מסחר | תעשייה

כתב אישום חמור על החזקת צעצועים מסוכנים, זיקוקי דינור וחומרי נפץ

הנאשם אופיר עלימה, מואשם בהחזקת שלא כחוק של עשרות אלפי פריטים וצעצועים מסוכנים המכילים חומרי נפץ ואבקת שריפה העלולים לגרום לפציעות ונזקים למשתמש ולסביבה, וזאת בכמות שוות ערך לכ-1 טון חומר נפץ, מסוג TNT עם פוטנציאל נזק מוחלט ופגיעה ברכוש ובחיי אדם לטווח של 300 מטרים ונזקים נוספים ומשניים לטווחים של מאות מטרים נוספים.
0
0
זיקוקי דינור וחומרי נפץ מסוכנים | הדמייה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
זיקוקי דינור וחומרי נפץ מסוכנים

כתב אישום בגין עבירות חמורות הנוגעות להחזקת צעצועים מסוכנים, זיקוקי דינור וחומרי נפץ מסוכנים, הוגש לבית משפט השלום בעיר פתח תקווה נגד אופיר עלימה, על ידי יחידת תביעות מרכז של משטרת ישראל ובשיתוף ’משרד הכלכלה והתעשייה’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

על פי האישום הנאשם עלימה, אחסן את הפריטים המסוכנים במחסן ארעי, באופן לא בטיחותי, ללא אישור מפקח עבודה ובניגוד להוראות נוספות המפורטות בחוק חומרי נפץ, תשי”ד – 1954.

כמו כן, חלק מהפריטים הינם צעצועים מסוכנים האסורים להחזקה שימוש ומכירה לפי חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים, תשי”ח- 1957 וצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (איסור ייצור, ייבוא ומכירה של צעצועים מסוכנים), תשמ”ז – 1986.

דוברות משרד הכלכלה והתעשייה, מסרה היום (שני, כ”ו תמוז תשע”ו), כי הנאשם אופיר עלימה, החזיק בעשרות אלפי פריטים וצעצועים מסוכנים המכילים חומרי נפץ ואבקת שריפה העלולים לגרום לפציעות ונזקים למשתמש ולסביבה.

זאת בכמות שוות ערך לכ-1 טון חומר נפץ, מסוג TNT עם פוטנציאל נזק מוחלט ופגיעה ברכוש ובחיי אדם לטווח של 300 מטרים, ונזקים נוספים ומשניים לטווחים של מאות מטרים נוספים.

ההחלטה על הגשת כתב האישום באה בעקבות שיתוף פעולה בין גורמים רבים ביניהם יחידות התביעה של המשטרה ו-משרד הכלכלה, מעבדת חבלה במשטרת ישראל, מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה, מכון התקנים ואגף האכיפה בסחר של משרד הכלכלה.

משרד הכלכלה ומשטרת ישראל, רואים חשיבות בהגברת האכיפה הפלילית והגברת שיתופי פעולה בין רשויות החקירה והתביעה בישראל על מנת למגר את תופעת אחזקת חומרי נפץ ללא פיקוח ומניעת הפצתם של צעצועים מסוכנים בקרב הציבור.

הפריטים המסוכנים נתפסו והם מוחזקים מאז במשמורת המשטרה ואף הוגשה בקשה להשמדתם. התביעה, הודיעה אל בית המשפט, כי קיימת אפשרות שתעתור ל’עונש של מאסר בפועל’. טרם נקבע מועד לדיון בתיק.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן