקה של מכסות יבוא פטורות ממכס לחמאה תעשייתית, על רקע של מחסור המסתמן בשוק היא בין השאר לוודא כי החמאה, תגיע לארץ, מכמה מקורות ותשווק לכלל היצרנים בענפי החלב, מוצרי מאפה וקונדיטוריות, הנדרשים לחמאה במוצרים אותם הם מייצרים ומשווקים. הזוכים מחויבים להכניס לישראל לפחות 50% מן ההקצאה אותה קיבלו, עד סוף אוקטובר. גם תעשיית הגלידה בישראל תקבל לראשונה פטור ליבוא חמאה לצרכי ייצור.
0
0
יושב ראש ועדת מכסות מר יאיר שירן,
יושב ראש ועדת מכסות מר יאיר שירן | צילום: Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

על רקע של דיווחים על מחסור ב’חמאה תעשייתית’ (Industrial butter) במחלבות, בתי מאפה וקונדיטוריות, פתח משרד הכלכלה והתעשייה, בתיאום עם משרד החקלאות, משרד האוצר ומועצת החלב, מכסה של 700 טון, הודיעה היום (ראשון, ח’ אלול תשע”ו) ועדת מכסות של משרד הכלכלה והתעשייה, כי חילקה בסוף השבוע 700 טון של מכסות פטורות ממכס של ’חמאה באריזות תעשייתיות’.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מר עמית לנג, מנכ”ל משרד הכלכלה והתעשייה, ציין, כי מדובר בהליך מזורז שמטרתו לספק מענה מהיר ליצרני מוצרי חלב ומזון, הנדרשים לחמאה לצורך ייצור מוצריהם.

יושב ראש ועדת מכסות מר יאיר שירן, הוסיף, כי שבעה זוכים קיבלו 100 טון כל אחד. ברשימת הזוכים מצויות מחלבות גדולות; תנובה, שטראוס ו’גד’ הצורכות חמאה בייצור מוצריהן וגם מספקות חמאה למחלבות קטנות יותר ובתי מאפה.

במכסה, זכו בנוסף ארבעה יבואנים גדולים; ווילי פוד, נטו, סיימן ו’מוסרי’, אשר להם ניסיון מוכח ב’יבוא חמאה’ ומוצרי חלב.

מטרת הפיזור בחלוקה, היא בין השאר על מנת לוודא שהחמאה, תגיע לארץ ממספר מקורות ותשווק לכלל היצרנים בענפי החלב, מוצרי מאפה וקונדיטוריות, הנדרשים לחמאה במוצרים אותם הם מייצרים ומשווקים.

█ חמישה יבואנים זכו במכסות ליבוא חמאה באריזות קמעונאיות

כחלק מתהליך הקצאת המכסות, מחויבים הזוכים להכניס לישראל לפחות 50% מן ההקצאה אותה קיבלו, עד לסוף אוקטובר, זאת על מנת לוודא בעיית המחסור, תקבל מענה הולם.

מר שירן, מציין, כי לצד פתיחת המכסה, סוכם גם, כי ’תעשיית הגלידה’ בישראל, תקבל פטור ליבוא חמאה לצרכי ייצור. מדובר בהטבה שתעשיות הממתקים, שוקולד, מזון לתינוקות ומזון לבע”ח, כבר נהנות ממנה וכעת סוכם להחילה גם על תעשיית הגלידה. דבר זה צפוי לשחרר כבר בעתיד הקרוב מכסות נוספות לחלוקה למחלבות, בתי מאפה, קונדיטוריות וכדומה.

משרד הכלכלה, מסר, כי בכל הקשור ל’חמאה שולחנית’ המשווקת לצרכן, במסגרת ההליך התחרותי שנפתח השנה, זכו חמישה יבואנים במכסות ליבוא חמאה באריזות קמעונאיות (אריזות של 100 גרם ועד 1 ק”ג).

מתחילת השנה חולקו מכסות בהיקף של 1250 טון לצורך כך, ועד כה יובאה קצת למעלה ממחצית מכמות זו. מוצרים אלו, משווקים לצרכן במחיר מקסימום, לו התחייבו הזוכים במכסות, שהינו נמוך מן המחיר המפוקח.

לאור הדיווחים שהתקבלו בימים האחרונים על מחסור בחמאה שולחנית, פנה משרד הכלכלה אל הזוכים בהליך התחרותי וביקש אותם להאיץ את הייבוא במסגרת ההקצאות בהן זכו, בכדי לעמוד בביקושים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן