חדשות בריאות

אומ”ץ: הציבור על פי ה-OECD אינו סומך על מערכת הבריאות

תנועת אומ"ץ מוטרדת ממיקומה המאכזב של מערכת הבריאות בישראל ביחס למדינות ה-OECD ומבקשת משר הבריאות להבהיר כיצד תתמודד עם התופעה שהציבור בישראל לא סומך על מערכת הבריאות... ◄ יו"ר הצוות הרפואי של אומ"ץ, ד"ר גורדון, אל שר הבריאות הרב ליצמן; "למרות תוספת מכשירי ה-MRI שאתה הוספת, עדיין קיים מחסור במכשירים חיוניים אלו ביחס למדינות ה-OECD ...".
0
0
אומ"ץ אל שר הבריאות הרב יעקב ליצמן: הציבור על פי ה-OECD אינו סומך על מערכת הבריאות
אומ”ץ אל שר הבריאות הרב יעקב ליצמן: הציבור על פי ה-OECD אינו סומך על מערכת הבריאות

לנוכח נתונים עגומים למדי אשר עלו ממיקומה המאכזב של מערכת הבריאות בישראל ביחס למדינות ה-OECD, פנתה תנועת אומ”ץ, בסוף השבוע שחלף (חמישי, א’ בתמוז התשע”ו) אל משרד הבריאות ואל העומד בראשה שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, כיצד הוא מתכוון להתמודד עם התופעה המדאיגה שהציבור בישראל אינו סומך על מערכת הבריאות הציבורית ומוצא מפלט במערכת הפרטית ומכאן שישראל היא שיאנית בשיעור בעלי ביטוח בריאות פרטי (85.5% מהציבור לעומת ממוצע של 36% בלבד במדינות ה- OECD.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

את הפנייה אל שר הבריאות הרב ליצמן, ניסח יו”ר הצוות הרפואי של תנועת אומ”ץ, ד”ר משה גורדון, אשר ציין, כי הרקע לפנייתו הוא בעקבות כתבה שפורסמה ב- The Marker ביום 4.7.16, ממנה עולה, כי מערכת הבריאות בישראל, הוצגה כייצור כלאיים מוזר בין מדינה מערבית, סופר מודרנית, עם תוצאות בריאות מצוינות (תוחלת חיים גבוהה ו’תמותת תינוקות נמוכה’) לצד מדינה מתפתחת, לכאורה, מבחינת היקף הילודה, תשתיות נשחקות שהופכות לשירות בריאות בעייתי”.

עוד מתברר בין השאר מן הנתונים, כי מדינת ישראל היא השנייה בעולם מהסוף בשיעור תפוסת המיטות ל’אשפוז כללי’ ומכאן התופעה המבישה של חולים השוכבים בפרוזדורים באופן מבזה, תוך פגיעה בכבוד האדם וב’איכות הרפואה’.

ההשקעה הציבורית בבריאות, נמוכה יחסית וההסתמכות של המדינה על תשלומים פרטיים של הציבור ניכרת ומשמעותית. גם שיעור ההוצאה הפרטית מסך ההוצאה לבריאות גבוה בהרבה מהממוצע במדינות הארגון (38.5% לעומת 27.3%).

יו”ר הצוות הרפואי של אומ”ץ, ד”ר גורדון, כותב עוד אל שר הבריאות הרב ליצמן; “למרות תוספת ’מכשירי ה-MRI’ שאתה הוספת, עדיין קיים מחסור במכשירים חיוניים אלו ביחס למדינות ה-OECD.

כמו כן, קיים מחסור חמור ב’אחיות’ (כאשר ישראל במקום השלישי מהסוף, אחרי יוון ומקסיקו בשיעור האחיות ל- 1000 נפש)”.

כמי שחרטה על דגלה, כי אומ”ץ היא העמותה שאיננה מטפלת בעניינים אישיים של הפונים אליה, אלא רק בנושאים עקרוניים הנוגעים לכלל הציבור, מזהיר ד”ר גורדון, כי מדובר בתופעה מדאיגה בשל העובדה, כי ה’ציבור’ אינו סומך על ’מערכת הבריאות הציבורית’ ומוצא מפלט במערכת הפרטית ומכאן שישראל היא שיאנית בשיעור בעלי ביטוח בריאות פרטי (85.5% מהציבור לעומת ממוצע של 36% בלבד במדינות ה-OECD.

עוד מתברר, כי גם שיעור ההוצאה הפרטית מסך ה’הוצאה לבריאות’ גבוה בהרבה מהממוצע במדינות הארגון (38.5% לעומת 27.3%).

יו”ר הצוות הרפואי של אומ”ץ, קורא אל משרד הבריאות ולכב’ השר לשפר את המצב ולהבהיר מניין ומתי יבוא השיפור לנוכח הנתונים העגומים למדי; “אדוני השר ואנו מבקשים לדעת כיצד, באלו אמצעים ומאלו מקורות אתה מתכוון לשפר מצב זה”. היקשה וסיכם את פנייתו ד”ר משה גורדון, יו”ר הצוות הרפואי של אומ”ץ.

הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי – ה-OECD

הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (באנגלית: OECD – Organisation for Economic Co-operation and Development); הוא ארגון בינלאומי של המדינות המפותחות המקבלות את עקרונות הדמוקרטיה הליברלית והשוק החופשי.

OECD הוקם כארגון כלכלי מקביל לנאט”ו וזאת כדי לעזור ליישם את תוכנית מרשל לבנייה מחדש של אירופה לאחר מלחמת העולם השנייה. לאחר מכן, קיבל הארגון לשורותיו מדינות מחוץ לאירופה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן