כסף מדבר כפר סבא מסים

רשות המסים, כפר סבא: ההכנסות טבעו בין השאר בבריכות השחייה

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשוּת המסים, מר משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
0
0
מעלים? ברקע לוגו רשות המסים
מעלים? ברקע לוגו רשות המסים

במבצע ביקורת שערכה ביום שישי האחרון ’רשות המסים’ בעיר כפר סבא והסביבה על ידי פקיד שומה כפר סבא, התבצעו 97 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, בין היתר בערים; רעננה, הרצליה, רמת השרון ועוד, נמצא, כי כ-20% מן העסקים שנבדקו לא רשמו ו/או לא דיווח על הכנסותיהם כדין.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מי אמר שהעבודה ברשות המסים, קשה ומשעממת? שיקום! העובדים נהנים מכל רגע מהגדלת ההכנסות למדינה ולעתים, נדמה הם יותר נהנים משלל ה”סיפורים” וה”תירוצים” שמשמיעים בפניהם “בעלי העסקים הממולחים וה”מכובדים”. הינה שלל התירוצים;

בבריכת שחייה בה מתקיימים גם אירועים חגיגיים, גילו המבקרים אצל מפעילה מקדמה בסך 2500 ₪ אשר לא נרשמה כנדרש בחוק. בעל החברה, המפעילה, הסביר; “לא הספקתי להעביר לרואה חשבון”.

בבריכה נוספת באזור, לא נרשמו 1200 ₪ שנתקבלו בגין כרטיסי כניסה. העובד במקום, הסביר; “רק המנהל רושם קבלות והוא לא נמצא”.

ב’מכון לעיסויים רפואיים וטיפוליים’ מצאו המבקרים, כי הכנסות שנתקבלו בגין מספר עיסויים לא נרשמו לשאלה מדוע הושמטו ההכנסות. מסרה בתגובה המעסה; “אני בלחץ, הבן שלי בקייטנה…”.

רשות המסים, כפר סבא: בעל חנות פירות וירקות, טען; “אני עושה ריכוז ואז רושם הכל”.

ב’סטודיו לצילום’ מצאו מבקרי רשוּת המסים תיעוד להעברות בנקאיות בסך של כ-8500 ₪. בעל העסק, ענה בתגובה לאקונית; “לא היה לי זמן לרשום”.

בדוכן לאביזרים לטלפונים ניידים, נערכה קניית ביקורת סמויה שלא נרשמה בספרים. בעקבות כך, בדקו המבקרים את ספרי העסק וגילו, כי הכנסות של כ-3500 ₪ שנתקבלו בכרטיסי אשראי לא נרשמו.

כמו כן, כ-1600 שקלים שנמצאו בקופה גם כן לא היו רשומים בספרי העסק. בעל החנות, הסביר; “אני מנהל ספר פדיון יומי ואת ההכנסות מכרטיסי אשראי אני מעביר לרואה חשבון והוא רושם”.

בחנות פירות וירקות, התגלו הכנסות לא רשומות בהיקף של כ- 1700 ₪. בעל חנות פירות וירקות, טען; “אני עושה ריכוז ואז רושם הכל”.

ב’גן ילדים’ נמצאו צ’קים בסך של כ- 5500 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בעל המקום, הסביר, כי הוא מעביר תצלומים של הצ’קים לרואה חשבון במייל ובוואטסאפ והוא מוציא את הקבלות.

חוקרי הרשות שזומנו למקום בדקו את הטלפון הנייד של בעל העסק, ומצאו, כי תוך כדי ביקורת הוא ניסה להעביר בערמה לרואה החשבון שלו צ’קים נוספים בהיקף של כ- 14,000 ₪ שלא נרשמו בגינם קבלות.

מדוברות והסברה רשוּת המסים מסר רם אלפיה, המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, מר משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע”י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן