חדשות כאן ישראל כאן נתניה

נתניה: במוצאי שבת עצרת הזדהות עם ניס (צרפת) לזכר הנרצחים בפיגוע

ראש העיר נתניה, הגב’ מרים פיירברג; "אנו שולחים תנחומים למשפחות השכולות ואיחולי החלמה לפצועים. כפי שאמרתי שאת המנגינה של העיר נתניה, שסבלה 6 שנות פיגועים קשים, אי אפשר להפסיק, כך את המנגינה של ניס, לא ניתן להפסיק״.
0
0
הגב' פיירברג ומר כריסטיאן אסטרוזי
הגב’ פיירברג ומר כריסטיאן אסטרוזי

בצל הפיגוע שביצע סמוך לחצות (שעון ישראל, ב’ריביירה הצרפתית’, בעיר ניס (Nice) בצרפת, ע”י אזרח תוניסאי-צרפתי המחבל-עבריין, מוחמד לאחווייג’ בוהלל (31), תושב ניס, באמצעות משאית שדרסה את ההמון שחגג את יום העצמאות הצרפתי, וגרמה לרצח של לפחות 84 בני אדם ונפצעו יותר מ-100, בהם לפחות 50 ילדים שהביא לאסון הכבד שפקד את האומה הצרפתית בעיר ניס (Nice) בצרפת, תקיים מחר, מוצ״ש (י’ בתמוז התשע”ו בשעה; 21:30) בכיכר העצמאות, עיריית נתניה ’עצרת הזדהות עם תושבי עירנו התאומה ניס’ וכלל אזרחי צרפת, לזכרם של הנרצחים. הציבור, מוזמן להגיע ולחזק את ידי העם הצרפתי בשעתו הקשה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עיריית נתניה, הודיעה, כי בכנס הזדהות לזכרם של הנרצחים בניס, ינאמו יוזמי האירוע בהם; ראש העיר נתניה, הגב’ מרים פיירברג-איכר ושגריר צרפת בישראל, מר פטריק מיזונאב, וכן סגנית ראש העיר ניס, עו״ד מרטין וקנין, כמו כן, ישתתפו; כב’ רב העיר נתניה הרב קלמן בר וכן רבני הקהילה הצרפתית.

מדליקים נרות זיכרון בעיר ניס בצרפת לזכר קורבנות פיגוע המשאית
מדליקים נרות זיכרון בניס

מדליקים נרות זיכרון בעיר ניס בצרפת לזכר קורבנות פיגוע המשאית

ראש העיר נתניה הגב’ מרים פיירברג, כתבה בפנייתה אל עמיתה, ראש העיר ניס, מר כריסטיאן אסטרוזי והביעה את צערה הרב, ואמרה; ״אנחנו המומים וכואבים את האירוע הטראגי שפקד את תושבי עירנו התאומה ניס, כאשר בן-בליעל אכזר, קטל חייהם של עשרות אנשים חפים מפשע, ביניהם ילדים שכל חטאם היה שרצו לבלות בפארק המדהים שבליבה של העיר ניס”.

“אנו שולחים תנחומים למשפחות השכולות ואיחולי החלמה לפצועים. כפי שאמרתי שאת המנגינה של העיר נתניה, שסבלה 6 שנות פיגועים קשים, אי אפשר להפסיק, כך את המנגינה של ניס, לא ניתן להפסיק״. כתבה ראש העיר נתניה, הגב’ פיירברג.

 ניס – צרפת

בעיר ניס (צרפתית; Nice) או ניצה (גרמנית, איטלקית: Nizza) גרים כ-20,000 יהודים. ישנם שלושה בתי ספר יהודיים בעיר, של תנועת חב”ד, של תנועת אליאנס ובית הספר הציוני וישיבה גדולה וקטנה בשם; “אור תורה”.

ברית ערים תאומות’ בין נתניה לעיר ניס, נחתמה באוקטובר 1968 ע”י ראש העיר השישי במספר(מתוך 13) עד היום אברהם בר מנחם (בשנים; 1968 – 1969).

ניס, מהווה מרכז תיירותי חשוב בצרפת, השני בחשיבותו לאחר פריז, ומקום נופש מוביל על הריביירה הצרפתית. היא אחת הערים המתויירות בעיר נמל התעופה השלישי בצרפת מבחינת מספר המבקרים בו בשנה (כ-10 מיליון ב-2005). את המקומות הראשונים תופסים שני שדות התעופה הפריזאיים.

באזור המטרופוליטאני של העיר מתגוררים קצת יותר ממיליון תושבים. העיר ממוקמת במקום החמישי בצרפת מבחינת גודל האוכלוסייה כשבמקומות הראשונים מצויות הערים; פריז, מרסיי, ליון וטולוז.

את העיר ניס, ייסדו יוונים ממרסיי במאה ה-5 תחת השם; “ניקאיה” (Νικαία), כאשר השם מבוסס על שמה ובא לכבד את אלת הניצחון היוונית, ניקה, לאחר שאלה הביסו את שכניהם, הליגורים.

ניס (Nice) בצרפת העיר תאומה לעיר נתניה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ניס (Nice) צרפת

העיר ניס, נחשבת לבירתה של הפרובנס וממוקמות בה מסעדות רבות לאורכי חופי הים התיכון, אחת הטיילות המפורסמות ביותר היא ’טיילת פרומנד דז אנגלה’ השוכנת לאורך מפרץ ניס הקרוי “מפרץ המלאכים”.

יש כאן חופי רחצה לרוב, בתי קפה, מסעדות, יפים ויפות. לאורכו ניצב מוזיאון מאסנה, על שם אחד הגנרלים החשובים של נפוליון, שגם צייר כמה תמונות שמן התלויות כאן.

לאורך הטיילת נמצא גם המוזיאון לאמנויות יפות של ניס ובו יצירות משל ציירים איטלקים, הולנדים וצרפתים מהמאה ה-17 ועד ימינו.

בין השאר, תוכלו ליהנות מיצירות של; סיסלי, מונה, ואן דונגן, רודן, פיקסו, דופי ואחרים. גבעה בת 92 מטרים, ששמה שאטו (ארמון). למרגלות גבעת שאטו, שוכנת העיר העתיקה של ניס.

אל האתר הרשמי של ניס – פרובנס צרפת.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן