ירושלים עסקים קטנים ובינוניים

נשיא לשכת המסחר בירושלים: המגזר העסקי, די לגזרות הכלכליות

יו"ר השדולה, ח"כ אראל מרגלית: "רק בשנה האחרונה, עברו בכנסת 5 חוקים בעלי משמעות כלכלית הרת אסון לעצמאים ולעסקים הקטנים" ◄ נשיא הלשכה, אטרי: "בעלי עסקים קטנים: קיוסקים, פיצוציות, פאלפליות ומסעדות קטנות, נדרשים לשלם עבור זכויות יוצרים ל-4 גופים שונים: אקו"ם, עיל"ם, הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות, והפדרציה הישראלית למוסיקה מזרחית, כשכל אחד מהגופים האלה פועל וגובה לפי מחירון שהוא קובע...".
0
0
 נשיא לשכת המסחר בירושלים, דרור אטרי: המגזר העסקי אומר עד כאן לגזרות הכלכליות
נשיא לשכת המסחר בירושלים, דרור אטרי: המגזר העסקי אומר עד כאן לגזרות הכלכליות

לראשונה בהיסטוריה הגיעה והתכנסה שלשום (שלישי, כ’ תמוז תשע”ו) שדולת הכנסת לדיון בלשכת המסחר בירושלים לבקשת נשיא לשכת המסחר ירושלים ונשיא התאגדות העסקים הקטנים בישראל, מר דרור אטרי ו’השדולה לעסקים קטנים ובינוניים בכנסת’ בראשות ח”כ אראל מרגלית (סיעת המחנה הציוני) בבית לשכת המסחר בירושלים, לדיון חירום מיוחד בנושא מצב העצמאים/ות, ’העסקים הקטנים והעסקים הבינוניים בישראל’ ובירושלים, זאת בגין ההכרה במצב החירום בו שרוי ’המגזר העסקי’ שנים רבות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בכנס החירום בהשתתפות נציגות של כ-10,000 מעסיקים ועסקים קטנים ובינוניים במשק, שטחו והועלו בעיות העסקים הקטנים והבינוניים בעיר הבירה ובמדינת ישראל בפני ח”כ מרגלית, והוחלט על מספר צעדים אופרטיביים למיצוב וחיזוק המגזר העסקי.

דוברת לשכת המסחר ירושלים הגב’ דפנה לוי, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ כי בין היתר הוחלט על הקמת ועדת היגוי שתבחן הקמת מוקד לעסקים בעירייה, מתוך לשכת המסחר, כאשר מוקד עסקי זה, יהווה כתובת ישירה אחת לאנשי העסקים הקטנים והבינוניים ויהיה אמון על פישוט תהליכים בירוקרטיים, בדומה למוקד העירוני לתושב.

בדיון סוער ונוקב, שהתנהל במשך כ-3 שעות, שטחו בעלי העסקים את מצוקותיהם והופתעו לגלות, כי דבריהם נופלים על אוזניים כרויות.

ח”כ מרגלית, סיפר לנוכחים כיצד הוא עצמו השתלב, כבחור צעיר, במפעל המשפחתי וזכה להכיר בעבר באופן אישי את הקשיים הבירוקרטיים העצומים, בהיותו איש עסקים ויזם בחברות סטארט-אפ.

נשיא לשכת המסחר ירושלים ונשיא התאגדות העסקים הקטנים בישראל, מר דרור אטרי, סיפר; “לפני שבוע נחשפה לשכת המסחר לאבסורד שערורייתי, המתקיים בחסות החוק, לפיו בעלי עסקים קטנים, בהם; קיוסקים, פיצוציות, פאלפליות, ומסעדות קטנות, נדרשים לשלם עבור זכויות יוצרים ל-4 גופים שונים; אקו”ם, עיל”ם, הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות והפדרציה הישראלית למוסיקה מזרחית, כאשר כל אחד מהגופים האלה פועל וגובה לפי מחירון שהוא קובע, העומד על לא פחות מ-2,000 ₪ והם אף סוברניים לתבוע על כל הפרה בודדת של זכויות יוצרים סכומים של 10,000 – 20,000 ₪, ללא הוכחת נזק”.

נשיא התאגדות העסקים הקטנים בישראל, אטרי; “מישהו כאן התבלבל ושכח מיהו מנוע הצמיחה של המשק…”

“סכומים אלה” הסביר ומחה נמרצות מר אטרי; “מגיעים לכדי 10,000 ₪ בשנה! זהו גזל ועושק, הגובלים בשערורייה, לדרוש מבעל מסעדה קטנה, שמוכר חומוס, ויש לו רדיו מימי המנדט הבריטי במטבח, לשלם סכומי עתק. ממילא אף אחד לא בא להאזין למוסיקה כשהוא אוכל חומוס”.

מר אטרי, גילה, כי: “לשכת המסחר, עירבה בנושא את הלשכה המשפטית, שמטפלת בסוגיה מול הפדרציה, אבל כיוון שלא מדובר בעסק אחד, אלא בעסקים רבים. אנו מבקשים את עזרת השדולה בהעלאת הנושא לדיון בכנסת ואף בשינוי החקיקה. לא יתכן שבעלי עסקים, ידרשו על פי החוק לשלם למספר גופים שונים סכומי עתק בגין זכויות יוצרים.

המחוקק, צריך לתת דעתו על כך, מחד – לשנות את הקריטריונים בגינם יגבה ההיטל. ומאידך – יש לאחד את התשלום לגורם אחד ולא לטלטל את בעלי העסקים לשלם למספר גורמים”.

ח"כ אראל מרגלית במפגש עם נציגות בעלי עסקים הקטנים בישראל | צילום: חורחה נובומינסקי
ח”כ אראל מרגלית במפגש

אטרי, הוסיף בציניות; “מישהו כאן התבלבל ושכח מיהו מנוע הצמיחה של המשק, ומי כאן סוחב את כלכלת ישראל על כתפיו. כאשר משיתים עלינו חוקים, המחייבים אותנו להכניס את היד לכיס – אין מי ששואל מאיפה הכסף. המגזר העסקי, אומר עד כאן”.

ח”כ אראל מרגלית, ויו”ר השדולה לעסקים קטנים ובינוניים בכנסת; “חברי הכנסת נראים כאילו הם “מתחרים” ביניהם מי יגיש הצעות חוק שמיטיבות עם השכירים.

הם לא בוחנים את ההשלכות ארוכות הטווח של הצעות החוק שלהם על המגזר העסקי. כאשר מגזר העצמאים והעסקים הקטנים הוא אחד המגזרים המופלים ביותר במשק הישראלי.

העצמאים לא נהנים מן ההגנות הסוציאליות מהן נהנים השכירים, וגם לא מהטבות המס מהן נהנות החברות הגדולות במשק”.

ח”כ מרגלית; “אגיש הצעת חוק שתגביל את מבול החקיקה בכל הקשור לעסקים הקטנים…”

ח”כ מרגלית; “בדקתי וגיליתי שרק בשנה האחרונה עברו בכנסת 5 חוקים בעלי משמעות כלכלית הרת אסון לעצמאים; החוק להוספת 2 ימי חופשה, תעלה למי שמעסיקים עובד אחד 1,060 ₪ בשנה, מי שמעסיקים 5 עובדים ישלמו 5,300 ₪ בשנה, עסק שמעסיק 10 עובדים ייפרד מ-10,600 ש”ח.

עסקים שבהם עובדים 30 עובדים, ישלמו בגין חוק זה 31,800 ₪ בשנה. אלה הם סכומים עצומים, המושתים על עסקים קטנים בהינף יד.

גם הצעת החוק “סופשבוע ארוך” תעלה לעסקים קטנים בהם עובדים 30 איש כמעט 100,000 ₪ בשנה.

סכום זהה של 85,000 ₪, ישלם מעסיק זה בגין תוספת של 2.5% הפרשה לפנסיה. עבור פוליסת ביטוח לעובד, ישלם עסק בסדר גודל זה 3,600 ₪ בשנה.

בחישוב שנתי ישלמו עסקים קטנים, המעסיקים 30 עובדים מעל 200,000 ₪ בשנה ועסקים בהם עובדים 10 עובדים, ישלמו כ- ₪ 72,000 בשנה.

אני עובד בימים אלה על הצעת חוק שתגביל את מבול החקיקה בכל הקשור ל ’עסקים הקטנים’ אין בעיה שהכנסת תקדם חוקים למען השכירים, אבל את המימון לעסקים הקטנים והבינוניים תבצע המדינה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן