השלטון המקומי בישראל עובדים | תעסוקה | כוח אדם רשויות מקומיות

משרד האוצר, ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי, עובדים יקבלו 30% תוספת

שר האוצר, כחלון: "ההסכם משנה את השיטה שמנציחה את הרחבת הפערים החברתיים בחברה שלנו. במשך יותר מדי שנים העובדים שמשתכרים פחות קיבלו פחות ונשארו מאחור והחזקים הלכו והתחזקו. נושא צמצום הפערים החברתיים בישראל נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו וזה יתבטא בתקציב הקרוב" ◄ יו"ר ההסתדרות ניסנקורן; "חרטתי על דגלי את מטרת צמצום הפערים והסכם זה הוא הוכחה לבשורה שבהסכם המסגרת. אני מודה לשר האוצר על העבודה החברתית המשותפת וליו"ר מרכז השלטון המקומי על השותפות וההבנה שיש להגביר השוויון".
0
0
משה כחלון, אבי ניסנקורן, חיים ביבס וארנון בר-דוד
משה כחלון, אבי ניסנקורן, חיים ביבס וארנון בר-דוד

יו”ר ההסתדרות מר אבי ניסנקורן, יו”ר מרכז השלטון המקומי מר חיים ביבס ויו”ר הסתדרות המעו”ף מר ארנון בר-דוד חתמו אתמול (חמישי, ח’ תמוז תשע”ו) על הסכם היסטורי שיביא לשיפור דרמטי ומיידי בשכרם של כ-80 אלף עובדים מ’הרשויות המקומיות’ ברחבי המדינה. בהודעה משותפת של שר האוצר, יו”ר ההסתדרות ויו”ר מרכז השלטון המקומי, עולה, כי; ’מהפכת השכר ברשויות המקומיות’ יוצאת לדרך: לאחר שבהסכם פורץ הדרך שנחתם עולה, כי עובדים, יקבלו תוספת של עד 30% לשכרם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עוד נודע, כי בהמשך ל”הסכם המסגרת”, יביא כבר מהמשכורת הקרובה לעלייה בשכרם של עשרות אלפי עובדים, תוך דגש על צמצום פערים וחיזוק מעמדם של העובדים המשתכרים ברמות הנמוכות ועובדים חדשים.

ההסכם נחתם בהמשך וכחלק מההסכמות שעוגנו בהסכם המסגרת בין יו”ר ההסתדרות הכללית לשר האוצר מר משה כחלון, אשר אחד מעקרונותיו המובילים היה חיזוק העובדים החלשים ב’רשויות המקומיות’, המשתכרים ברמות השכר הנמוכות.

בראש ההסכם, שגובש בשיתוף סגן ממונה על השכר במשרד האוצר, מר דיאא אסדי, החל על כל העובדים השייכים לדירוג המנהלי ולדירוג המח”ר, נקבע, כי העובדים, יקבלו תוספת שכר בגובה 6.3%.

כמחצית מהתוספת תהיה שקלית והיתרה תינתן כתוספת אחוזית. התוספת תינתן בפעימות, בהתאם למועדים אשר נקבעו בהסכם המסגרת. הפעימה הראשונה נכנסה לתוקף החודש, כך שהעובדים ייהנו משיפור שכרם כבר במשכורת שתיכנס לחשבונם בתחילת אוגוסט.

בנוסף לתוספת האמורה, כ-90% מהעובדים, יקבלו גם תוספת שכר מיוחדת שתגיע עד ל-600 שקל בהתאם לדרגתם, באופן שיעניק לעובדים בדרגות הנמוכות יותר את התוספת הגבוהה יותר.

על פי ההסכם, אוכלוסיות “ייחודיות” כגון; מזכירוֹת בתי ספר, אבות בית/שרתים, פקחי חנייה וחשבי שכר יקבלו תוספת שכר נוספת של 10%. תוספת זו, תיכנס לתוקף מינואר 2017.

לצד זאת, כל העובדים החדשים (שהחלו עבודתם משנת 1999 ואילך) ונמצאים בתפקידי ניהול, יקבלו תוספת שכר של 2.5% נוספים.

לכל התוספות שצוינו לעיל משמעות גדולה עבור עשרות אלפי עובדי הרשויות המקומיות ועובדים מסוימים אף יקבלו במסגרתן עד כ-30% תוספת מצטברת לשכרם.

את המו”מ לחתימת ההסכם הוביל יו”ר הסתדרות המעו”ף מר ארנון בר-דוד ולצדו מנהלי חטיבות הרשויות המקומיות ב-הסתדרות המעו”ף מר אלי טרבלסי, גיל בר-טל ורונן אהרוני.

שר האוצר, כחלון; צמצום הפערים החברתיים בישראל נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו

שר האוצר, מר משה כחלון, אמר; “ההסכם משנה את השיטה שמנציחה את הרחבת הפערים החברתיים בחברה שלנו. במשך יותר מדי שנים העובדים שמשתכרים פחות, קיבלו פחות ונשארו מאחור והחזקים הלכו והתחזקו. נושא צמצום הפערים החברתיים בישראל נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו וזה יתבטא בתקציב הקרוב”.

יו”ר ההסתדרות מר אבי ניסנקורן, מסר עם חתימת ההסכם; “הסכם זה הוא הוכחה שהסכם המסגרת הביא עמו בשורה של צמצום פערים, לראשונה, מאז שהסכמי המסגרת יצאו לדרך. חרטתי על דגלי ועל פועלי את מטרת הגברת השוויון בכל סקטור וסקטור, ולראייה ההישגים אליהם הגענו עבור עובדי הרשויות המקומיות.

אני מברך את יו”ר הסתדרות המעו”ף מר ארנון בר-דוד על דרכו ופועלו, מודה לשר האוצר מר משה כחלון על העבודה החברתית המשותפת וליו”ר מרכז השלטון המקומי מר חיים ביבס על השותפות וההבנה שיש לצמצם את הפערים בחברה הישראלית”.

יו”ר הסתדרות המעו”ף מר ארנון בר-דוד; “השגנו הסכם היסטורי ופורץ דרך שמביא לצמצום פערים ברשויות מקומיות, וזאת תוך קידום העובדים החדשים והעובדים ברמות השכר הנמוכות. הסתדרות המעו”ף, ביחד עם ההסתדרות הכללית, תמשיך להיות לאורך כל הדרך לצד העובדים, ותפעל לצמצום הפערים ולחיזוק מעמד העובדים החלשים”.

יו”ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין-מכבים-רעות מר חיים ביבס; “מזכירות, עובדים סוציאליים, שרתים, פקחים, עובדי ניקיון ושאר עובדי עירייה מסורים, הדואגים מדי יום לרווחת התושבים, יזכו סוף סוף לשכר הגון וראוי, כפי שמגיע להם.

שיתוף הפעולה בין האוצר, ההסתדרות והשלטון המקומי, הוביל לרפורמה חברתית חשובה במעלה שתיטיב עם ’עובדי הרשויות המקומיות הזוטרים’ ותאפשר להם לקבל תמורה הולמת ותגמול אמיתי לשירותים אותם הם מעניקים לכלל תושבי מדינת ישראל”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן