מאזני הצדק

שרת המשפטים שקד מינתה את דוד רוזן לנציב הביקורת על הפרקליטות

כב’ השופט המחוזי רוזן, מוכר לציבור כאחד מהלוחמים הגדולים בשחיתות בפסיקתו ב"פרשת משפט הולילנד" נגד ראש הממשלה לשעבר אולמרט, בו גזר על ראש הממשלה לשעבר אולמרט עונש של 6 שנות מאסר בפועל ◄ שרת המשפטים שקד; "עמדותיו, של השופט רוזן, יזכו למשקל רב וייהנו מאמון הציבור הרחב" ◄שרת המשפטים הודתה לכב’ השופטת בדימוס הגב’ הילה גרסטל; "על העבודה הרבה שהשקיעה בהקמת הנציבות ועל כך שפעלה מתוך מקצועיות ומסירות".
0
0
שרת המשפטים איילת שקד עם דוד רוזן, נציב הביקורת על הפרקליטות
איילת שקד עם דוד רוזן

איילת שקד שרת המשפטים וחברת הכנסת (מפלגת הבית היהודי), פרסמה בסוף השבוע (שישי, ז’ אב, תשע”ו) בדף הפייסבוק האישי שלה, כי הודיעה לכב’ שופט דוד רוזן על מינויו לתפקיד נציב הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות (הפרקליטות).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

החלטתה של השרה שקד, באה לאחר שורת התייעצויות עם נשיאת בית המשפט העליון כב’ השופטת הגב’ מרים נאור, השר לביטחון פנים ח”כ גלעד ארדן וכן היועץ המשפטי לממשלה עו”ד אביחי מנדלבליט.

שרת המשפטים ח”כ שקד, הוסיפה בהודעתה, כי; “לא כולם יודעים, אבל מדובר באחד התפקידים החשובים לשיפור מערכת התביעה בישראל. פרקליטות המדינה היא גוף מקצועי ביותר, אך כמו כל גוף ביקורת בונה תמיד מסייעת להשתפר עוד ועוד.

אני בטוחה, שכמי שמכהן כבר למעלה מ-20 שנה כשופט ולפני כן, כפרקליט צבאי וכסנגור צבאי ראשי, השופט רוזן, יעשה את עבודתו בצורה מקצועית.

בסיום הודעתה הודתה שרת המשפטים הגב’ שקד, לכבוד השופטת בדימוס הגב’ הילה גרסטל; “על העבודה הרבה שהשקיעה בהקמת הנציבות ועל כך שפעלה מתוך מקצועיות ומסירות”. סיכמה שרת המשפטים.

█ ביוגרפיה של השופט דוד רוזן

דוד רוזן הוא שופט בבית המשפט המחוזי בעיר תל אביב. קודם, שימש כראש המחלקה המשפטית במשרד נציב קבילות חיילים, בדרגת אלוף משנה. הוא נכנס כעת לתפקיד אשר אינו מאויש מזה מספר חודשים, בגלל שקודמתו בתפקיד כב’ השופטת הילה גרסטל, התפטרה לאחר חילוקי דעות קשים ומאבקים על דרך תפיסתה את תפקוד אנשי פרקליטות המדינה.

רוזן, נולד בעיר כפר סבא ב-1950, בנו של דב רוזן, קצין משטרה ולאחר מכן מפקד משטרת כפר סבא. למד בבית הספר היסודי “ברנר” ובתיכון כצנלסון, שניהם בכפר סבא. בילדותו חלה ב-שיתוק ילדים ונותר עם פגיעה ברגלו. היה חניך בתנועת הנוער “הנוער העובד” וחבר בגרעין “יעלון” שיועד לקיבוץ גרופית שבערבה, אולם עקב הפגיעה ברגלו לא גויס יחד עם שאר חברי הגרעין.

כ-דחוי שירות למד כלכלה וסטטיסטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים וסיים תואר ראשון ב-1971. התנדב לשירות בצה”ל והוצב אצל היועץ הכספי ל רמטכ”ל.

במקביל לשירות הצבאי למד משפטים באוניברסיטת תל אביב וסיים את לימודיו ב-1977. בשנים; 1979-1977 התמחה בפרקליטות הצבאית הראשית ובפרקליטות מחוז המרכז.

בשנת 1979 הוסמך רוזן כעורך דין והוצב בפרקליטות הצבאית כתובע צבאי ואחר כך כסנגור, כפרקליט פיקוד המרכז, וכסנגור הצבאי הראשי. כסנגור, הגן בין היתר על אל”מ יהודה מאיר, שנאשם בהכאת עצירים בכפר ביתא ובכפר חווארה.

רוזן, שירת בצה”ל עד 1994 ותפקידו האחרון היה ראש המחלקה המשפטית במשרד נציב קבילות חיילים, בדרגת אלוף משנה.

מיד עם שחרורו מצה”ל, בנובמבר 1994, מונה דוד רוזן לשופט בבית משפט השלום בתל אביב. במאי 2004, מונה לשופט בבית המשפט המחוזי תל אביב.

רוזן, נשוי לגב’ עידית, קלינאית תקשורת, והוא אב לשלושה בנים. מתגורר בעיר הוד השרון.

█ פסקי דין בולטים של כב’ השופט דוד רוזן

● כב’ השופט דוד רוזן, הוא בוגרה אוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת תל אביב במשפטים.

● זיכה את שר המשפטים לשעבר עורך הדין יעקב נאמן, בהרכב של שלושה שופטים, מאשמת מסירת תצהיר כוזב לבית המשפט העליון ומתן עדות שקר.

● כב’ השופט רוזן, זיכה את שר המשטרה לשעבר, אביגדור קהלני, מאשמת הפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה.

● זיכה, מטעמי הגנה מן הצדק, את יגאל תומרקין מהתבטאויות נגד חרדים.

● הרשיע את יעקב נמרודי ואת הסופר אריה קרישק, בשיבוש הליכי משפט ב”פרשת נמרודי גימל”, בדצמבר 2002.

● הרשיע את הנאשמים בפרשת דיסקונט השקעות

● פסק דין הנדלמן: בשנת 2003 פסק שסעיף 236 ב1(ב) בפקודת מס הכנסה, האוסר על אדם להיקרא יועץ מס ולתת ייעוץ מס, עומד בסתירה לחוק יסוד: חופש העיסוק ובטל מעיקרו. זהו מקרה יחיד שבו בוטל סעיף חוק בבית משפט השלום, ובעקבותיו נחקק “חוק הסדרת העיסוק בייצוג על ידי יועצי מס, התשס”ה-2005”, שבו הודגשה החשיבות של הגבלת העיסוק בייעוץ מס למורשים בלבד.

█ פסקי דין בולטים של כב’ השופט רוזן ביהמ”ש המחוזי ת”א

● זיכה את הנאשמים בתיק הלבנת הון בבנק הפועלים. בפסק הדין, כתב על המצב בו חומרי חקירה הועברו להגנה רק שנה לאחר הגשת כתב האישום: “התנהגות המדינה הינה התנהגות נפסדת”.

בנוסף כתב השופט רוזן; “הצהרות המדינה ניתנו ללא צפיה של מי מהתובעים בקלטות … המדינה הצהירה בבתי המשפט הצהרות בלתי מדויקות, בלשון המעטה … מדובר בהתנהגות בלתי נסבלת”. הנאשמים, זוכו על בסיס הגנה מן הצדק ולגופו של עניין.

● ’פרשת הולילנד’ הרשיע את אהוד אולמרט, אורי לופוליאנסקי ושמונה נאשמים נוספים. רוזן, ישב כדן יחיד במה שהוגדר כ”פרשת השחיתות הגדולה בישראל” ועשה היסטוריה כששלח לראשונה ראש ממשלה למעצר ממושך בפועל.

בפסיקתו האמיצה עורר גל אהדה ארצי רבתי וסומן כאחד מהלוחמים הגדולים בשחיתות. (אפילו מורשע שלו, לשעבר, הסופר אריה קרישק, מ”פרשת נמרודי”, פרסם מאמר מטלטל בשבחו של רוזן).

ערעורי הנידונים בבג”ץ, זכו למענה חלקי בלבד, כאשר בית הדין העליון, משאיר את כל ההרשעות על כנן, אגב, ביקורת מסוימת על כב’ השופט רוזן עצמו.

█ משפטים בולטים נוספים בהם שפט;

● נגד השופט דן כהן, אסי אבוטבול (שבמהלכו זכה רוזן לאבטחה), עמיר מולנר, דוד ואנונו מרשות המסים, האחים פריניאן, אלי רייפמן, וממציא מדבקת הפלא, אריק קליין.

★ המידע על כב’ השופט דוד רוזן הובא גם בסיוע ובאדיבות ויקיפדיה – דוד רוזן.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן