חיפה תחבורה ימית

אלי סיון: תוכנית חזית הים חיפה אולי ברכה לתיירות אסון לשוק המזון

יו"ר איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת לשינוע גרעינים ומספוא מר אלי סיון; "במידה וממשלת ישראל תאשר את התכנית אזור הנמל, יהפוך לאזור תיירותי, שמושך אליו תיירים, אך להם לא יהיה מה לאכול, ואני לא בטוח, שתיירים, ירצו להגיע למדינה, שבה אין חביתה, לחם, בשר ודגים. אנו מקווים, שמישהו יתעשת לפני שיהיה מאוחר מדי...".
0
0
אלי סיון יושב ראש איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת לשינוע גרעינים ומספוא | ברקע: תוכנית חזית הים ב-חיפה
אלי סיון

’איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת של תבואות ומוצרי גרעינים’ שב ומתריע, כי תכנית ’חזית הים’ העירונית בעיר חיפה, גם במתכונתה הנוכחית, עדיין מסכנת את היכולת להזין באופן סדיר את אוכלוסיית המדינה ומשק החי. האיגוד, דורש שהתכנית תעודכן באופן שיבטיח המשך אספקה סדירה של מזון למדינה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

“כזכור – אומרת דוברות איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת לשינוע גרעינים ומספוא, הגב’ מעין שטרן, לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “תכנית ’חזית הים’ מתכננת פיתוח חזית ים עירונית תיירותית לעיר חיפה ב-קו המים, לפי מתאר התכנית, חלקו המערבי של נמל חיפה, עתיד לעבור בשנים הקרובות בשלבים לידי עיריית חיפה, לרבות שטחי הפריקה, הסמוכים ל’ממגורות דגון’ המהווה מקור עיקר התבואות, שצורכת מדינת ישראל).

יו”ר ’איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת לשינוע גרעינים ומספוא’ מר אלי סיון, אמר; “60% -75% מהתבואות; חיטה, שעורה, תירס וכדומה, שצורך המשק הלאומי, נפרקות בחלקו המערבי של נמל חיפה, הכלול בשטח ’תוכנית חזית הים’.

תבואות אלה, אחראיות במישרין או בעקיפין לאספקת הקמח ותוצריו, השמן, עמילן, ביצים, עופות, דגים והבשר.

בתכנית הנוכחית, מתכננים לבטל את האפשרות לפריקת תבואות ומוצרי גרעינים בנמל חיפה, ללא חלופה מתאימה אחרת. כלומר; כל התבואות ומוצרים הגרעינים אשר מיובאים ארצה דרך נמל חיפה – לא יוכלו להיפרק ולעבור אל מכוני התערובות, טחנות הקמח ומפעלי המזון ברחבי הארץ.

במידה וממשלת ישראל תאשר את התכנית אזור הנמל, יהפוך לאזור תיירותי, שמושך אליו תיירים, אך להם לא יהיה מה לאכול, ואני לא בטוח, שתיירים, ירצו להגיע למדינה, שבה אין חביתה, לחם, בשר ודגים. אנו מקווים, שמישהו יתעשת לפני שיהיה מאוחר מדי.

כבר כיום, עיריית חיפה מטילה מגבלות תנועת משאיות המפנות את התבואות ממגורות דגון ובאיגוד, יש חשש, שיוטלו עוד מגבלות, שיבשו באופן חמור את המשך הפעילות ממגורות דגון ובפינוי התבואות לכל חלקי הארץ”.

כפתרון, הציע בעבר ומציע שוב איגוד המשתמשים בתובלה ימית, להתנות את החלת התכנית החדשה על פעילות פריקת התבואות בשני תנאים;

הראשון – תכנון, רישוי והקמה מוקדמים של תשתית מלאה, הצופה את פני העתיד, לפריקת תבואות במיקום חדש בחיפה ובנמליה (הרציף המזרחי של נמל חיפה, נמל הכרמל ו/או נמל המפרץ), לרבות אמצעי פריקה ונתיבי תחבורה מתאימים.

השני – קביעה חד משמעית, כי בכל מקרה של התנגשות בתקופת הביניים (עד להקמת התשתית החדשה) בין פעילות פריקת התבואות, לבין השימושים החדשים, בחלקו המערבי של נמל חיפה, תינתן עדיפות מוחלטת ובלתי מותנית לפעילות פריקת התבואות ולפינויים מהממגורות, וזו תתקיים כסדרה בכל שעות היממה”. סיכם מר אלי סיון, יו”ר ’איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת לשינוע גרעינים ומספוא’.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן