דיני עסקים

פושט רגל, האם הוא רשאי לקבל שרות מנוי לכבלים מחברת הכבלים HOT

הפרשה הגיעה לפתחו של בית המשפט לאחר שחברת ’הוט’ סירבה לרשום מחדש מנוי לשירותיה, מאחר שבמחשבי החברה הופיעה התראה, כי האיש נמצא בהליכי פשיטת רגל ◄ ביהמ"ש, קבע: מנוי לכבלים הוא מוצר בסיסי ולכן אין מקום למנוע מהחייב את השירות של חברת הכבלים ’הוט’.
0
0
עורך דין צבי וישנגרד, סגן יושב ראש ועדת חדלות פירעון ב-לשכת עורכי הדין בישראל
עורך דין צבי וישנגרד

עשרות אלפי ישראלים שנמצאים בימים אלה בהליכי פשיטת רגל ישמחו ודאי לשמוע על ההחלטה שקיבלה לאחרונה, כב’ השופטת חנה פלינר מבית המשפט המחוזי בעיר תל אביב בעניין מנוי לכבלים האזרח תושב בת ים, שהוכרז כ’פושט רגל’ באפריל שנה זו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כלקוח של חברת התקשורת והכבלים “הוט” (מערכות תקשורת בע”מ), הפועלת באמצעות המותג HOT, המספקת שירותי טלוויזיה, אינטרנט, טלפוניה וסלולר, הוא יצר קשר עם מוקד שירות הלקוחות של החברה, כדי לעדכן את הוראת הקבע לחיוב חשבון הבנק שלו עבור שירותי הכבלים.

אלא שבמוקד השירות, נמסר לו, כי במערכותיהם מצויה התראה לפיה החייב נמצא בהליכי פשיטת רגל. לפיכך, טענו ב”הוט”, איך באפשרותו להמשיך ולקבל שירות מהחברה.

בצר לו פנה האיש לעו”ד צבי וישנגרד, סגן יו”ר ועדת חדלות פרעון ב-לשכת עוה”ד בישראל ומייצג חייבים רבים בהליכי פשיטת רגל, אשר הגיש בשמו בקשה לבית המשפט המחוזי בעיר תל אביב, להורות לחברת ’הוט’ לנמק מדוע לא תספק ללקוח שירות מנוי, מאחר ומדובר בשירות ’מוצר צריכה בסיסי’ הקיים כמעט בכל בית בישראל ומפני שחברת ’הוט’ מהווה מונופול בשוק הכבלים, כך שלחייב אין כל אפשרות לפנות לחברה אחרת לצורך קבלת שירות”.

עו”ד וישנגרד, הוסיף וטען, כי; “סירוב זה, הינו מנוגד מכל וכל לערכי ’חוק יסוד כבוד האדם וחירותו’ ומהווה פגיעה חמורה בזכויות החייב”.

המנהל המיוחד שמונה לחייב במסגרת הליך פשיטת הרגל, דווקא התנגד לבקשתו ואף טען, כי טען, כי “הבקשה שהוגשה אינה מיוחדת כלל, האיש יכול לרכוש ממיר של ’עידן פלוס’, אשר מספק חבילה בסיסית של ערוצים”.

כבוד השופטת פלינר, הבהירה בהחלטתה, כי; “אמנם מוצאת אני ממש בעמדת המנהל המיוחד ועם זאת – ככל שמדובר בחיוב חודשי סביר ותוך בחינת יתר הוצאות החייב והתנהלותו הכלכלית, אין מקום למנוע ממנו את השירות – בהיעדר תגובה מנומקת ומבוססת מטעם חב’ ’הוט’”. קבעה השופטת.

לפיכך, קיבלה כב’ השופטת פלינר, את בקשת החייב-פושט הרגל והורתה לחייב את חברת “הוט” במתן שירותי כבלים בתשלום לחייב. ההחלטה ניתנה בחודש שעבר ה-8 ביולי 2016.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן