חדרה

זבל עולה על גדותיו וראש העיר צביקה גנדלמן, נעלם ונאלם

יו"ר תנועת ש"ס בעיר חדרה - המשנה לראש העיר‏ בעיריית חדרה, מר בועז ביטון; "התושבים תמיד צודקים, הם משלמים ארנונה ומגיע להם לקבל שירות בזכות ולא בחסד, מה שתגידו, אתם צודקים ולא אמור לעניין אתכם שום תירוץ! חשוב לי להדגיש, כי נושא פינוי האשפה עומד על ראש הסדר יום בבנין העירייה ◄ האזרח בוזגלו; "מזה שבוע שחדרה, הפכה להיות מזבלה עירונית ותושביה חשופים לסכנה גדולה של מחלות קשות כתוצאה מזיהום האוויר" ◄ דובר העירייה; "עם כניסתה לעבודה נתקלה החברה בתקלות אקראיות ותקלות יזומות שנגרמו ככל הנראה ע"י החברה הקודמת".
0
0
חדרה, זבל ואשפה עולים על גדותיהם וראש העיר צביקה גנדלמן, האחראי, נעלם ונאלם
זבל, צביקה גנדלמן

העיר חדרה התעוררה הבוקר (רביעי, ל בסיון התשע”ו) לרעש משאיות זבל נעות המפנות פחי אשפה. הרעש בליווי ניחוחות הזבל הבלתי נסבל הזה בשעות הבוקר המוקדמות הפך ככל שנקפו השעות לרעש הכי נעים באוזן ולריח הכי מגעיל שעלה לאף… העיר חדרה ושכונותיה שעדיין עולים על גדותיהם בזבל, ספגה בגאון את המטרד, כבר כמעט שבוע ורק ראש העיר חדרה, איש אחד בשם; צביקה גנדלמן, נעלם ונאלם דום. את הריח של המחדל שלו אף אחד לא יישכח גם בעוד 910 ימים בקלפי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ב-18 מאי, בקול תרועה גדול הכריזה עיריית חדרה את הדברים הבאים לא נגענו (רק הדגשים שלנו); “שתי חברות למתן שירותי תברואה זכו ב’מכרזי פינוי אשפה וגזם’ שפרסמה עיריית חדרה.

ב’מכרז לפינוי אשפה’ זכתה חברת “סני שירותי תברואה 1999 בע”מ”, ובמכרז לפינוי גזם זכתה חברת “יוסף מוריס ובניו”.

החברות הזוכות עמדו בכל תנאי המכרז ובכל התנאים והדרישות שהציבה העירייה ויחלו את עבודתן בחדרה ב-1 ביולי. עם כניסתן לחדרה, יחליפו את חברת י.ר.א.ב שביצעה בחדרה, הן את את פינוי האשפה והן את פינוי הגזם, במשך יותר מ- 20 שנים. חברת י.ר.א.ב, תמשיך לעבוד עם עיריית חדרה בפינוי אריזות (פחים כתומים).

כזכור, לקראת פרסום המכרזים פנה מנכ”ל עיריית חדרה מר יעקב זיגדון לראש היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית להב 443 ולממונה על ההגבלים העסקיים, והזמינם לקחת חלק בהליך המכרז ככל שימצאו לנכון על מנת להגביר את הפיקוח על הליכי המכרז, במטרה למנוע אפשרות לקרטל ופגיעה בתחרות שוויונית בין מגישי הצעות פוטנציאליים.

לדברי זיגדון, פנייתו התבצעה במסגרת המאמצים הרבים שאותם משקיעה עיריית חדרה לצורך ניהול הליכי מכרז תקינים ושקופים. במהלך הכנת המכרז שמה לה העירייה למטרה לקיים הליך תחרותי, הפתוח בצורה הוגנת ושוויונית.

לשם כך, נקטה העירייה במספר פעולות, ביניהן פיצול המכרז וחלוקת הפינוי בין שני קבלנים שונים, אחד לפינוי אשפה ואחד לפינוי גזם; קביעת תנאי סף גמישים המאפשרים למציעים פוטנציאליים רבים לגשת למכרז, ופעולות נוספות שנועדו לשמור על טוהר ותקינות הליך המכרז, ולהקטין באופן משמעותי את הסיכויים לתיאום הגשת הצעות ויצירת קרטל (התאגדות של ספקי מוצר או שירות שנועדה לבטל את התחרותיות ביניהם ולהגדיל את רווחיהם)…” סוף ציטוט המודעת עיריית חדרה.

בחדלונה ההסברתי הזועק פרסמה עיריית חדרה, כבר ב-1 ביולי (שישי) מעין צפי לבאות ובאותה נשימה גם צפירת הרגעה בזו הלשון; “תושבים יקרים. הסתיימו עבודות פינוי האשפה של החברה החדשה ברחבי העיר חדרה. בשל ’כניסת השבת’ עבודות הפינוי נעצרו ויתחדשו עם צאת השבת. בכמה מקומות בעיר החברה לא הספיקה לפנות את כל האשפה וזאת בשל כמות חריגה של פסולת בשל החלפת חברות הפינוי. העבודות, ימשיכו כאמור מיד עם צאת השבת. שבת שלום”.

אין ספק, בעיריית חדרה ראו את המחדל שתקו וככל הנראה ראש העיר מר גנדלמן ואנשיו האמינו בנסים ונפלאות. כי הייתה זו הכתובת שעל הקיר. משלא נמסר שהם יימשכו בעוד הבטחה של עיריית חדרה, לך תסמוך עליהם שהפינוי של הזבל בכל העיר ושכונותיה יסתיים עד סוף שבוע זה. האומנם? ימים יגדו ו/או הריח באפנו.

על המחדל החמור כבר ישנם תושבים וחברי מועצת העיר חדרה שיבואו חשבון עם ראש העיר מר גנדלמן כבר בישיבת מועצת העיר הקרובה, שבה יישאלו בין השאר השאלות המציקות הבאות;

● מדוע שלא תוקם וועדת חקירה של משרד הפנים שתבדוק את הסיבות ל’מחדל הזבל של חדרה 2016’?

● כיצד נקלעה העירייה לכשל החמור של ’מחדל הזבל של חדרה 2016’?

● מה היו הקריטריונים לבחירת חברת פינוי הזבל והאם המכרז בו זכתה התנהל כשורה?

● מה היו תנאי הסף הכלכליים לבחירת של החברה לפינוי האשפה בחדרה?

● האם חברת פינוי האשפה הייתה ואו הינה עדיין ערוכה לפינוי זבל בעיר בת כ-100 אלף איש?

● האם במסמכי המכרז בו זכתה חברת פינוי הזבל, היו או הוצגו הסכמי עבודה עם בעלי מטמנות הזבל?

לשאלה מדוע ראש העיר מר גנדלמן ואתה כדובר מביאים רק היום (שלישי, כ”ג באייר התשע”ו) את התנצלות העירייה, השיב דובר העירייה מר אבי מוססקו, כי; “ממש לא נכון. התנצלנו כבר ביום שישי האחרון…”.

לטענת דובר עיריית חדרה מר אבי מוססקו על איזה הררי אשפה, מדובר? ביום שישי שעבר, נכנסה לעבוד בעיר חברה חדשה לאחר למעלה מ-20 שנה. עם כניסתה לעבודה נתקלה החברה ב’תקלות אקראיות’ ו’תקלות יזומות’ שנגרמו, ככל הנראה, על ידי החברה הקודמת.

חברת האשפה, עוברת החל מאתמול (ג’) לעבוד גם בלילה ובמקביל העירייה מסייעת בפתרון זמני לשינוע האשפה וזאת בשל קשיים בהן נתקלה החברה החדשה. אנו מתנצלים בפני תושבי העיר על עוגמת הנפש הזמנית ומשוכנעים שנתגבר מהר על המשבר והעיר תהא הרבה יותר נקייה מאשר בעבר”.

חברת יראב מסרה לתקשורת, כי: “בגורמים שונים, מפיצים שקרים, כדי לכסות על הכישלון בהיערכות לפינוי האשפה”.

◄ תגובות

לשאלת כותב שורות אלו, מדוע נטל יו”ר תנועת ש”ס בחדרה – המשנה לראש העיר‏ ב-‏עיריית חדרה, מר בועז ביטון, את תפקיד השכפ”ץ של ראש העיר גנדלמן, כתב מר ביטון בדף הפייסבוק שלו רק אתמול (ג’) בצהרים, כי; “תושבי חדרה היקרים. ראשית כל חשוב לי להדגיש, אני לא ראש העיר, לא מנכ״ל העירייה וגם לא מחזיק תיק התפעול. בסך הכל, שליח ציבור שמנסה להשפיע שתהיה לנו עיר טובה יותר.

יו”ר תנועת ש”ס בעיר חדרה המשנה לראש העיר‏ בעיריית חדרה, מר בועז ביטון

אני גם לוקח בחשבון, שזה שאני לוקח אחריות ולא מתחבא מתחת הררי הזבל, יגרום לי למצב שכל הכעס והתסכול יופנו אלי ואני מקבל את זה בהבנה ובאהבה, בסופו של דבר אני חבר הנהלת העיר לטוב ולרע, האחריות היא קולקטיבית ואני חלק מהעניין”.

בנוסף לזה, אני בטוח, כי התושבים תמיד צודקים, הם משלמים ארנונה ומגיע להם לקבל שירות בזכות ולא בחסד, מה שתגידו, אתם צודקים ולא אמור לעניין אתכם שום תירוץ! חשוב לי להדגיש, כי נושא פינוי האשפה עומד על ראש הסדר יום בבניין העירייה, והיום (ג’) נערכה פגישה גדולה בעניין.

ולהלן סיכום בנושא פנוי האשפה;

1. החברה תתארגן עד יום ו’ לפנוי כל האשפה בעיר כולל הבאת חברת תגבור מבחוץ.

2. העירייה אישרה לרכוש 1,000 פחים ירוקים להחלפת פחים שבורים.

3. כתוצאה מהארכת קווי הפנוי לדרום הארץ (יבנה ו-שדות מיכה) מאושר להקים תחנת מעבר זמנית ומאולתרת, בתיאום המשרד להגנת הסביבה.

4. העירייה אישרה לחברת הפינוי לעבוד גם בלילה בכדי להדביק את הקצב לפינוי האשפה.

הנהלת העיר, מבקשת מכולם להתאזר בסבלנות, לגלות אורך רוח ולהסביר כל אחד כמיטב יכולתו לפונים אליו את העניין. חשוב לציין, כי החברה החדשה קיבלה פחים מוטמנים שנפתחים ברגע שמרימים אותם = חבלה מכוונת. שלטים מרחוק שבורים. פחים שנזרקו למשאיות הדחס ועוד.

כתב יו”ר תנועת ש”ס בעיר חדרה – המשנה לראש העיר‏ בעיריית חדרה, מר ביטון, כי הוא מודה לציבור על הסבלנות וחותם ומבטיח כי על כל הנזקים הנ”ל עיריית חדרה, תתחשבן עם מי שצריך כספית ומשפטית.

█ עו”ד אוהד מרחב: “גנדלמן, כדי להמציא, אתה צריך דמיון טוב וערימה של זבל…”

חבר מועצת העיר חדרה עו”ד אוהד מרחב, שהתפטר מחברותו בהנהלת העיר, לפני חודש ‏פרסם ב’פייסבוק’ את דעתו למצב שבו נקלעה עיריית חדרה והעומד בראשה; “אז מה גנדלמן… יש בעיה עם הזבל אה?! מחפש איזה תירוץ טוב… דרך להשכיח את הנושא? …אולי איזה ספין שיסית את השיח הציבורי…?

עו”ד אוהד מרחב, חבר מועצת העיר חדרה

תגיד שזה ניגוח פוליטי… שאתה בעד ביקורת אבל נגד התנגחות מכוונת… ושזה לא באמת כזה חמור… אה… בעצם כבר השתמשת בזה… תגיד שזו הקדנציה הקודמת שאשמה… הכי טוב! זרוק את זה עליהם… … בעצם גם זה כבר הפך לנדוש! אתה יודע מה… תגיד שזה כמה משועממים שמסתתרים מאחורי המקלדת (עכברים)… נראה לי הכי מתאים … בעצם גם זה כבר נשחק…

טוב, עכשיו יש לי אחד ממש טוב… תתלונן על הסתה ותצייר את עצמך כקורבן המקרה… ככה כולם ישכחו מערימות הזבל, מהריחות, הזבובים ושאר הבונוסים שבאים יחד עם זה… והנה ברחת שוב מאחריות, באלגנטיות ועם קריצה…

עו”ד מרחב, מצטט מאת תומאס אדיסון (ממציא הנורה), שאמר, כי: “כדי להמציא, אתה צריך דמיון טוב וערימה של זבל” – אתה התברכת בכל אלה… המצאות… דמיונות… וערימות של זבל…” סיכם חבר המועצה עו”ד אוהד מרחב.

פנינה פורטנוי, תושבת חדרה

█ פנינה פורטנוי; “יש בעיית תברואה בעיר, כבר שנתיים וחצי ללא פתרון!”

פנינה פורטנוי, תושבת חדרה, פעילה חברתית, כתבה בדף הפייסבוק, כי מדובר ב; “ממש בדיחה, שוב הסחת הדעת שלו (הכוונה; לגנדלמן) מסדר היום הציבורי.

יש בעיית תברואה בעיר, כבר שנתיים וחצי ללא פתרון!

יואיל ראש העיר, ייקח אחריות למעשיו ולא יאשים את הציבור על הרצון לקבל שירות בסיסי ואלמנטרי. ספין תקשורת אמרנו…”.

█ ישראל פנחסי‏; “בכל מקרה האחריות על הפינוי מוטלת ללא ספק על הרשות…”

ישראל פנחסי‏, מוותיקי חדרה ומתומכיו של ראש העיר גנדלמן, התקשה עם כישלונו של מר גנדלמן. מר פנחסי, פרסם פוסט שבו גילה בקיאות מפתיעה לנוכח השתלשלות המחדל הגדול שבפינוי האשפה בעיר חדרה וכך הוא כתב; “פינוי האשפה תמיד היה באחריותה של הראשות המוניציפאלית. וכעת יש בעיות בפינוי. זה קרה בעבר בלא מעט עיריות, עקב שביתות ועיצומים.

בכל מקרה האחריות על הפינוי מוטלת ללא ספק על הרשות. על סיבת התקלה, יש ים של שמועות, חלקן שמועות מטעם, חלקן מבוססות על הדמיון הפורה של מי שמפיץ אותם.

25 שנים פינתה את האשפה בחדרה חברת י.ר.א.ב. במכרז האחרון, קיבלה את התפקיד חברה אחרת. איני יודע את הסיבות, אבל משוכנע שרק טובת התושבים עמדה למול ועדת המכרזים. יתכן בהחלט שחברת י.ר.א.ב. לא ראתה בעין יפה את התוצאה. כמו כן, ידוע לי שקרו תקלות וחבלות חריגות במספר מקומות במתקני הפינוי בתקופת המעבר בין החברות.

ישראל פנחסי‏, מוותיקי חדרה ומתומכיו של ראש העיר צבי גנדלמן

אני מקווה מאד שיהיה מי שיבדוק אם היו במקרה חלילה גם חבלות יזומות. את האשפה הנאספת יש לפרק, זה נעשה במטמנות המאושרות לכך. למרבית ההפתעה עם תחילת עבודת הפינוי של החברה החדשה, נמנעה ע”י גורם כלשהו פריקת המשאיות שלה במטמנות המיועדות.

המשאיות נאלצו לנסוע לשם הפריקה עם האשפה עד לעיר אשדוד ואף רחוק מכך. לדעתי לפחות מוכרחים לבדוק ביסודיות אם אין כאן חבלה פלילית עם השלכות חמורות, מי גרם לכך, ולדאוג שיתנו על כך את הדין.

אם לא די לכך מדובר בשבוע של “עיד אל פיטר” ופועלים רבים נעדרים מהעבודה. אני משוכנע שהעירייה, מודעת לנושא וכמובן עושה את כל המוטל עליה, כדי שכבר בשבוע הקרוב הנושא יהיה בשליטה מליאה”. סיכם “האזרח המודאג” מר פנחסי.

█ שלמה בוזגלו: “מחדל החמור שלא היה כמותו מאז הקמת העיר לפני 125 שנים”

שלמה בוזגלו, תושב העיר חדרה ומי שהתמודד בבחירות לפני כשנתיים וחצי על ראשות העיר, כתב בדף הפייסבוק הפופולרי שלו, כי; “מזה שבוע שהעיר חדרה, הפכה להיות מזבלה עירונית ותושבי חדרה חשופים לסכנה גדולה של מחלות קשות כתוצאה מזיהום האוויר.

לצערנו, תושבי חדרה, זועקים לפתרון או מה אמור להיות ולצערנו כולכם מסתתרים ואין לכם את האומץ לצאת ולדבר עם התושבים.

שלמה בוזגלו, תושב העיר חדרה ומי שהתמודד בבחירות לפני כשנתיים וחצי על ראשות העיר

לידיעתכם, תושבי חדרה, כבר לא מאמינים ולא מבקשים שתקלו עלינו בארנונה או בדוחות החנייה או בהנחות לקייטנות. כאן אנחנו זועקים וחוששים לבריאותנו. בזמן שאתם מסתתרים לעמוד מול התושבים ולתת הסברים למחדל החמור שלא היה כמותו מאז הקמת העיר לפני 125 שנים.

אז תחסכו מאתנו את התמונות שאתם מעלים מכל מסיבת יום הולדת או אירוע כזה או אחר, כי אתם מוכיחים שאתם שמים אותנו התושבים ללעג ופוגעים קשות באינטליגנציה של התושבים”. סיכם מר בוזגלו. העתקים ממכתבו הועברו אל: משרד הפנים, משרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות חברי מועצה ולתקשורת המקומית.

█ שחר פרי‏: “איפה ראש העיר גנדלמן בחרתי בו, אבל מדובר בכשל ניהולי נוסף”

שחר פרי (שגיא), תושבת חדרה

תושבת חדרה שחר פרי‏ היא אזרחית שאיפת לה, היא כותבת בפייסבוק שלה;

“ואיפה ראש העיר. אסון העטלפים: שאלנו איפה ראש העיר? אמרו יזם פרטי. מצעד הגאווה: שאלנו איפה ראש העיר? אמרו אירוע פרטי.

אסון הזבל: ואיפה ראש העיר? לא ידוע! וזה מיום שישי. 4 ימים. הררי זבל ואין לנו מידע על ראש העיר. הסיבה להרי הזבל אינה חג למוסלמים. כי החג ידוע מלפני 2000 שנה. היה זמן להתכונן.

הסיבה אינה החלפת קבלן. כי אם כן… כשמחליפים רמטכ”ל המדינה, חייבת להיכבש על ידי חמאס… הסיבה להרי הזבל אינה “התאקלמות”. הואיל וחודשים רבים עמדו לרשותם על מנת שיתכוננו לרגע הזה.

מישהו פישל. מדובר ברשלנות של מנהלים שלא נערכו. שלא צפו. שלא העריכו כנדרש. הכתובת העצובה על הקיר. ואני באמת עצובה מאוד להודות. בחרתי בו (גנדלמן). אבל מדובר בכשל ניהולי נוסף”.

█ איציק סעדון; “האם לדעתך, נעשה הכל, כדי להבטיח שלא יגרם עוול וסבל לתושבים”?

איציק סעדון, תושב חדרה, כתב בעמוד הפייסבוק; “אנשים כותבים שגנדלמן “מלא אחריות ציבורית ומנהיגות”… ועל כך בעיקר המחלוקת בינינו לדעתי ואני אסביר: בכל המשברים האחרונים גנדלמן בחר להסתגר בלשכתו – זו מנהיגות? אני באמת מצפה ממנו לעשות הכל ולצאת מגדר הרגיל במאמצים למצוא פתרונות שאינם על גב התושבים!

איציק סעדון, תושב חדרה

אנחנו מדברים על פרקי זמן של חודשים ארוכים, לרשותו פרוסים כל הכלים האפשריים, לרבות האפשרות לפנות לעזרת מרכז השלטון המקומי, רשות המדינה, ראשי ערים ורשויות שכנים… האם לדעתך, נעשה הכל, כדי להבטיח שלא יגרם עוול וסבל לתושבים?

הכי חשוב אולי זה שראש העיר, יקום וידבר אל התושבים בעתות משבר… וזה לא קורה… וזה משדר חולשה, זה משאיר יותר מדיי מקום לפרשנויות, מה הסיפור אני לא מבין, לקום ולהסביר לפני שהכל מחליק אל המדרון? תחשבו לעומק על כל מה שכתבתי.

תקוותי הכנה היא שייפסקו כבר רצף הפרשות שלא מפסיקות להתרחש ולגרום סבל לתושבי העיר… האם זה אפשרי?”.

█ אילן אוספלד; “אפילו שורת מלחכי הפנכה נאלמה דום, כי גם להם אין מילים. ״ספינים״ לא יעזרו כאן”

אילן אוספלד, תושב חדרה, יועץ תקשורת וכתב צבאי, בעל תואר ראשון במזרחנות מאוניברסיטת תל אביב, נשוי ואב לשלושה, כתב אתמול (ג’) בדף הפייסבוק את דעתו האישית שלו מדם לבו; “העיר האהובה שלי טובעת בזוהמה, בזבל, אשפה בכל פינה, סירחון, ג׳וקים, עכברים, טינופת רטובה ויבשה הנשפכת כבר מתוך הפחים על הכבישים ועל המדרכות. סכנה תברואתית ותעבורתית גם יחד, מתובלת בעלבון ותחושת גועל מהריחות ומהמראות. ניסיונות הפניה שלי ושל רבים אחרים לבירורים באשר למועד הפינוי הניבו תשובות לקוניות בסגנון ״פנייתך התקבלה…״ ו ״אנו תקווה…״ ״כנראה מחר…״.

הטינופת לא פונתה באזור מגוריי מיום חמישי שעבר ה-30/6/16. היום (יום ג׳ ה- 5/7/16) וכולנו חשים את התוצאות וההשפעה של חום ולחות על זבל שנערם ונערם. איני נוהג לכתוב כאן, אלא בדף האישי שלי, אך אי אפשר להישאר אדיש לתמונות ולמילים המפורסמות כאן, ובבמות אחרות, ביממות האחרונות, המבטאות עלבון, גועל ותחושת זעם וכאב של תושבים כמעט מכל פינות העיר.

ברור לי שאיש לא רצה בכך, אך יחד עם זאת ברור לי שהערכות לקויה, אזלת יד, חוסר מחשבה תחילה, אי הכנת אלטרנטיבות, חוסר אונים מול מציאות משתנה וחוסר יכולת לייצר פתרונות יצירתיים מזדמנים, משחקים במשבר המסריח הזה תפקיד מרכזי. אנחנו התושבים רק ניצבים בהצגה המביכה הזו.

אילן אוספלד, תושב חדרה, יועץ תקשורת וכתב צבאי

משברים צריך לדעת למנוע. אם חלילה פעולות המניעה לא צלחו וזה קורה, אז במשברים צריך לדעת לטפל. שתיקה וגמגום רק מגדילים את התבערה התודעתית בקרב הציבור. אפילו שורת מלחכי הפנכה נאלמה דום, כי גם להם אין מילים. ״ספינים״ לא יעזרו כאן, שום פסטיבל, שום קרנבל ושום טקס מכובד לא ישכיחו את הסירחון, לא יעלימו את העלבון.

הזבל בטח ייאסף ויפונה היום או מחר ואם לא מחר… אז מחרתיים. אז יגיעו גם ההסברים והתירוצים והטלת האחריות על קבלן פינוי חדש, על העובדה שמדובר בסוף חג הרמדאן, על כך שתאריך ההחלפה בין הקבלנים ״נפל״ על סופה”ש, על התנכלויות ומאבקים בין הקבלן הקודם לנוכחי… כל מה שתכל׳ס היה ניתן לצפות בתכנון מבוקר ובהכנת אלטרנטיבות.

עשרות אלפי חדרתים, יקראו וישמעו תירוצים שונים ולא יאמינו שבריאותם, כבודם ובטיחותם היו למרמס דווקא בפתח ביתם, דווקא בעירם האהובה. שכשל מערכתי ארגוני, בעקבות חוסר יכולת מקצועית, חוסר מחשבה תחילה, במערכת שלא השכילה לצפות פני עתיד וגם כשהמציאות טפחה על פניה לא מצאה דרך להתמודד ולפתור אותה, כבודם זה ואיכות חייהם הבסיסית כוסו באשפה ובצחנה תרתי משמע.

זבל זה לא עניין פוליטי! כולנו מייצרים זבל, לא חשוב מי אנחנו ומה אנחנו. הצחנה, הזוהמה והסכנות מאיימים ומציקים לכולנו ללא שום הבדל. הזבל מאחד אותנו בעצם. מאחד אותנו ללא הבדל כלשהו בהבנה שזכותנו הבסיסית כאזרחים, כתושבים, כמשלמי מיסים, כבני אדם במדינה מודרנית לחיות בסביבה תרבותית היגיינית – נלקחה מאתנו.

זכותנו זו, זכות יסוד בסיסית, כוסתה בענן מגעיל ומסריח שאיננו יודעים מה עומד מאחוריו, אך אנו מרגישים היטב מה יש בתוכו. תושבי חדרה היקרים, זה לא נעים, זה מסוכן, זה מרתיח. אולי היום נזכה לפינוי? תחזיקו מעמד ושימרו על הבריאות!”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן